![]() |
|
|
||||
|
||||
Werkt bij iemand van jullie de livestream?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
Prachtig weekendje gehad in Spa! Volle lms-paddock, volk langs de baan, leuke en spannende race gezien, een organisatie die ervoor zorgt dat de autosportliefhebber of -hebster aan zijn/haar trekken komt. Kortom, alle ingrediënten waren aanwezig!!
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.speedweekmagazin.com/news...er-Mittel.html 26 = Bruichladdich Radical 29 = Racing Box Lola 32 = Barazi Epsilon Zytek 77 = Felbermayer Porsche
|
|||
|
|||
Diskwalificatie van de Felbermayer Porsche is dubieus naar mijn mening.
|
|
||||
|
||||
Over het geluid van de Lola AM gesproken: Deze klonk meer gelijk een V10 dan een V12! Heeft dit met de uitlaat te maken of met de afstelling van de motor???
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Deze mogelijke diskwalificaties zetten toch wel een domper op de vreugde over een gesmaakt raceweekend in Spa. De aangehaalde redenen voor zowel de Felbermayr Porsche als de Racing Box Lola zijn naar mijn mening kommaneukerij van het kaliber dat in de Formule 1 veelvuldig en tot ieders frustratie gebezigd wordt. Geen van beiden hebben door hun beschadigde onderdelen enig voordeel genoten en al evenmin kunnen we spreken van een situatie die gevaar opleverde voor de andere deelnemers. Mocht de organisatie van oordeel geweest zijn dat vb.de Porsche wél een risico was, dan hebben ze wel haast 6 uren die toestand gedoogd zonder ingrijpen. Dat je alsnog in de voorlaatste ronde de schade mag herstellen is in dit geval dan ook een reglementaire dwaasheid.
Ik hoop voor Felbermayr dat ze hun gelijk halen via het aangetekende beroep. Evenzeer zijn de redenen voor diskwalificatie van de Racing Box Lola op z’n minst dubieus. Na het vervangen van de klapband zou nog slechts 1 achterlicht gefunctioneerd hebben. Kan best zo zijn, maar helemaal onverlicht is hij dan toch niet, maar soit, als het reglement bepaalt dat beide achterlichten ten allen tijde moeten branden hebben ze natuurlijk een punt. Echter, gezien we in de laatste drie ronden zaten, was ook hier weer het eventuele gevaar miniem en is een diskwalificatie een overdreven straf. Trouwens, ik heb kunnen vaststellen dat bij een van de Audi’s aan het einde van de rechte lijn voor Combes de stoplichten niet werkten en bij een van de Lola Aston’s brandden de linker koplampen niet (daar heb ik zelfs een foto van). Moeten die dan ook niet uit de uitslag geschrapt worden? En misschien nog het strafst van al: waarom worden er geen redenen opgegeven voor het diskwalificeren van de Bruichladdich Radical en de Barazi Epsilon Zytek? En voo rde rest, mooi zomerweer, een aantrekkelijke race en eindelijk de publieke belangstelling die de LMS al een poosje verdient, maar om diverse redenen nog niet kreeg. Een race met grote namen als Prost, Senna, Mansell en Brabham, al zijn het voorlopig alleen de namen die echt groot zijn, de resultaten moeten nog komen. Hemels was de klank van de Lola Aston Martin’s, althans degene in Gulf livery, die van Speedy leek soms meer op een hommel. En ook het ratelen als machinegeweren van de Mazda turbomotoren vóór het aansnijden van Rivage kon op mijn sympathie rekenen. En nu nog 5 weken onrustig slapen vóór de Grote Race ![]() Anekdotisch: dat de Lavaggi onbeschadigd uit een aanrijding met de WR en Oreca is gekomen laat vermoeden dat hij geheel uit gietijzer werd gemaakt. Omwille van het ambachtelijke vind ik wel dat die kerel moet gekoesterd worden. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() De Peugeots zijn prachtig om naar te kijken maar ik mis toch de sound daar... |
|
||||
|
||||
Nergens lees ik het terug maar waarom was er een SC in ronde 1 van de wedstrijd? Een vage en foute actie van de wedstrijdleiding lijkt me. Volgens een ooggetuigeverslag ging Frank Mailleux tijdens de opwarmronde aan de glibber in Les Combes. Desbetreffende baanposten en cowboys van de pick-up trucks deden hun werk naar behoren en vroegen om een onderbreking van de wedstrijd. Geen gehoor werd er aan deze oproep gegeven, vrolijk van start in ronde 1 met een wagen in Les Combes die er niet veilig stond. Maar in rondje 2 was er dan wel een SC, het gevaar in Les Combes was inmiddels geweken.
Dat lijkt me nogal een misser van de wedstrijdleiding, zijn die beelden nog ergens online?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Inderdaad, debris op de Kemmel, een wagen aan Les Combes van de vorige ronde en er was een spin in La Source tijdens de start. Bovendien lanceerde zich een heel pelotonnetje rijders vanuit de pitlane, die prompt hun eigen inhaalrace begonnen, en misschien was het wel een wijs besluit om alles mooi achter de safety car te doen aansluiten.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
Goede beslissing!
|
|
||||
|
||||
Dan toch nog mensen met gezond verstand
![]() |