De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-07-2008, 17:34
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Frank 490 View Post
Tja dat kan, dat jij het maar niets vindt. En wat is jouw alternatief? Ik bedoel: het is ontzettend eenvoudig om welke werkwijze dan ook te bekritiseren. Je bedenkt gewoon een nogal onwerkelijk scenario en merkt op dat het dan misschien niet goed gaat. OK, jij hebt je punt gemaakt en je kan nu weer doorgaan met achterover leunen. Iedereen moet immers vooral doen waar hij in uitblinkt.

Ik zie vanuit eigen ervaring de gigantische voordelen, ernaar kijkend als marshal en als rijder, en ben er zeer tevreden mee. Ik deel die mening met talloze Nederlandse marshals, een stevig aantal Engelse marshals (de die-hards die ervoor naar Dubai gaan), ongeveer 900 actieve rijders in Nederland en enige tientallen deelnemers aan de Dubai 24. Ondertussen leun jij nog wat verder achterover.

Ik werk er wel aan mee c.q. onderga het met tevredenheid; jij wijst het af en doet er uit blije overtuiging niet aan mee. Zijn we fijn allebei tevreden en kunnen we overgaan tot de orde van de dag.

Ik weet niet dat dit een onwerkelijk scenario is hoor.
Kijk ook eens naar de site van raceresults dan kun je zien dat er wagens tijdens code 60 meer als 15 seconden per ronde verliezen!!De gelukzakken rijden rondjes van 4.03(ronde Zolder is 4 minuten aan 60km/h)Er zijn er enkele die 3.59 dat kan nog door de beugel,maar dan de auto's die 4.17 en langer over een ronde doen,en dat meerdere toeren.Rij daar maar eens achter als favoriet.
Een alternatief is misschien dubbel geel zwaaien enkele posten voor de interventie,diegene die daar dan nog voorbij vlammen als zotten stop and go.Als ze deze regel volhouden zullen de hardleerse ook wel geleerd zijn.
Trouwens het geval van de sc in Francorchamps is een spijtig geval van omstandigheden.Misschien hier ook de sc uitrusten met een rood-groen licht achterop de lichtbak met oranje knipperlicht.Zo weten de achterliggers dat ze doormogen.
Een racefan die achterover gaat hangen.
Reply With Quote
Old 02-07-2008, 02:01
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Zo ongeveer een jaar geleden (F1 in Duitsland) heb ik grote kritiek ge-uit op de levensgevaarlijke tussenkomst van Mailander in de Safety Car in de doorregende Grote Prijs.
Ik kon zo de opmerkingen lezen op de lippen van velen: " Formule 1 is toch het van het; wat gaat dit boerken van achter de kupe ons vertellen; dat hij zich bezig houdt met zijn Dinky Toy autotjes".
Code 60, dubbele gele vlag en weet ik nog wat allemaal.
Wat in Francorchamps gebeurt is, is toch het allerbelachelijkste. Volgers reden te snel ???? Startcar te traag ????
Oef ... het is zeer warm vandaag (by the way 34° vandaag hier bachten de kupe); ik doe mijn grote paraplu open en mij kan niets gebeuren. Ik ben verkeerd op de piste gekomen ??? ik reed in het midden van de weg ???? geen nood ... ik ben gedekt door het apparaat.
Reply With Quote
Old 02-07-2008, 21:22
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by redje View Post
Nog eens Redjes vriedin hier: SC rijdt niet in het midden omdat hij net de Pitexit uitkomt. Had dus de intentie in het midden te gaan rijden...
Ik doelde op de situatie in Blanchimont. Daar reed de SC rechts van de baan.
Old 10-11-2009, 00:17
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
en we hebben weer een idioot met een safety car. Dit keer in Australië

http://www.youtube.com/watch?v=81CArkrSc6s

Reply With Quote
Old 10-11-2009, 11:15
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post

tijdens diezelfde race gebeurde dit... Een wagen vliegt van de baan en komt aan de andere kant bijna terecht in het te gemoed komend verkeer... Geen vangrail of muur schermt deze twee stukken van elkaar af. Duidelijk enkel voor moto's gemaakt daar...

http://www.youtube.com/watch?v=O4ImtpIuyVY
Old 10-11-2009, 11:51
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post

Tja dat is voor miserie vragen natuurlijk.Ik denk dat deze sc driver er niet veel van snapt.
Reply With Quote
Old 11-11-2009, 15:52
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Ja watte
ik blijf het concept safety car goed vinden, maar dan moet het natuurijk wel goed uitgewerkt zijn. Een ervaren piloot, op het juiste moment buiten komen (Leider op pikken),...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules