![]() |
|
|
||||
|
||||
Tentoonstelling in Autoworld
Over Belgische autosportpiloten en een groot stuk van het Belgisch raceverleden : http://www.belgian-racing-legends.be/NL/history.html
op het eerste zicht nog niet veel informatie beschikbaar Hier staat toch iets meer.
![]() Last edited by Mario; 05-12-2011 at 11:02. |
|
||||
|
||||
Afgaande op de informatie van Autoworld wordt met Belgisch in de eerste plaats franstalig België bedoeld
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Of misschien omdat er niet zo veel Vlamingen zijn die op internationaal vlak een impact hebben gehad?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Staepelaere, Snijers, Loix, Goossens, Joosen, Mollekens... (om maar enkele noorderlingen te noemen) kunnen alleszins een steviger grensoverschrijdend palmares voorleggen, ze krijgen echter geen plaats in de tentoonstelling, en dat is gewoonweg jammer. Voor degenen die zich zouden geroepen voelen op een of andere "kar" te springen, ik heb geenszins de bedoeling een communautaire polemiek uit te lokken. Ik wil gewoon even aankaarten dat de geplande tentoonstelling nogal eenzijdig is. |
|
||||
|
||||
De helft van de rijders die je noemt zijn rally (terwijl het lijkt dat de collectie zich toewijdt op circuit) en de andere helft is te jong (het gaat maar tot de jaren 90).
Joosen mag er inderdaad wel bijzijn, maar het is niet dat hij niet vermeld wordt in de tekst dat er ook geen van zijn wagens zijn... Hopelijk wel! Ik vind het toch moeilijk om op een Vlaming te komen die het zo ver geschopt heeft als al die Walen die het tot F1 gemaakt hebben en Le Mans gewonnen hebben. Niets communautair, gewoon realiteit |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Dit lijkt mij wel erg de moeite om eens naar toe te gaan op een koude winterdag.
Op hun facebook pagina staan al veel foto's en video's van de raceauto's. oa Ford GT40 van Ickx, Toyota GT-ONE van Boutsen, Ferrari 250GTO, Jaguar D-type, Porsche 356 speedster, 550, 935 K3, 962C, Gulf Mirage, Rondeau, en ook DE Mazda 787B ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
een vriend van me is geweest en hij raadt de tentoonstelling ten zeerste aan
|
||||
|
||||
Wel, ik ga zeker ook eens een kijkje nemen!
|
|
||||
|
||||
ben er gisteren naartoe geweest met dezelfde vriend die eerder al was gegaan
ik vond het beslist de moeite en toch tal van unieke stukken de modellen zijn vaak ook heel indrukwekkend qua detail de uitleg bij de wagens is wel zo goed als onbestaande (buiten naam en jaartal) er zijn wel schermpjes met vermoedelijk wat info, maar daarvoor hadden we geen tijd of zin wie overweegt te gaan, niet twijfelen hoor
![]() Last edited by Mario; 18-12-2011 at 18:57. |
|
||||
|
||||
Daar ga ik zeker eens naar toe. Ik had ook al een thread gestart in het modelbouw gedeelte, maar had toen deze thread nog niet gezien. Zijn er soms foto's genomen?
Mvg, Lesley |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Staat op de planning voor zaterdagochtend.
![]() |
|
||||
|
||||
Mooi initiatief, must-see voor de Belgische autosportliefhebber.
Geen rijdersinfo bij de wagens is wel een enorme misser en wordt amper goedgemaakt door de pc displays bovenaan de tentoonstelling. Wie bedenkt zoiets? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
zeker de moeite om eens tot in Brussel te gaan hiervoor.
Een getekende affiche hing er ook te koop. ![]() Een 250 is toch wel een van de, zoniet dé mooiste Ferrari. ![]() Nog enkele extra foto's kan je bekijken op de FB pagina. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|