De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 24-07-2009, 22:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
24 uur van Spa 2010: Geen GT1!

Een glimp op 2010:

Quote:
International GT supremo Stephane Ratel has confirmed plans to banish the GT1 class from the Spa 24 Hours next year, and give GT2 centre stage.

Speaking at Spa today, Ratel confirmed that the 2010 Belgian enduro would be part of the planned 2010 European GT2 Championship. GT3 and GT4 cars will also be eligible, while the new GT1 World Championship will have two, separate one-hour races at the meeting.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/77222
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-07-2009, 22:15
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Diest
Posts: 266
Zeer jammer
Reply With Quote
  #3  
Old 24-07-2009, 22:41
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Die vent is getikt ofzo?!

Last edited by Neo-242; 24-07-2009 at 22:42.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-07-2009, 22:53
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Die vent is getikt ofzo?!
Is toch ook de wens van de teams zelf?
Reply With Quote
  #5  
Old 25-07-2009, 15:15
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Een glimp op 2010:
Je zal maar een GT1 hebben hé
Reply With Quote
  #6  
Old 25-07-2009, 15:42
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Aarschot
Posts: 326
In het land van de zotten is de grootste zot koning...
Gaat de gt1 dan ergens anders een 24 uurs koers krijgen?
Of is een 24 uurs koers misschien gewoon te duur voor de meerderheid van de teams?

Last edited by Jakke.be; 25-07-2009 at 15:43.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-07-2009, 11:42
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
Denk het laatste Jakke.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee. De enige voorwaarde voor mij is dat er voldoende variatie is in GT2, dus niet alleen Porsche en Ferrari. Dan liefst ook (veel) meer deelnemers dan je nu in GT1 hebt.

Het GT1 weekend zou dan ook van de 24Hr gesplitst worden. De GT1 als nevenwedstrijd is maar flauw voor GT1.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-07-2009, 22:18
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by HaCo View Post
Denk het laatste Jakke.

Persoonlijk heb ik er geen probleem mee. De enige voorwaarde voor mij is dat er voldoende variatie is in GT2, dus niet alleen Porsche en Ferrari. Dan liefst ook (veel) meer deelnemers dan je nu in GT1 hebt.

Het GT1 weekend zou dan ook van de 24Hr gesplitst worden. De GT1 als nevenwedstrijd is maar flauw voor GT1.
GT1 zou in het voorprogramma rijden, hoor. Bron is Christian Lahaye... En inderdaad, als Ferrari en Porsche, maar ook BMW, Corvette en Aston Martin volgend jaar meerijden voor de overwinning heb ik er geen problemen mee...
Reply With Quote
  #9  
Old 26-07-2009, 22:34
MarcelT's Avatar
MarcelT MarcelT is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: 65-160km van waar ik wíl zijn
Posts: 83
Gezien de prestaties van de nieuwe GT1's is dit misschien zo slecht nog niet. Er staat nergens dat ze er in 2011 ook niet bij zijn - maw, is dit niet meer een manier om de nieuwe auto's ontwikkelingstijd te geven, zodat we in een 24 uur ook daadwerkelijk een strijd krijgen op de baan met betrouwbare auto's?
Reply With Quote
  #10  
Old 27-07-2009, 00:01
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by MarcelT View Post
Gezien de prestaties van de nieuwe GT1's is dit misschien zo slecht nog niet. Er staat nergens dat ze er in 2011 ook niet bij zijn - maw, is dit niet meer een manier om de nieuwe auto's ontwikkelingstijd te geven, zodat we in een 24 uur ook daadwerkelijk een strijd krijgen op de baan met betrouwbare auto's?
24uren worden voor GT2-GT3-GT4, GT1 gaat enkel hun 1uur koerskes rijden. In SPa wil Ratel dat op zater en zondag (na de 24 uur) doen.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #11  
Old 27-07-2009, 09:52
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Aarschot
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
In SPa wil Ratel dat op zater en zondag (na de 24 uur) doen.
Tijdens een 24uur koers is er het meeste volk aanwezig tijdens de start (en enkele uren daarna) en de finish (en enkele uren daarvoor). Als ik het goed voor heb, kan je nu voor en na de 24 uur nog de gt1 aan het werk zien...

Maar daarover zal éénieder zijn eigen mening hebben.

Vraag mij alleen af of het snelheidsverschil tussen de gt2 en de gt4 ni te groot is. Voor de veiligheid weet je wel.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-07-2009, 12:54
racing'72 racing'72 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2007
Location: Halle
Posts: 21
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
GT1 zou in het voorprogramma rijden, hoor. Bron is Christian Lahaye... En inderdaad, als Ferrari en Porsche, maar ook BMW, Corvette en Aston Martin volgend jaar meerijden voor de overwinning heb ik er geen problemen mee...
De Corvette GT2 doet binnen enkele weken haar debuut in competitie, dixit Oliver Gavin afgelopen weekend aan de micro van Thomas Bastin. En tijdens de 24h du Mans heeft Ron Fellows bevestigd dat ze in 2010 aldaar met de GT2 zullen deelnemen.
De kans dat ze dus volgend jaar in Spa hun titel verdedigen is dus rëeel!

Ik vind GT2-GT3 voor de 24h zeker geen slecht idee, aangezien beider klassen ongeveer even snel zijn. GT4 vind ik dan weer minder...
Reply With Quote
  #13  
Old 27-07-2009, 18:15
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by racing'72 View Post
De Corvette GT2 doet binnen enkele weken haar debuut in competitie, dixit Oliver Gavin afgelopen weekend aan de micro van Thomas Bastin. En tijdens de 24h du Mans heeft Ron Fellows bevestigd dat ze in 2010 aldaar met de GT2 zullen deelnemen.
De kans dat ze dus volgend jaar in Spa hun titel verdedigen is dus rëeel!

Ik vind GT2-GT3 voor de 24h zeker geen slecht idee, aangezien beider klassen ongeveer even snel zijn. GT4 vind ik dan weer minder...
Die GT2 Corvette's zijn voor ALMS. Vanaf ALMS Mid-Ohio gaan de wagens rijden. Er zijn wel geruchten dat er al een Europees team een officiële GT2 vette zal inzetten volgend seizoen.
Reply With Quote
  #14  
Old 27-07-2009, 21:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by racing'72 View Post
Ik vind GT2-GT3 voor de 24h zeker geen slecht idee, aangezien beider klassen ongeveer even snel zijn. GT4 vind ik dan weer minder...
Veel GT2's en/of GT3's? Voor mij geen probleem, als het maar veel wagens zijn! Vraag me alleen af hoe je GT2 levend gaat houden als GT3 net zo snel is en een pak goedkoper is (als ik de blaadjes moet geloven).
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 27-07-2009, 21:56
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Veel GT2's en/of GT3's? Voor mij geen probleem, als het maar veel wagens zijn! Vraag me alleen af hoe je GT2 levend gaat houden als GT3 net zo snel is en een pak goedkoper is (als ik de blaadjes moet geloven).
ACO zou wel weten hoe ze dat "probleem" op moeten lossen: de GT3's gewoon langzamer maken.

Last edited by FIRE; 27-07-2009 at 21:56.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.