De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #46  
Old 23-07-2007, 21:21
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Mayländer zag Liuzzi al spinnend arriveren, vandaar dat hij snel wegreed. Je kon de SC duidelijk zien accelereren. Dus Mayländer kijkt ook wel in zijn spiegels

En Liuzzi kwam niet in de grindbak terecht op de plaats waar Hamilton stond. Dat was teamgenoot Speed die de McLaren net mistte.
Reply With Quote
  #47  
Old 23-07-2007, 22:26
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Mij maakt u niet wijs dat hij hem spinnend zag afkomen en gas gaf of was Liuzzi reeds beginnen spinnen aan de andere kant van het circuit? Dat is ook niet het belangrijkste punt. Wat deed die safety car daar stilstaand op een race circuit waar autos afkomen aan misschien wel 200km/u ????
Reply With Quote
  #48  
Old 23-07-2007, 22:30
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Je kon de SC duidelijk zien accelereren.

Gelukkig maar dat hij accelereerde, anders stond hij er nog, misschien wel met een F1 op zijn dag of in zijn koffer. Dat zou nog eens spektakulaire gewwest zijn.
Wat ik eigenlijk bedoel: zo iets heb ik nog nooit gezien op het kleinste club evenementje op een circuit, maar in de F1 vind er niemand graten in.
Reply With Quote
  #49  
Old 23-07-2007, 23:40
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Mij maakt u niet wijs dat hij hem spinnend zag afkomen en gas gaf of was Liuzzi reeds beginnen spinnen aan de andere kant van het circuit? Dat is ook niet het belangrijkste punt. Wat deed die safety car daar stilstaand op een race circuit waar autos afkomen aan misschien wel 200km/u ????
Je moet maar eens de beelden bekijken. De SC ziet Liuzzi afkomen, versnelt en blijft achter de bocht opnieuw staan. Wat de SC deed? Wachten op Winkelhock.
Reply With Quote
  #50  
Old 24-07-2007, 08:47
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Je kon inderdaad duidelijk zien dat de SC plotseling een dot gas gaf om daar weg te komen, en je maakt mij niet wijs dat dat toeval was. Denk je dat Maylander voor zich uit zit te turen als hij daar stilstaat?
Reply With Quote
  #51  
Old 24-07-2007, 09:40
German-Power's Avatar
German-Power German-Power is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2006
Location: Zonhoven
Posts: 37
Ik was daarjuist eens aan het kijken op die site van Bernd Mayländer .
( www.berndmaylaender.de )
Zit ik daar tussen zijn weblinks te kijken en wie zie ik daar tussen staan .
( www.marcus-winkelhock.info )

Misschien niet echt vreemd maar wel de enige F1 piloot die er tussen staat .
Alle reclame is welkom voor misschien nog een extra GP ?
Reply With Quote
  #52  
Old 24-07-2007, 11:56
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Ik kan op de beelden werkelijk niet zien of Mayländer voor zich kijkt of in zijn spiegel kijkt en dit doet hier ook niets ter zake.
Mijn stelling blijft dat het totaal onverantwoord is dat een niet race auto stilstaat op een plaats waar reeds een vijftal autos van de baan gegaan zijn in de ronde ervoor; waar ze aan, denk ik, 200km/u "aangevlogen" komen; waar er evenveel grip is als op een schaatsbaan en waar voor sommigen de zichtbaarheid door het water minder is dan in een mijnschacht zonder licht.
Ofwel was hij op het einde van de pitlane (achter de muur) blijven wachten op Winkelhock ofwel als tweede oplossing achter de bocht aan de rechterzijde. Ze hebben toch allemaal radio verbinding; even een seintje geven aan Winkelhock waar de SC staat en aan Maylander wanneer Winkelhock afkomt en alles is op een veilige manier opgelost.
En vertel me niet dat dit te ingewikkeld is; zelfs de amateurkens van Warneton Speedway doen dit bij de Camso V8 reeds meer dan een jaar zo en het werkt perfekt.
Het probleem bij de FIA is dat er niemand zijn verantwoordelijk durft te nemen: wanneer een probleem zich voordoet gaan we eerst het reglement lezen met betrekking tot dit gebeuren; dan gaan we een commissie samen roepen en dan gaan we meerderheid tegen minderheid beslissen (of eerst nog eens overleggen met God de Vader) wat we zullen doen. Dit niet te letterlijk nemen aub; ik parodiëer een beetje.
Wat ze daar nodig hebben is één man, welke snel een situatie kan analyseren; welke snel een beslissing kan nemen maar VOORAL een persoon die door dik en dun ondersteund wordt door "de overheid", ook als zijn beslissing een keer fout is. Andere mogelijkheid is dat we de F1 paus op deze plaats neerpoten, want zijn beslissingen zijn dogma's en dogma's zijn niet bediscusiëerbaar.
Reply With Quote
  #53  
Old 24-07-2007, 12:55
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
die SC stond niet stil maar reed zeer traag. Wanneer de rijders de safety car nog zien aan die bocht, zullen ze sneller het voetje lichten omdat ze weten dat ze achter de SC moeten aansluiten. Dit sluit dan ook 'in principe' uit dat er nog hard wordt gereden op het einde van dat recht stuk. Met de aquaplanning die er nu heerste haalde dit niet veel uit.

Maylander gaf duidelijk gas toen Liuzzi daar aankwam. Het enige wat Maylander op dat ogenblik doet tegen die trage snelheid is in zijn achteruitkijkspiegel kijken. Als hij het niet doet krijgt hij het wel door via radio of copiloot (als die al mee in de SC zit!).
__________________
Reply With Quote
  #54  
Old 24-07-2007, 13:02
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Ik kan op de beelden werkelijk niet zien of Mayländer voor zich kijkt of in zijn spiegel kijkt en dit doet hier ook niets ter zake.
Mijn stelling blijft dat het totaal onverantwoord is dat een niet race auto stilstaat op een plaats waar reeds een vijftal autos van de baan gegaan zijn in de ronde ervoor; waar ze aan, denk ik, 200km/u "aangevlogen" komen; waar er evenveel grip is als op een schaatsbaan en waar voor sommigen de zichtbaarheid door het water minder is dan in een mijnschacht zonder licht.
Ofwel was hij op het einde van de pitlane (achter de muur) blijven wachten op Winkelhock ofwel als tweede oplossing achter de bocht aan de rechterzijde. Ze hebben toch allemaal radio verbinding; even een seintje geven aan Winkelhock waar de SC staat en aan Maylander wanneer Winkelhock afkomt en alles is op een veilige manier opgelost.
En vertel me niet dat dit te ingewikkeld is; zelfs de amateurkens van Warneton Speedway doen dit bij de Camso V8 reeds meer dan een jaar zo en het werkt perfekt.
Het probleem bij de FIA is dat er niemand zijn verantwoordelijk durft te nemen: wanneer een probleem zich voordoet gaan we eerst het reglement lezen met betrekking tot dit gebeuren; dan gaan we een commissie samen roepen en dan gaan we meerderheid tegen minderheid beslissen (of eerst nog eens overleggen met God de Vader) wat we zullen doen. Dit niet te letterlijk nemen aub; ik parodiëer een beetje.
Wat ze daar nodig hebben is één man, welke snel een situatie kan analyseren; welke snel een beslissing kan nemen maar VOORAL een persoon die door dik en dun ondersteund wordt door "de overheid", ook als zijn beslissing een keer fout is. Andere mogelijkheid is dat we de F1 paus op deze plaats neerpoten, want zijn beslissingen zijn dogma's en dogma's zijn niet bediscusiëerbaar.

Eerst en vooral dit is zoeken achter problemen .
De regel is duidelijk de SC wacht de leider in de race op en het is nogal logisch dat deze piloot van de SC in zijn spiegels kijkt , hoe kan hij anders zien wanneer hij de leider kan oppikken per slot van rekening weten de piloten dat de regel onder SC ( op de volledige omloop te zien ) is vertagen onder welke omstandigheden dan ook .
Voorbij een bocht wachten door de SC is ondoenbaar vooral op het zicht , op sommige omlopen zal dit wel kunnen maar op de meeste niet , heeft te maken met de snelheid ( ondanks vertraging ) voor het opvangen van de leider na de eerste bochten waar op bepaalde omlopen soms wel eens te snel kan gaan .

Mvg
__________________
yannick racing
Reply With Quote
  #55  
Old 24-07-2007, 14:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
Ik kan op de beelden werkelijk niet zien of Mayländer voor zich kijkt of in zijn spiegel kijkt en dit doet hier ook niets ter zake.
Mijn stelling blijft dat het totaal onverantwoord is dat een niet race auto stilstaat op een plaats waar reeds een vijftal autos van de baan gegaan zijn in de ronde ervoor; waar ze aan, denk ik, 200km/u "aangevlogen" komen; waar er evenveel grip is als op een schaatsbaan en waar voor sommigen de zichtbaarheid door het water minder is dan in een mijnschacht zonder licht.
Ofwel was hij op het einde van de pitlane (achter de muur) blijven wachten op Winkelhock ofwel als tweede oplossing achter de bocht aan de rechterzijde. Ze hebben toch allemaal radio verbinding; even een seintje geven aan Winkelhock waar de SC staat en aan Maylander wanneer Winkelhock afkomt en alles is op een veilige manier opgelost.
En vertel me niet dat dit te ingewikkeld is; zelfs de amateurkens van Warneton Speedway doen dit bij de Camso V8 reeds meer dan een jaar zo en het werkt perfekt.
Het probleem bij de FIA is dat er niemand zijn verantwoordelijk durft te nemen: wanneer een probleem zich voordoet gaan we eerst het reglement lezen met betrekking tot dit gebeuren; dan gaan we een commissie samen roepen en dan gaan we meerderheid tegen minderheid beslissen (of eerst nog eens overleggen met God de Vader) wat we zullen doen. Dit niet te letterlijk nemen aub; ik parodiëer een beetje.
Wat ze daar nodig hebben is één man, welke snel een situatie kan analyseren; welke snel een beslissing kan nemen maar VOORAL een persoon die door dik en dun ondersteund wordt door "de overheid", ook als zijn beslissing een keer fout is. Andere mogelijkheid is dat we de F1 paus op deze plaats neerpoten, want zijn beslissingen zijn dogma's en dogma's zijn niet bediscusiëerbaar.
Schitterende reply gewoon. Niemand van ons heeft kunnen zien wat Maylander nu precies deed, want niemand van ons zat naast hem. We kunnen inderdaad pagina's vol gaan tikken of hij nu al dan niet "wetende" was toen hij die dot gas gaf, maar soit. Feit is dat hij gas gaf en zich uit de voeten maakte en dat er in die specifieke situatie niks gebeurd is. De overgrote meerderheid schijnt het ook eens te zijn dat je beter op het einde van een recht stuk gaat staan om de situatie beter te kunnen inschatten. Beter dan achter een bocht, waar noch de piloot van de SC, noch de racers zelf kunnen zien waar die staat/rijdt. Oh ja, de radio's, de SC dus achter de bocht, de eerste piloot krijgt de boodschap goed door, terwijl er bij de 2de misschien een radiohapering is. Gevolg, piloot 1 van het gas, zonder de SC te zien, want die staat achter de bocht, en piloot 2 dus los op piloot 1 achteraan...

Goed dat er niks gebeurd is, zeg ik dan.

Dat het op een circkel/ovaal een ietsie pietsie makkelijker is om alles te managen, zal ook wel duidelijk zijn voor iedereen.

Maar zoals gezegd, schitterende reply. "I enjoyed it!"
Reply With Quote
  #56  
Old 24-07-2007, 16:02
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Liuzzi kwam ook net uit de pits toen hij zo schoof... dat hij op dat korte stuk genoeg snelheid had om zo spektaculair te spinnen en bijna de SC meenam, ligt niet aan Maylander he
__________________
Reply With Quote
  #57  
Old 24-07-2007, 16:31
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Wat er ook van zij, er tijdens SC zo hard afgaan dat je een traktor raakt verdient volgens mij een paar weken bankzitten. Zelfs al vaar i.p.v. rijd je. Liuzzi heeft het niet echt met aquaplanning (cf Spa '05)...
Reply With Quote
  #58  
Old 24-07-2007, 16:50
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
Ik merk toch enige frustratie in de posts van camso belgium. Vraag me niet waarom. Ik heb tot nu toe nog niet één positieve reactie van hem gezien in deze topic. Allemaal F1-bashing... en met alle respect voor de "amateurkens" van het ovalracen, maar die doen het volgens jou allemaal perfect? Ik heb jammer genoeg nog geen mogelijkheid gehad om in Warneton een kijkje te nemen, maar ik zal zeker niet nalaten dit eens te doen.
Reply With Quote
  #59  
Old 24-07-2007, 18:00
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2004
Location: Brussel
Posts: 752
En als we het toch hebben over onze vriend Mayländer, bij deze een stukje lectuur in het Duits:

Quote:
Um ein Haar wäre der Mercedes des Rennfahrers von Vitantonio Liuzzi torpediert worden, der am Ende von Start und Ziel als dritter Fahrer die Kontrolle über sein Auto verloren hatte und knapp am Heck des Safet Cars vorbeischoss. Mayländer sah den Italiener im Rückspiegel auf sich zuschießen: "Ich habe mir nur gedacht, nichts wie weg hier. Zum Glück hatte ich nur einen kurzen Weg um die Ecke."

http://www.motorsport-total.com/f1/n..._07072404.html
Reply With Quote
  #60  
Old 24-07-2007, 21:13
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
en met alle respect voor de "amateurkens" van het ovalracen, maar die doen het volgens jou allemaal perfect

Die doen het zeker niet perfect; verre van zelfs, maar ze hebben wel niet de pretentie van de mooisten, de besten, de slimsten etc etc etc te zijn.

Als men luid en zelfverzekerd verklaart dat men de biggest show on earth brengt, dan moet men ook op ALLE vlakken daarnaar handelen. En dat men fouten maakt, daar heb ik absoluut geen probleem mee, maar dat men zich dan een beetje nederiger opstelt.
Als een piloot in de F1 een klein foutje maakt (bv 65 in plaats van 60km/u) of vergeet zijn stuur af te nemen dan regent het boetes waarvan het aantal nullen soms niet te tellen is, maar als de organisatie blundert (ik zie dat zelfs Maylander toegeeft dat het kritiek was; dat betekent toch dat hij zeer gevaarlijk stond of zie ik het weer verkeerd?) dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.