De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-07-2007, 21:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

[Round 10]2007 European Grand Prix

In Nederland (lees: de autosportliefhebber(?) met een beperkt blikveld) zijn uiteraard alle ogen gericht op de vervanger van Albers. Is ie beter dan Chris?

De eerste die de mist ingaat, volstrekt volgens verwachting overigens, is een van mijn toppers bij Racexpress uiteraard:

Quote:
F1: Hamilton opnieuw snel, Winkelhock imponeert niet
Uitgegeven door Bas Kaligis 20 juli 2007 11:37

De Duitser van Spyker, die in de beginfase bijna van de baan spinde, gaf met een tijd van 1:37.116 liefst 4.601 seconden toe op Hamilton en werd daarmee laatste. Winkelhocks teamgenoot Adrian Sutil reed de voorlaatste tijd (1:36.340).

http://racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=7741
Sinds wanneer vergelijken we de coureurs van Spyker met de snelste tijd? Dat deden jullie bij Chris ook niet, alleen een vergelijking tussen de teammaats onderling. Nee, als we subjectief kunnen trappen naar de opvolger van Chris zijn er bepaalde personen die daar zeker gebruik van zullen maken.

Tijdstip van dat bericht is ook zo mooi, dat is dus na de eerste sessie. Dat is voor die Winkelhock niet meer dan een shake-down geweest. Voor deze GP heeft ie welgeteld iets van 2 uur getest in deze wagen.

Terug naar de feiten van de vrijdag die er wel toe doen, Toyota en Renault vallen op. De mensen uit Keulen positief, de wereldkampioen van 2006 valt zwaar tegen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-07-2007, 10:43
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
't Is toch wel dringend tijd dat Alonso nog eens wat laat zien.
Uiteindelijk zijn die vier elkaar toch fameus gewaagd he. Elk zijn kwaliteiten, elk z'n favoriet circuit. Geld zetten op Hamilton ? nee. Raikkonen, Massa en Alonso maken nog altijd evenveel kans.

mooi toch ?
Old 21-07-2007, 12:12
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

kimi snelste tijdens de laatste vt..
eens beniewd wat da seffes gaat geven tijdens de quali..
Reply With Quote
Old 21-07-2007, 14:08
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Zware crash van Hamilton! Enkele bochten voordien blokkeerde hij zijn wiel nog. Zou dit iets te maken kunnen hebben met de klapband? Er worden zoveel wielen geblokkeerd tijdens quali's en races en net nu zou dit een klapband geven?

Het duurde precies wel een tijdje voor Hamilton begon te remmen. Pas halverwege de grind bak blokkeerde hij zijn wielen, natuurlijk helpt het dan ook niet meer als je nog wil sturen. Of voluit remmen en rechtdoor gaan, of sturen en lichtjes remmen.

Hij wist ook even niet meer waar hij was denk ik. Hij stapte nogal verdwaasd uit de auto.
Old 21-07-2007, 14:44
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Het was de "boulloneur" (of hoe heet dat in het AN) die niet werkte volgens Ron Dennis.
Old 21-07-2007, 14:47
Ottooke's Avatar
I need speed !

Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Het was de "boulloneur" (of hoe heet dat in het AN) die niet werkte volgens Ron Dennis.
Volgens gpupdate.net:
Quote:
Er was een probleem bij de wielsleutel, waardoor het rechter voorwiel niet goed was bevestigd.
Old 21-07-2007, 14:53
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Verschillende bronnen hebben het over gebroken remschijf of slecht bevestigd wiel. Lewis zou ook niks gebroken hebben. Ik vind het wel weer opvallend hoe lang het duurde voor er ook maar één iemand ter plaatse was...
Reply With Quote
Old 21-07-2007, 15:01
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Op autosport.be staat het volgende:

Quote:
De kans is groot dat er morgen maar één Mclaren aan de start van de Grote Prijs van Europa verschijnt.
Dat zou heel jammer zijn voor Hamilton want die had net een voorsprong opgebouwd. Aan de andere kant, wel een mooie kans voor Kimi om weer aan te sluiten indien hij een goede beurt heeft.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 21-07-2007, 15:30
Ottooke's Avatar
I need speed !

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Verschillende bronnen hebben het over gebroken remschijf of slecht bevestigd wiel. Lewis zou ook niks gebroken hebben. Ik vind het wel weer opvallend hoe lang het duurde voor er ook maar één iemand ter plaatse was...
Hoezo "weer" ?

Het duurde inderdaad lang, maar gezien de locatie van de baanpost met de rode vlag die ik heb gezien kan ik me de indeling van baanposten op die locatie inbeelden. De dichtsbijzijnde post zou aan de binnenkant van de bocht kunnen liggen (en oversteken als er F1 wagens rondrijden doet niemand). De dichtsbijzijnde post die aan de buitenkant van die bocht zou kunnen liggen is enkele honderden meters verwijderd van de crash.
De eerste marshal ter plaatse kwam precies van de andere kant van de baan. De tweede marshal en de kraan kwamen van de buitenkant van de bocht.

Enfin, dit is hoe ik het me voorstel, de locatie zelf ken ik niet. Het zou dus best kunnen dat mijn veronderstellingen mis zijn. In dat geval, verbeter mij maar!
Old 21-07-2007, 15:54
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
In Duitsland staan ze ook meestal niet met zo veel op post als hier in België; Tijdens de 1000km met 2.

Reply With Quote
Old 21-07-2007, 16:00
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Hoezo "weer" ?
Inderdaad, geen "weer". Ik dacht denk ik aan een vorige discussie hier, maar weet niet meer wanneer...

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Het duurde inderdaad lang, maar gezien de locatie van de baanpost met de rode vlag die ik heb gezien kan ik me de indeling van baanposten op die locatie inbeelden. De dichtsbijzijnde post zou aan de binnenkant van de bocht kunnen liggen (en oversteken als er F1 wagens rondrijden doet niemand). De dichtsbijzijnde post die aan de buitenkant van die bocht zou kunnen liggen is enkele honderden meters verwijderd van de crash.
De eerste marshal ter plaatse kwam precies van de andere kant van de baan. De tweede marshal en de kraan kwamen van de buitenkant van de bocht.
Ik kan me ook vergissen, maar dacht op de bandenstapel juist rechts van het gat waar Hamilton aan de linkerkant ingegaan is een vlaggenset te hebben zien liggen (tijdens de beelden wanneer hij de ambu ingereden wordt).
Reply With Quote
Old 21-07-2007, 16:22
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Stevige klapper voor Hamilton. Het leek eigenlijk veel op de klapper van Schumacher in Silverstone in '99 toen hij beide benen brak. Michael zal er ook even aan terug gedacht hebben bij het zien van die beelden.

Zag je trouwens hoe Hamilton met z'n benen begon te shaken vlak na de crash? Zou het gewoon een zelf-check zijn geweest of van de shock?

Jammer voor hem, maar de andere 3 zullen het toch met gemengde gevoelens aankijken. Dé kans om aansluiting bij de Brit te vinden in het WK.
En daarvoor is vooral Raikkonen dankbaar denk ik, absoluut de man in vorm tijdens de zomerstint. Blijkt dat de aanpassingsperiode bij Ferrari voor hem voorbij is

Alonso was met zijn zware fout in z'n ronde toch nog 2de op niet zoveel afstand. Die had dus makkelijk de pole kunnen rijden zonder die fout. Hopelijk morgen een spannende Grand Prix.

Ik hoop dat Lewis aan de start komt morgen en laat zien wat hij waard is als de zaken niet allemaal perfect zijn. Wordt interessant!

PS: kan iemand me zeggen wat die stomme spelletjes steeds zijn aan het begin van deel 3 van de kwalificatie? Hamilton is er vaak bij betrokken, Raikkonen in de vorige GP's ook. Wat is daar in godsnaam de bedoeling van?
Reply With Quote
Old 21-07-2007, 18:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Lewis Hamilton is fit to race in Sunday's European Grand Prix despite his crash in qualifying, McLaren team boss Ron Dennis has said, but the Briton will have to wait until Sunday to get the green light.

"There is at this moment in time absolutely no medical reason that he can't race," Dennis told reporters after qualifying.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61013
.....
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-07-2007, 21:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

"Iet ies not ze German Grand Prix toomorrow, but ze European:"
Reply With Quote
Old 22-07-2007, 03:29
alainpiot alainpiot is offline
De Paddock Rookie

in ieder geval is winclehock geen tweede schumi, en om de paar honderd meter maar een baanpost, zoals ik hier lees, kan ik me maar moeilijk voorstellen. de fifa normen gelden dan niet zeker??
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules