De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   [Round 11] 2007 Hungarian GP (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15991)

Nicki_Mks 04-08-2007 14:47

[Round 11] 2007 Hungarian GP
 
Wel, ik zie hier maar één positief punt in: de mensen die na het vertrek van MS zonder antiheld gevallen zijn (mezelf incluis), hebben iemand nieuw om te haten...

Raceboy 04-08-2007 16:34

En dat is?

Grig-O 04-08-2007 16:50

Fernando Alonso! :no:

Op het moment dat Alonso mocht vertrekken uit de pit voor z'n laatste snelle ronde, bleef hij zowat 10 seconden langer staan zodat Hamilton geen snelle ronde meer kon maken... Nogal gedurfd... :mad:

Jochie 04-08-2007 17:17

Ron Dennis escorted Borra straight to FIA officials after the end of the session in anticipation of their investigation.

It is believed that Borra, despite the fact that the lollipop was raised and mechanics were ushering the Spaniard's car out of the pit box, gave Alonso a signal when enough time had elapsed so as to cause team-mate Hamilton to run out of time to complete his out lap in the dying minutes of qualifying.

bron f1-live.com

German-Power 04-08-2007 17:18

Heb MS veel rare dingen zien doen op het circuit maar dit was weer eens iets nieuws . Even je teammate ophouden zodat die geen snelle ronde kan rijden .

Dit was echt laag . :no:

Nicki_Mks 04-08-2007 17:24

Er is een officieel onderzoek begonnen. Wat was de straf ook alweer voor MS in Monaco vorig jaar? Dat mag hier ook toegepast worden.

Jochie 04-08-2007 17:30

Kunnen ze sancties opleggen zonder dat er een klacht komt van de "tegenpartij" in gevallen als dit?

Serieus respect voor Hamilton zijn reactie, klasse.

McLarenboy 04-08-2007 19:53

Alonso was zo afstandelijk, totaal geen begrip voor Hamilton zijn situatie. Het kon hem echt geen bal schelen. Zelfs geen woord over gerept.

Het was hem dus gelukt om Hamilton te hinderen, mission accomplished - de lozer

Ottooke 04-08-2007 20:42

Hamilton had eerder een teamorder genegeerd door voor Alonso te starten in Q2. Ik dacht dat teamorders niet meer mochten? Ben benieuwd naar een eventuele straf.

Neo-242 04-08-2007 21:20

Teamorders mogen niet duidelijk zijn tijdens een race:)
Alonso & Hamilton doen elkaar den duvel aan, Alonso deze keer wel iets te duidelijk:crazy:

student 05-08-2007 00:46

Het wordt belachelijk. Alonso naar plaats 6 (random keuze denk ik?) en McLaren mag morgen geen punten verdienen als constructeur.

schumivill 05-08-2007 01:28

Jammer,dit berooft volgens mij de spanning in de race...
Ron Dennis legt trouwens de schuld bij Hamilton,dus een coureur afbreken zonder het fijne ervan te weten vind ik niet echt terecht...
Het is gebeurd in de kwalif,dus de straf moet toegekend worden in de kwalif (plaatsen verliezen),niet in de race (constructeurspunten)...

BSmodels 05-08-2007 09:50

Quote:

Originally Posted by student (Post 216646)
Het wordt belachelijk. Alonso naar plaats 6 (random keuze denk ik?) en McLaren mag morgen geen punten verdienen als constructeur.

inderdaad, Mclaren werkt een tactiek uit om in de meest optimale omstandigheden beide rijders te laten kwalificeren (verbruik, verkeer op de baan,..... ). Eentje houdt er zich niet aan (Hamilton) en alles draait in de soep. Men probeert het te corrigeren en het draait verkeert uit..... .
En miljoenen kijkers konden meekijken.....

Werd Alonso opzettelijk te lang binnen gehouden?
Dat zullen we nooit weten.

Wat als Alonso stilvalt bij het opnieuw vertrekken?
iedereen dan: jammer voor Hamilton maar het blijft een mechanische sport.
end of story

Wie stond er voor de laatste stop op de pole?
Hamilton. Is het dan niet logischer dat je Alonso geen kans meer geeft? Was men dan zo zeker dat Alonso de pole zou pakken?

Alonso verklaarde dat hij als de lollipop omhoog ging nog gevraagd heeft of de juiste banden erop zaten. Voor de meesten niet geloofwaardig, wat te begrijpen is maar al je goed opgelet hebt zal je ook gezien hebben dat Alonso met de hardere compound reed, Hamilton met de zachte. Dus dit "zou" best kunnen. Temeer omdat Hamilton voor hem was vertrokken en in principe ook terug als eerste moest binnenkomen.......

De sancties????

één woord: belachelijk
waarom: tactiek en strategie worden wederom onder de noemer TEAMORDERS geplaatst. En dan moeten ze daar nog tot middernacht over "vergaderen".
Dat Hamilton kalm bleef kan er ook op duiden dat hij misschien wel wist dat hij niet gedaan had wat was afgesproken..... Want als Alonso direct was vertrokken, dan nog had Hamilton er alles moeten hebben uitgeperst om op tijd over de start-finish te gaan.


De oplossing:

Laat de mannen zaterdagochtend een lotje trekken. Lewis jij rijdt vandaag met compound X en mag X rondjes rijden, Fernando jij rijdt vandaag met compound XX en mag Y rondjes rijden, Felippe jij........, Kimi jij.....
En owé diegene die het anders doet.....want meedoen is belangrijker dan winnen


Maar allé, iedereen content want Hamilton vertrekt als eerste :champagne: en Alonso ...... die wordt voor de derde keer wereldkampioen :+

Wat ik mij nu afvraag: stel dat Mclaren 1 en 2 wordt krijgen de 3de en de 4de dan die constructeurspunten?

student 05-08-2007 10:36

Quote:

Originally Posted by BSmodels (Post 216652)
Wat ik mij nu afvraag: stel dat Mclaren 1 en 2 wordt krijgen de 3de en de 4de dan die constructeurspunten?

neenee, toch ni volgens het gewoonterecht. Nu is het al eerder voorgekomen dat ze dat compleet veranderen, dus wie weet krijgt Spyker vandaag punten als verdienste omdat ze zo mooi uit de weg van de rest zijn gegaan.

student 05-08-2007 14:33

Nu overdrijven ze. Als Hamilton zometeen wint, mag er niemand van McLaren mee op het podium om de trofee van constructeurs te ontvangen


All times are GMT +2. The time now is 00:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.