De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Maakt Schumi een come-back in 2008?
Ja, bij Ferrari. 0 0%
Ja, bij Force India. 1 2.70%
Ja, bij een ander team namelijk..... 0 0%
Nee, hij wil nog een keertje spelen met een F1. 9 24.32%
Nee, zijn ervaring is van belang bij de ontwikkeling van de '08 Ferrari 22 59.46%
Nee, dit is zijn voorbereiding op de RoC in het Wembly stadion. 1 2.70%
Nee, dit is een laatste schreeuw om aandacht. 2 5.41%
Anders, ...... 2 5.41%
Voters: 37. You may not vote on this poll

Closed Thread
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 30-11-2007, 23:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Maakt Schumi een come-back?

In de afgelopen dagen heeft Schumi een test voor Ferrari gedaan en er zijn meer testen van Schumi in aantocht. Waarom doet deze pensionado dit? Wil ie nog een keertje proeven van de F1? Heeft ie ergens jeuk? Was stoppen een verkeerde beslissing?

Het zou niet de eerste wereldkampioen zijn die na een afwezigheid zijn come-back maakt
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #2  
Old 01-12-2007, 00:14
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Denk dat ze hem in de wagen willen bij Ferrari voor de 2008 wagen te ontwikkelen.
Met Felipe en Kimi hebben ze een goed team.
__________________
http://www.brechtdecancq.com
  #3  
Old 01-12-2007, 01:11
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Ik denk dat Schumacher in zijn eentje meer technische kennis heeft dan Raikkonen en Massa bij elkaar, dus dan lijkt me de reden vrij duidelijk.
  #4  
Old 01-12-2007, 02:47
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Inderdaad. Schumi heeft bij zijn 'uittreden' aangegeven zijn banden met Ferrari niet op te geven en nog steeds actief te zullen zijn in het team. Was toen al duidelijk dat hij wel deel zou uitmaken in de verdere ontwikkeling van de wagens.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
  #5  
Old 01-12-2007, 05:10
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Ik denk dat Schumacher in zijn eentje meer technische kennis heeft dan Raikkonen en Massa bij elkaar, dus dan lijkt me de reden vrij duidelijk.

Wat voor een kwakkel is deze toelichting .
__________________
yannick racing
  #6  
Old 01-12-2007, 10:35
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by yannick88 View Post
Wat voor een kwakkel is deze toelichting .
Lijkt mij toch geen onzin wat Bram hier zegt.
__________________
  #7  
Old 01-12-2007, 16:19
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by yannick88 View Post
Wat voor een kwakkel is deze toelichting .
In een interview heeft Peter Sauber ooit gezegd dat Raikkonen niet zoveel interesse heeft in de techniek, die wil gewoon een auto en daarmee hard rijden. Hoe dat ding hard gaat dat is aan de engineers en adviseurs. Dan blijft Massa over, en je maakt mij niet wijs dat Massa meer kennis heeft dan Schumacher. Kwakkel? Wat jij wilt...
  #8  
Old 01-12-2007, 19:36
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
In een interview heeft Peter Sauber ooit gezegd dat Raikkonen niet zoveel interesse heeft in de techniek, die wil gewoon een auto en daarmee hard rijden. Hoe dat ding hard gaat dat is aan de engineers en adviseurs. Dan blijft Massa over, en je maakt mij niet wijs dat Massa meer kennis heeft dan Schumacher. Kwakkel? Wat jij wilt...
Altijd maar praten van horen zeggen .
Als wat logisch nadenkt dan weet dat alle F1 piloten op dit niveau een bepaalde grondige basis nodig hebben ( alleen al om het stuur te kennen ) .
Als hij ( Shumacher ) toch een uitmuntende technische kennis heeft waarom dan niet als medewerker van het team
De uitspraken op dit forum zijn soms uit de lucht gegrepen
En verder zal ik op deze discussie niet meer reageren .
__________________
yannick racing
  #9  
Old 01-12-2007, 19:49
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Tsja, wat weet Peter Sauber er nou van...
  #10  
Old 01-12-2007, 20:28
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Tsja, wat weet Peter Sauber er nou van...
Uiteindelijk niet zoveel over Raikkonen denk ik. Hij heeft maar een jaar voor Sauber gereden, was toen nog een snotneus en kwam recht uit de Formule Renault, zonder veel testwerk gedaan te hebben in de F1 de jaren vooraf. Dat is bij een Hamilton bvb wel anders geweest...

Ik denk dat Raikkonen nu wel anders is dan in de tijd van Sauber. Meer ervaring en kennis. Ik moet Raikkonen nog door zien gaan op versleten regenbanden zoals Hamilton dit jaar & zelfs Schumacher in 2006 dachten te doen

Wat mij betreft test Schumacher omdat Ferrari alles kan gebruiken om in 2008 opnieuw vooraan te staan. Dat de Duitser nog graag in een F1 rijdt, maar geen wedstrijden meer wil rijden, zal er ook wel mee te maken hebben.
  #11  
Old 02-12-2007, 01:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Om een huidige F1 te bedienen moet je inderdaad een bepaald kennisniveau hebben. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat als je weet hoe je iets moet bedienen ook automatisch weet hoe je een nieuwe auto dusdanig moet afstellen dat de basis goed is voor de rest van het seizoen.

Mij lijkt het dat Schumi zeeer goed weet hoe je een deftige baseline in de auto moet krijgen. Als die er is, dan mogen Massa en Kimi die finetuning per circuit wel voor hun rekening nemen.

Ik denk dan ook de Ferrari het risico niet wil nemen met de huidige piloten om die basislijn verkeerd te leggen. Waarom zouden ze? Ze hebben iemand in dienst die het 100% wel kan...
  #12  
Old 02-12-2007, 13:38
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
Quote:
Ik denk dan ook de Ferrari het risico niet wil nemen met de huidige piloten om die basislijn verkeerd te leggen. Waarom zouden ze? Ze hebben iemand in dienst die het 100% wel kan...
Hij heeft er wel een blitzcarrière opzitten. Van "weerman" tot testpiloot op een paar maanden

Alle gekheid op een stokje, ze zouden inderdaad zot moeten zijn om hem niet te laten testen
__________________
---------------

BSmodels
  #13  
Old 02-12-2007, 17:30
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Schumacher laten testen is voor een groot deel een leuke PR stunt, maar uitgaande van z'n rondetijden kun je toch niet anders dan toegeven dat hij best een oké testpiloot is. Hij kan ongetwijfeld evenveel feedback over de wagen geven als een Badoer of Gené. En uiteindelijk heeft hij wel meer ervaring dan Raikkonen en Massa tesamen. Een pluspunt dus.

Maar een come-back zou een soort 'gezichtsverlies' zijn; na alle bye bye Schumacher-grappen en grollen van 2006 zou een groot deel van het publiek zich toch wat 'bedrogen' voelen, denk ik dan. Eindelijk van die mof af, komt ie gewoon lekker terug races winnen.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
  #14  
Old 04-12-2007, 14:07
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 258
Of het waar is weet ik niet, maar ik heb ergens gelezen dat Schumacher in Barcelona geen zin had in de nieuwe chicane in de voorlaatste bocht, en die dan maar af en toe negeerde en de oude baan nam. Vandaar de snelle rondetijden.
Zou hij zelf hebben gezegd, heb ik gelezen in de Duitse equivalent van Autosport dus redelijk betrouwbaar.
  #15  
Old 04-12-2007, 14:48
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Quote:
Originally Posted by Finish View Post
Maar een come-back zou een soort 'gezichtsverlies' zijn; na alle bye bye Schumacher-grappen en grollen van 2006 zou een groot deel van het publiek zich toch wat 'bedrogen' voelen, denk ik dan. Eindelijk van die mof af, komt ie gewoon lekker terug races winnen.
'Rijden' bedoel je ?
__________________
Closed Thread


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.