De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-08-2007, 20:52
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

er wordt zo weinig over het hamilton alonso incident gepraat..

ik lees net al op hln.be dat alonso al heeft laten weten dat oftewel hij, oftewel hamilton vertrekt bij mclaren.. nu dat lijkt me wel wat fel.. zal ook wel weer wat opgeblazen zijn door de media
een terugkeer naar renault voor alonso zie ik niet rap gebeuren..
en mclaren gaat lewis natuurlijk niet aan de concurent (ferrari of bmw) willen geven nadat ze hem zoveel jaar hebben opgeleid enzo..

verder is natuurlijk wel de goede band tussen hamilton en alonso weg, op pitstop tv zie je een filmpje waar ze reclame maken voor mercedes.. en echt plezier maken met elkaar.. dit was 10 dgen voor het incident..

langs de ene kant is het natuurlijk ook wel positief, ze zijn in strijd voor het kampioenschap.. en als ze elkaar niet meer mogen, zullen ze hun niet meer zo erg gaan inhouden..

over de straffen.. de 5 plaatsen voor alonso zijn terecht, het hadden er 20 moeten zijn.. toen schumi alonso's quali verpeste in monaco mocht hij als laatste starten.. en watze toen allemaal van hem gezegt hebben hoor ik nu toch nie over alonso..

de straf voor mclaren is wat overdreven
Reply With Quote
Old 06-08-2007, 21:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Alonso vs. Hamilton... bij McLaren
Senna vs. Prost... ook bij McLaren!

Als je 2 toppiloten in huis hebt, dan krijg je dit soort van fratsen. Het spreekt enkel en alleen voor McLaren omdat zij het team zijn dat zoiets aandurven. De andere topteams hebben er altijd wel voor gezorgd dat er eentje of de vele betere was van de andere ofwel dat een en ander via contracten geregeld werd. Heel de affaire is part of the game en maakt de F1 nu eenmaal 100x interessanter.

McLaren rulez!
Reply With Quote
Old 06-08-2007, 21:12
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
McLaren rulez!
ma ferrari meer

jah tis inderdaad wel mooi van mclaren dat ze het aandurven om 2 top rijders in huis te halen.. maar ik denk wel niet dat ze dit van lewis hadden verwacht

maja door mijn jaren lang schumacherfan zijn wordt ge na nen tijd anti mclaren.. (en nog wat teams-rijders) maja als er dan toch ne zilvere kampioen moet worden dat het dan maar hamilton wordt..

ik ben benieud voor de toekomst, wanneer sutil, piquet jr, rosberg ,b.senna , hamilton, ...??? het tegen elkaar gaan opnemen
Reply With Quote
Old 06-08-2007, 21:25
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Alonso is een slechte verliezer. Hij kan het blijkbaar niet verteren dat hij geklopt wordt door een rookie. Zijn Spaanse temperament zal met die uitspraak wel wat te maken hebben.
Alonso: laat zien dat je de titel van wereldkampioen waardig bent en ga in het slechtste geval strijdend ten onder. In het beste geval ben je weer wereldkampioen.
Hamilton: doe zo verder, beetje rel schoppen in het saaie wereldje van F1 mag af en toe eens. Een piloot die charisma heeft heb ik de laatste jaren veel te weinig gezien. Het is allemaal te veel business geworden en te weinig sport en plezier.
Old 06-08-2007, 21:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Dennis is vrij duidelijk, Alonso kan vertrekken als ie niet in het straatje van McLaren meedenkt:

Quote:
"We will continue to function as a Grand Prix team with specific values, and if anybody does not want to be part of those values - irrespective of where they sit in the organisation - ultimately they all have a choice. But we will not deviate away from our values."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61422
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 07-08-2007, 07:16
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:

Als je 2 toppiloten in huis hebt, dan krijg je dit soort van fratsen. Het spreekt enkel en alleen voor McLaren omdat zij het team zijn dat zoiets aandurven. De andere topteams hebben er altijd wel voor gezorgd dat er eentje of de vele betere was van de andere ofwel dat een en ander via contracten geregeld werd. Heel de affaire is part of the game en maakt de F1 nu eenmaal 100x interessanter.

McLaren rulez!
Ik denk dat je Williams vergeet.
Old 07-08-2007, 08:24
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular

En momenteel heeft Ferrari toch ook twee toppiloten
Reply With Quote
Old 07-08-2007, 09:21
Juvann Juvann is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by student View Post
En momenteel heeft Ferrari toch ook twee toppiloten
Klopt, al denk ik niet dat dat nog lang gaat duren bij Ferrari. Volgens mij gaat men daar, op zeer korte termijn, kiezen wie voor het kampioenschap gaat strijden en wie het 'hulpje' mag spelen. Strategie die ze bijna altijd al hebben toegepast.

Wat Hamilton en Alonso betreft: Laat ze het a.u.b. op de baan zelf uitvechten!
De huidige wereldkampioen tegen een 'super'rookie binnen hetzelfde team. Dit zou positieve resultaten moeten geven en geen negatieve zoals nu.
Reply With Quote
Old 07-08-2007, 09:22
timo timo is offline
De Paddock Rookie

raikonnen en massa kunnen dat verkroppen als er één van de 2 rapper is maar alonso heeft heel wat moeite mee
Reply With Quote
Old 07-08-2007, 09:52
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by Mario View Post
Ik denk dat je Williams vergeet.
De geschiedenis leert ons inderdaad dat Frank Williams net wat vaker een explosieve pilotencocktail in huis had dan Mc Laren, Lotus of Ferrari. De meest in het oog springende waren daarbij Jones-Reutemann, Rosberg-Mansell, Mansell-Piquet en Prost-Hill.
Bij McLaren mag zeker niet het duo Lauda-Prost vergeten worden, waarbij de Oostenrijker het WK 84 wist te winnen met slechts een half punt voorsprong op zijn ploegmaat.

Nochtans kan ik mij niet herinneren dat de onenigheid tussen bovengenoemde duo's zo duidelijk tot uiting kwam als tussen Prost vs Senna en in de tegenwoordige tijd Alonso vs Hamilton.
Reply With Quote
Old 07-08-2007, 11:41
Juvann Juvann is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by timo View Post
raikonnen en massa kunnen dat verkroppen als er één van de 2 rapper is maar alonso heeft heel wat moeite mee
Hoe de sfeer tussen Raikkonen en Massa evolueert zullen we pas in de toekomst weten. Ik denk trouwens dat geen enkele racepiloot het kan verkroppen dat er een ander rijder sneller is (binnen of buiten het eigen team) want als je dat doet dan sta je gegarandeert op de tweede plaats!

En dat Alonso trager zou zijn dan Hamilton is iets waar ieder zijn eigen mening over heeft. Voor mij zijn ze aan elkaar gewaagd.
Alonso heeft bewezen snel te zijn (met Renault) en de stress aan te kunnen (een van de weinige die kon weerstaan aan de druk van Schumacher). Hij heeft zich dit seizoen moeten aanpassen aan een nieuw team en nieuwe wagen.

Hamilton is, ondanks zijn gebrek aan wedstrijdervaring, zeer goed gestart in zijn eerste jaar en heeft bewezen ook snel te zijn en de druk aan te kunnen. Daar het slechts zijn eerste seizoen is heeft hij echter nog niet veel ervaring (wat zijn prestaties tot nu toe alleen maar groter maken)

Alleen bestaat de kans volgens mij dat Hamilton, omdat hij reeds zijn hele leven gelinkt is aan McLaren, er iets te makkelijk van uitgaat dat hij de nummer 1 is binnen het team en dat hij iets meer mag dan iemand anders. Iets wat trouwens gebleken is in Hongarije. Volgens mij had hij nooit gedacht dat Ron Dennis zo zou uithalen (en zeker niet openlijk) nadat hij de teamorders negeerde. Hij is altijd de wolken ingeprezen en heeft nooit iets anders gekend. Benieuwd hoe hij zich de rest van het seizoen gaat profileren binnen het team en naar de pers toe.

Iedereen heeft het over het onfair gedrag van Alonso. Ik hoor hier niemand klagen over het niet volgen van teamorders van Hamilton, wat de aanleiding gaf voor Alonso's acties.
Opmerkelijk vind ik dat Ron Dennis veel meer kritiek uit over Hamilton dan over Alonso. En binnen een brits team waar de britse 'super'rookie zo op handen gedragen wordt is dit zeer opmerkelijk. Ik heb trouwens ook
zelden Ron Dennis zo kwaad gezien (hoofdtelefoon weggooien) en eerlijk gezegd ook ik dacht eerst dat het was om de fratsen van Alonso, maar het bleek te gaan om het feit dat Hamilton heftig in discussie was gegaan met Ron Dennis en diens orders naast zich neerlegde.
Reply With Quote
Old 07-08-2007, 13:58
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:

McLaren rulez!
McLaren zal zoiets blijven doen tot Alonso en Hamilton elkaar in de laatste race van de baan rijden en Raikonnen alsnog wereldkampioen wordt.
Wees maar zeker dat Ron Dennis in zo een scenario wel zal ingrijpen
Old 07-08-2007, 14:02
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Juvann View Post
Iedereen heeft het over het onfair gedrag van Alonso. Ik hoor hier niemand klagen over het niet volgen van teamorders van Hamilton, wat de aanleiding gaf voor Alonso's acties.
Waren teamorders niet verboden sinds het incident in Oostenrijk 2002.
Gelukkig voor Dennis was Hamilton zo slim om de teamorders te negeren ... anders waren ze al hun punten van Hongarije kwijt geraakt
Old 08-08-2007, 09:19
Juvann Juvann is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by airco View Post
Waren teamorders niet verboden sinds het incident in Oostenrijk 2002.
Gelukkig voor Dennis was Hamilton zo slim om de teamorders te negeren ... anders waren ze al hun punten van Hongarije kwijt geraakt
Als elk team bestraft moet worden dat teamorders geeft dan reed er niemand meer rond.

Een paar voorbeeldjes van 'teamorders'
Als men een rijder aanmaant om trager te rijden om bijvoorbeeld brandstof te besparen dan zijn dit ook teamorders, moet men dit dan ook beboeten Airco?

Of als een piloot de teamorders krijgt om de pits op te zoeken om banden te wisselen? beboeten?

Of als een piloot in het grind vastzit en er niet op eigen kracht uitgeraakt en de teamorders krijgt om te blijven zitten tot men eruitgehaald wordt?

Ik snap ook wel dat men incidenten zoals Oostenrijk 2002 wil vermijden, maar dat lukt niet door een dubbelzinnige regel als 'teamorders zijn verboden'. Veel te algemene regel waar men langs alle kanten een mouw kan aanpassen waardoor het doel van die regel volledig verloren gaat en enkel maar aangehaald wordt als 1 partij niet tevreden is en via 'regels' zijn 'gelijk' wilt halen. Als men teamorders wil vermijden dan moet men alle communicatie tussen team en piloot verbreken!
Reply With Quote
Old 08-08-2007, 10:15
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik denk dat hij advocaat van de duivel speelt.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules