De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 10-05-2009, 12:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Werkt bij iemand van jullie de livestream?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #32  
Old 10-05-2009, 12:53
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Werkt bij iemand van jullie de livestream?
http://www.justin.tv/sportzone04

Is overigens momenteel ook op Eurosport 1.
Reply With Quote
  #33  
Old 10-05-2009, 22:52
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Prachtig weekendje gehad in Spa! Volle lms-paddock, volk langs de baan, leuke en spannende race gezien, een organisatie die ervoor zorgt dat de autosportliefhebber of -hebster aan zijn/haar trekken komt. Kortom, alle ingrediënten waren aanwezig!!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #34  
Old 11-05-2009, 23:14
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
1000 Km of Spa: results claim
After a report from the Scrutineers, the Panel of the Stewards pronounced the exclusion of the competitors n° 26, 29, 32 and 77 due to a technical non compliance.

For these reason, the final classifications are not available at the moment. They will be published as soon as possible.
van www.lemans-series.com

http://www.speedweekmagazin.com/news...er-Mittel.html

26 = Bruichladdich Radical
29 = Racing Box Lola
32 = Barazi Epsilon Zytek
77 = Felbermayer Porsche
__________________
Reply With Quote
  #35  
Old 12-05-2009, 11:44
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Diskwalificatie van de Felbermayer Porsche is dubieus naar mijn mening.
Reply With Quote
  #36  
Old 12-05-2009, 12:30
Benny_B's Avatar
Benny_B Benny_B is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: Borgloon
Posts: 202
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Mooiste geluid blijft uit de Lola AM, dit in tegenstelling tot de Pugs. Die krengen blijven veel te stil
Over het geluid van de Lola AM gesproken: Deze klonk meer gelijk een V10 dan een V12! Heeft dit met de uitlaat te maken of met de afstelling van de motor???
Reply With Quote
  #37  
Old 12-05-2009, 13:53
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Benny_B View Post
Over het geluid van de Lola AM gesproken: Deze klonk meer gelijk een V10 dan een V12! Heeft dit met de uitlaat te maken of met de afstelling van de motor???
Klonk echt wel zoals een V12. Sterker nog, klonk zoals de 3.5 V12 waarmee Ferrari destijds F1 reed. ( alleen veel stiller )
__________________
Reply With Quote
  #38  
Old 12-05-2009, 14:21
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Deze mogelijke diskwalificaties zetten toch wel een domper op de vreugde over een gesmaakt raceweekend in Spa. De aangehaalde redenen voor zowel de Felbermayr Porsche als de Racing Box Lola zijn naar mijn mening kommaneukerij van het kaliber dat in de Formule 1 veelvuldig en tot ieders frustratie gebezigd wordt. Geen van beiden hebben door hun beschadigde onderdelen enig voordeel genoten en al evenmin kunnen we spreken van een situatie die gevaar opleverde voor de andere deelnemers. Mocht de organisatie van oordeel geweest zijn dat vb.de Porsche wél een risico was, dan hebben ze wel haast 6 uren die toestand gedoogd zonder ingrijpen. Dat je alsnog in de voorlaatste ronde de schade mag herstellen is in dit geval dan ook een reglementaire dwaasheid.
Ik hoop voor Felbermayr dat ze hun gelijk halen via het aangetekende beroep.
Evenzeer zijn de redenen voor diskwalificatie van de Racing Box Lola op z’n minst dubieus. Na het vervangen van de klapband zou nog slechts 1 achterlicht gefunctioneerd hebben. Kan best zo zijn, maar helemaal onverlicht is hij dan toch niet, maar soit, als het reglement bepaalt dat beide achterlichten ten allen tijde moeten branden hebben ze natuurlijk een punt. Echter, gezien we in de laatste drie ronden zaten, was ook hier weer het eventuele gevaar miniem en is een diskwalificatie een overdreven straf.
Trouwens, ik heb kunnen vaststellen dat bij een van de Audi’s aan het einde van de rechte lijn voor Combes de stoplichten niet werkten en bij een van de Lola Aston’s brandden de linker koplampen niet (daar heb ik zelfs een foto van). Moeten die dan ook niet uit de uitslag geschrapt worden?
En misschien nog het strafst van al: waarom worden er geen redenen opgegeven voor het diskwalificeren van de Bruichladdich Radical en de Barazi Epsilon Zytek?

En voo rde rest, mooi zomerweer, een aantrekkelijke race en eindelijk de publieke belangstelling die de LMS al een poosje verdient, maar om diverse redenen nog niet kreeg.

Een race met grote namen als Prost, Senna, Mansell en Brabham, al zijn het voorlopig alleen de namen die echt groot zijn, de resultaten moeten nog komen.

Hemels was de klank van de Lola Aston Martin’s, althans degene in Gulf livery, die van Speedy leek soms meer op een hommel. En ook het ratelen als machinegeweren van de Mazda turbomotoren vóór het aansnijden van Rivage kon op mijn sympathie rekenen.

En nu nog 5 weken onrustig slapen vóór de Grote Race

Anekdotisch: dat de Lavaggi onbeschadigd uit een aanrijding met de WR en Oreca is gekomen laat vermoeden dat hij geheel uit gietijzer werd gemaakt. Omwille van het ambachtelijke vind ik wel dat die kerel moet gekoesterd worden.
Reply With Quote
  #39  
Old 12-05-2009, 16:42
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Klonk echt wel zoals een V12. Sterker nog, klonk zoals de 3.5 V12 waarmee Ferrari destijds F1 reed. ( alleen veel stiller )
Ja, dat viel ons ook meteen op. De V12 van de DBR9 klonk luider dan die van de LMP1... Maar allebei (en de Lambo Murc) zaaaaaaaaalige geluiden!

De Peugeots zijn prachtig om naar te kijken maar ik mis toch de sound daar...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #40  
Old 15-05-2009, 22:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Nergens lees ik het terug maar waarom was er een SC in ronde 1 van de wedstrijd? Een vage en foute actie van de wedstrijdleiding lijkt me. Volgens een ooggetuigeverslag ging Frank Mailleux tijdens de opwarmronde aan de glibber in Les Combes. Desbetreffende baanposten en cowboys van de pick-up trucks deden hun werk naar behoren en vroegen om een onderbreking van de wedstrijd. Geen gehoor werd er aan deze oproep gegeven, vrolijk van start in ronde 1 met een wagen in Les Combes die er niet veilig stond. Maar in rondje 2 was er dan wel een SC, het gevaar in Les Combes was inmiddels geweken.

Dat lijkt me nogal een misser van de wedstrijdleiding, zijn die beelden nog ergens online?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #41  
Old 15-05-2009, 22:53
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Nergens lees ik het terug maar waarom was er een SC in ronde 1 van de wedstrijd? Een vage en foute actie van de wedstrijdleiding lijkt me. Volgens een ooggetuigeverslag ging Frank Mailleux tijdens de opwarmronde aan de glibber in Les Combes. Desbetreffende baanposten en cowboys van de pick-up trucks deden hun werk naar behoren en vroegen om een onderbreking van de wedstrijd. Geen gehoor werd er aan deze oproep gegeven, vrolijk van start in ronde 1 met een wagen in Les Combes die er niet veilig stond. Maar in rondje 2 was er dan wel een SC, het gevaar in Les Combes was inmiddels geweken.

Dat lijkt me nogal een misser van de wedstrijdleiding, zijn die beelden nog ergens online?
er was trouwens op Kemmel ook een wagen op de racing box lola gereden waardoor die zijn motorkap kwijt was.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #42  
Old 16-05-2009, 13:30
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Inderdaad, debris op de Kemmel, een wagen aan Les Combes van de vorige ronde en er was een spin in La Source tijdens de start. Bovendien lanceerde zich een heel pelotonnetje rijders vanuit de pitlane, die prompt hun eigen inhaalrace begonnen, en misschien was het wel een wijs besluit om alles mooi achter de safety car te doen aansluiten.
Reply With Quote
  #43  
Old 06-06-2009, 22:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Ik hoop voor Felbermayr dat ze hun gelijk halen via het aangetekende beroep.
Evenzeer zijn de redenen voor diskwalificatie van de Racing Box Lola op z’n minst dubieus.
De hoop was gerechtvaardigd:

Quote:
Gute Nachricht für Marc Lieb und Richard Lietz sowie das Felbermayr-Proton Team. Dem Protest des Teams gegen den Wertungsausschluss bei den 1000km von Spa wurde dieser Woche vor dem Berufungsgericht der FIA stattgegeben. Damit behalten die beiden Piloten ihren Klassensieg.

http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=3979&Itemid=1
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #44  
Old 07-06-2009, 16:45
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Goede beslissing!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #45  
Old 07-06-2009, 19:56
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Dan toch nog mensen met gezond verstand Maar eigenlijk had heel die toestand die eraan vooraf ging niet gehoeven.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.