![]() |
|
|
View Poll Results: Maakt Schumi een come-back in 2008? | |||
Ja, bij Ferrari. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, bij Force India. |
1 | 2.70% |
Ja, bij een ander team namelijk..... |
0 | 0% |
Nee, hij wil nog een keertje spelen met een F1. |
9 | 24.32% |
Nee, zijn ervaring is van belang bij de ontwikkeling van de '08 Ferrari |
22 | 59.46% |
Nee, dit is zijn voorbereiding op de RoC in het Wembly stadion. |
1 | 2.70% |
Nee, dit is een laatste schreeuw om aandacht. |
2 | 5.41% |
Anders, ...... |
2 | 5.41% |
Voters: 37. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Maakt Schumi een come-back?
In de afgelopen dagen heeft Schumi een test voor Ferrari gedaan en er zijn meer testen van Schumi in aantocht. Waarom doet deze pensionado dit? Wil ie nog een keertje proeven van de F1? Heeft ie ergens jeuk? Was stoppen een verkeerde beslissing?
Het zou niet de eerste wereldkampioen zijn die na een afwezigheid zijn come-back maakt ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Denk dat ze hem in de wagen willen bij Ferrari voor de 2008 wagen te ontwikkelen.
Met Felipe en Kimi hebben ze een goed team.
|
||||
|
||||
Ik denk dat Schumacher in zijn eentje meer technische kennis heeft dan Raikkonen en Massa bij elkaar, dus dan lijkt me de reden vrij duidelijk.
|
|
||||
|
||||
Inderdaad. Schumi heeft bij zijn 'uittreden' aangegeven zijn banden met Ferrari niet op te geven en nog steeds actief te zullen zijn in het team. Was toen al duidelijk dat hij wel deel zou uitmaken in de verdere ontwikkeling van de wagens.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wat voor een kwakkel is deze toelichting .
|
||||
|
||||
Lijkt mij toch geen onzin wat Bram hier zegt.
![]()
|
||||
|
||||
In een interview heeft Peter Sauber ooit gezegd dat Raikkonen niet zoveel interesse heeft in de techniek, die wil gewoon een auto en daarmee hard rijden. Hoe dat ding hard gaat dat is aan de engineers en adviseurs. Dan blijft Massa over, en je maakt mij niet wijs dat Massa meer kennis heeft dan Schumacher. Kwakkel? Wat jij wilt...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Als wat logisch nadenkt dan weet dat alle F1 piloten op dit niveau een bepaalde grondige basis nodig hebben ( alleen al om het stuur te kennen ) . Als hij ( Shumacher ) toch een uitmuntende technische kennis heeft waarom dan niet als medewerker van het team De uitspraken op dit forum zijn soms uit de lucht gegrepen En verder zal ik op deze discussie niet meer reageren .
|
||||
|
||||
Tsja, wat weet Peter Sauber er nou van...
|
|
||||
|
||||
Uiteindelijk niet zoveel over Raikkonen denk ik. Hij heeft maar een jaar voor Sauber gereden, was toen nog een snotneus en kwam recht uit de Formule Renault, zonder veel testwerk gedaan te hebben in de F1 de jaren vooraf. Dat is bij een Hamilton bvb wel anders geweest...
Ik denk dat Raikkonen nu wel anders is dan in de tijd van Sauber. Meer ervaring en kennis. Ik moet Raikkonen nog door zien gaan op versleten regenbanden zoals Hamilton dit jaar & zelfs Schumacher in 2006 dachten te doen ![]() Wat mij betreft test Schumacher omdat Ferrari alles kan gebruiken om in 2008 opnieuw vooraan te staan. Dat de Duitser nog graag in een F1 rijdt, maar geen wedstrijden meer wil rijden, zal er ook wel mee te maken hebben. |
|
||||
|
||||
Om een huidige F1 te bedienen moet je inderdaad een bepaald kennisniveau hebben. Maar dat wil nog lang niet zeggen dat als je weet hoe je iets moet bedienen ook automatisch weet hoe je een nieuwe auto dusdanig moet afstellen dat de basis goed is voor de rest van het seizoen.
Mij lijkt het dat Schumi zeeer goed weet hoe je een deftige baseline in de auto moet krijgen. Als die er is, dan mogen Massa en Kimi die finetuning per circuit wel voor hun rekening nemen. Ik denk dan ook de Ferrari het risico niet wil nemen met de huidige piloten om die basislijn verkeerd te leggen. Waarom zouden ze? Ze hebben iemand in dienst die het 100% wel kan... |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Alle gekheid op een stokje, ze zouden inderdaad zot moeten zijn om hem niet te laten testen
|
||||
|
||||
Schumacher laten testen is voor een groot deel een leuke PR stunt, maar uitgaande van z'n rondetijden kun je toch niet anders dan toegeven dat hij best een oké testpiloot is. Hij kan ongetwijfeld evenveel feedback over de wagen geven als een Badoer of Gené. En uiteindelijk heeft hij wel meer ervaring dan Raikkonen en Massa tesamen. Een pluspunt dus.
Maar een come-back zou een soort 'gezichtsverlies' zijn; na alle bye bye Schumacher-grappen en grollen van 2006 zou een groot deel van het publiek zich toch wat 'bedrogen' voelen, denk ik dan. Eindelijk van die mof af, komt ie gewoon lekker terug races winnen. ![]()
|
||||
|
||||
Of het waar is weet ik niet, maar ik heb ergens gelezen dat Schumacher in Barcelona geen zin had in de nieuwe chicane in de voorlaatste bocht, en die dan maar af en toe negeerde en de oude baan nam. Vandaar de snelle rondetijden.
Zou hij zelf hebben gezegd, heb ik gelezen in de Duitse equivalent van Autosport dus redelijk betrouwbaar. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
|