De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-05-2011, 20:51
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

GP van Monaco

Leuke wedstrijd waarvan de spankracht aan de kop helaas onthoofd werd door het ongeval op een handvol ronden voor het einde en/of door het feit dat ze bij de herstart nieuwe banden mochten monteren

Hamilton laat zich wat mij betreft toch echt wel te veel meeslepen door z'n enthousiasme
en nog schreeuwt hij de vermoorde onschuld

heb ook echt genoten van de uitstekende commentaar van Jacky Ickx , die ook een mooi contrast vormde met de steeds enthousiaste en vaak schreeuwende Vigneron

Last edited by Mario; 29-05-2011 at 20:52.
Reply With Quote
Old 29-05-2011, 21:51
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Hamilton moet toch is leren om af en toe eens na te denken voor hij een actie opzet.

Puur als racer vind ik hem top maar af en toe laat hij zich te veel meeslepen door zijn enthousiasme.

Ook achteraf weigert hij om zijn fout in te zien. Op BBC verklaarde hij zelfs dat het misschien de schuld is van zijn zwart zijn dat hij zoveel te maken krijgt met de stewards.
Reply With Quote
Old 30-05-2011, 07:02
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik heb niets tegen Vettel, die jongen kan een stukske rijden hoor, daar niets van. Maar deze GP stond het geluk echt wel aan zijn zijde. Tijdens de kwalificaties zet hij de voorlopige pole neer, waarna Perez een zware crash krijgt zodat alle toppers die zich opmaakten om hun snelle ronde te gaan rijden (en waar op zijn minst een Hamilton tussen zat die tijdens Q1 en Q2 sneller was dan Vettel) hun poging met warme banden door de neus geboord zagen. Resultaat: Vettel op pole (akkoord, dat is maar net zoals anders), maar met de nodige dosis geluk.
De GP dan. Vettel kiest ervoor (al dan niet vrijwillig) om met slechts één pitstop de race af te werken, op banden die een 60-tal ronden oud waren op het moment dat Button met relatief 'frisse' banden komt aansluiten achter het duo Vettel-Alonso. Een ongelijke strijd die Vettel (en waarschijnlijk zelfs Alonso) nooit kon winnen, ware het niet dat Sutil, Alguersuari en Petrov voor een crashke zorgden dat leidde tot een rode vlag, waardoor alle deelnemers op de startgrid tot stilstand kwamen en nieuwe banden mochten opleggen. Dat de resterende 5 ronden daardoor herleid werden tot treintje rijden lijkt me nogal logisch: iedereen op nieuwe banden, en dan gedurende amper 5 ronden iemand achter je houden op Monaco lijkt me een opdracht die elke topper wel aan moet kunnen. Wat ook bewezen werd door de onverandere stand in de top-3...
Al bij al is de zege van Vettel zeker niet onverdiend, maar je kan op zijn minst zeggen dat vrouwe Fortuna hem een ferm handje geholpen heeft. Maar ja, geluk is iets dat afgedwongen wordt door de echte kampioenen zeker?
Ik denk dat ik me als verzamelaar van alle F1-wereldkampioenen toch al maar een Red Bull model 2011 ga bestellen...

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 30-05-2011 at 07:04.
Reply With Quote
Old 30-05-2011, 10:23
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

't Was veel te mooi weer om te strijken......en bijgevolg ook om naar de GP van Monaco te kijken
De uitslag doet me twijfelen of ik de opgenomen wedstrijd al dan niet nog ga bekijken, ik begin met die Vettel stilaan een Schumacher déjà-vu te krijgen, en da's niet bevorderlijk voor de interesse in de F1-show.
Reply With Quote
Old 30-05-2011, 11:03
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

ik heb dat ook Jan, daarom hoopte ik dat Alonso of Button hem alsnog de loef zouden afsteken, maar helaas (ook gewoon voor de spanning) kwam daar een ongeval tussen

maar ik vond het (wèl vanachter de strijkplank ) toch geen saaie wedstrijd en als je de uitzending op RTBF hebt opgenomen, kan ik je de commentaar van Ickx aanbevelen

iemand enig idee wat er met de Mercedessen schortte ?
in de kwalificaties toch relatief sterk (of kwam dat ook door het ongeval met Perez ?), maar in de wedstrijd nergens nadat ze van banden hadden gewisseld
nog maar weinig return on investment voor dat merk

Last edited by Mario; 30-05-2011 at 11:04.
Reply With Quote
Old 30-05-2011, 19:45
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Mensen die hopen dan een Alonso voor Vettel eindigt ....tijden veranderen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules