De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 20-05-2006, 15:30
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
ALMS Round 3 Mid-Ohio

Uitslag van de 2uur durende testsessie:
http://www.imsaracing.net/2006/event.../ALMS_Test.pdf
Porsche RS Spider is snelste algemeen tot nu toe, nipt sneller dan de Audi R8.
GT1: 1 Corvette 2 Aston Martin 3 Aston Martin 4 Corvette
Reply With Quote
  #2  
Old 20-05-2006, 18:35
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Uitslag practice session 1
http://www.imsaracing.net/2006/event...io/ALMS_P1.pdf
Reply With Quote
  #3  
Old 20-05-2006, 22:10
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
In de kwalificatie ging het er zo aan toe:

Jep AM dus net iets sneller als de Corvette
infoscourse.org
Reply With Quote
  #4  
Old 21-05-2006, 11:00
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
De 2 Porsches op de eerste startrij, nipt gevolg door de verzwaarde Audi. Benieuwd of de betrouwbaarheidsproblemen met de versnellingsbak opgelost zijn.

Qualifying
Reply With Quote
  #5  
Old 21-05-2006, 11:34
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
De 2 Porsches op de eerste startrij, nipt gevolg door de verzwaarde Audi. Benieuwd of de betrouwbaarheidsproblemen met de versnellingsbak opgelost zijn.
De tijd van #7 Porsche is geschrapt omdat de wagen onder het minimum gewicht zat. Daardoor dat McNish toch op de eerste rij.

Porsche heeft vooral betrouwbaarheidsproblemen op hobbelige circuits (bv. Sebring), maar Mid-Ohio heeft onlangs een nieuwe asfalt laag gekregen dus is de kans wel wat kleiner dan het mis loopt tijdens de race.

Last edited by gwyllion; 21-05-2006 at 11:38.
Reply With Quote
  #6  
Old 21-05-2006, 15:26
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Kwalificatie: http://www.imsaracing.net/2006/event.../ALMS_Qual.pdf

De warm up werdt zo te zien in de regen gereden,
snelste wagen was namelijk de GT2 Ferrari F430.
Deze was zo bijna een seconde sneller als de RS Porsche SPider LMP2
Warm up: http://www.imsaracing.net/2006/event...LMS_WarmUp.pdf
Reply With Quote
  #7  
Old 21-05-2006, 22:57
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Porsche heeft vooral betrouwbaarheidsproblemen op hobbelige circuits (bv. Sebring), maar Mid-Ohio heeft onlangs een nieuwe asfalt laag gekregen dus is de kans wel wat kleiner dan het mis loopt tijdens de race.
Porsche 1-2, nipt gevolgd door de Audi.

Uitslag staat momenteel enkel op live timing: http://www.imsaracing.net/2003/lt/ltc.html
Reply With Quote
  #8  
Old 22-05-2006, 16:41
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
ook weer een dubbel voor corvette in gt1 met een ronde voorsprong op de eerste A-M
Reply With Quote
  #9  
Old 22-05-2006, 18:00
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by smiley
ook weer een dubbel voor corvette in gt1 met een ronde voorsprong op de eerste A-M
Die ronde voorsprong is wel het gevolg van een safety car
Quote:
“We lost the race due to safety car decisions,” said Prodrive Chairman, David Richards. “We were not quite on the pace, but the strategy was superb and we lost it because of some rather strange safety car decisions.”

Aston Martin Racing Team Principal, George Howard-Chappell, added: “Our best chance of winning was by going longer on the fuel which we did. This very nearly paid off but a puncture and the safety car decision ruined that chance. We were hoping when the Corvettes had pitted and we were still out that there might be a safety car, but it did not work out as we hoped.”
Reply With Quote
  #10  
Old 22-05-2006, 18:38
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
nuja.. ze hebben toch weer een dubbel gehaalt bij corvette.. en hebben zo voor de 3de keer dit jaar a-m verslaan in het alms.
Reply With Quote
  #11  
Old 23-05-2006, 10:43
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Enkel Le Mans telt natuurlijk. Ik vrees dat Aston Martin een vergissing gedaan heeft om Pirelli te kiezen, misschien kan de Cirtek Aston Martin (op Michelin rubber en super lineup) het Corvette fabrieksteam toch kloppen.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-05-2006, 11:10
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Denk toch dat Aston het weer niet gaat redden op LeMans. De stap die de Corvettes hebben genomen ten opzichte van vorig jaar is toch groter dan de stap die de Astons hebben genomen lijkt het.
Reply With Quote
  #13  
Old 23-05-2006, 12:15
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Inderdaad, en de Corvettes rijden in ALMS met extra restricties. Gelden die beperkingen ook in Le Mans?

Aston Martin mag trouwens in Le Mans niet meer met de low drag voorspoiler rijden. Dus het topsnelheid voordeel zijn ze ook kwijt. Er wordt wel gesuggesteerd dat de fabrieks DBR9s toch op Michelin rubber zullen rijden. Ook benieuwd of de hitte in de cockpit onder controle is dit jaar.
Reply With Quote
  #14  
Old 23-05-2006, 13:07
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Aston Martin mag trouwens in Le Mans niet meer met de low drag voorspoiler rijden.
Godzijdank niet nee Dat ding was zo netvliesverstuikend lelijk...
Reply With Quote
  #15  
Old 23-05-2006, 13:49
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Inderdaad, en de Corvettes rijden in ALMS met extra restricties. Gelden die beperkingen ook in Le Mans?

Aston Martin mag trouwens in Le Mans niet meer met de low drag voorspoiler rijden. Dus het topsnelheid voordeel zijn ze ook kwijt.
Ik heb eens in de ACO GT1 reglement gekeken en daar staat het volgende in:
Quote:
Appendix 2 - Balance of performances

In order to maximise equality of performance and to maintain the current level of performance as well, the following adjustments must be carried out :
Aston Martin DB9 Coupe (ACO homologation N°: LMGT1-01) :
- Addition of 25 Kg to their minimum weight ;
Corvette C6/ZO6 (ACO homologation N°: LMGT1-02) :
- Addition of 25 Kg to their minimum weight ;
Ter herinnering de regels in ALMS gedurende het seizoen:
  • IMSA bulletin # 06-02 (19/12/2005)
    • Aston Martin DBR9:
      • Minimum Weight: Per ACO Specifications Appendix 2 requiring 25kg added to minimum weight. (ie Minimum weight 1150kg.)
    • Corvette C6R:
      • Minimum Weight: Per ACO Specifications Appendix 2 requiring 25kg added to minimum weight.
      • Minimum Weight: Under IMSA balance of performance 30kg added to minimum weight. (ie Minimum weight of 1180kg.)
  • IMSA bulletin # 06-04 (01/03/2006)
    • Aston Martin Racing DBR9:
      • Minimum Weight: 1125kg
      • Restrictor table column: 1175kg.
  • IMSA bulletin # 06-05
    • Aston Martin DBR9
      • Minimum Weight: Under IMSA balance of performance, reduced to 1100kg.
      • Maximum Restrictor Diameter: Under IMSA balance of performance, one column to the right: i.e. 31.8mm (2 restrictors) for 6.0L @ 1100kg.
Conclusie:
  • Aston Martin:
    • ACO: 1150 kg, 2 x 31.2 mm of 1 x 43.6 mm (6000 cc)
    • IMSA: 1100 kg en 2 x 31.8 mm of 1 x 44.6 mm
  • Corvette:
    • ACO: 1150 kg, 2 x 30.7 mm of 1 x 43 mm (7000 cc)
    • IMSA: 1180 kg, 2 x 30.7 mm of 1 x 43 mm
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.