De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 10-12-2002, 22:50
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Quote:
Originally posted by Marshal
krijgen we "topgear" achtige rijstijlen te zien? lekker glijden enzo...............of lopen die bakjes over tramrails.
Weinig Topgair aan, tramrails is ook overdreven maar hij is qua baanligging op straatbanden zeker beter dan onze huidige Clio.
Dat zegt veel over de werkwijze en de aanpak van de organisatoren. Zeer professioneel.
Geen noemenswaardige dingen te melden verder. Enkel nog wat afstelwerk en bollen zou ik zeggen.
Reply With Quote
  #17  
Old 10-12-2002, 22:56
Piet Konijn's Avatar
Piet Konijn Piet Konijn is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: Hamme
Posts: 310
en rondetijden Driesco??? weet je daar al iets van??? Ben heel curieus????
__________________
if you think you have everything under control, you are driving to slow
Reply With Quote
  #18  
Old 10-12-2002, 23:17
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by Driesco
Vooruit of achteruit ? Sneller dan de Yarissen, trager dan de Clio's,
maar niet veel !!!!
conclusie: tussen de 1.54 en 1.57 (volgens mij hé, ik was er nie )
Reply With Quote
  #19  
Old 11-12-2002, 01:07
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Er werd vandaag dus door twee piloten getest. In de voormiddag Anthony Kumpen en in de namiddag Pierre Yves Corthals.

Ze grepen een intensive van Pirelli als excuus voor deze testen.

Voila op Pirelli's draaide Anthony 2.02. Met dien verstande dat op het de respectievelijke rechte stukken (start/finish) en deze na de Bianchi chicanes waren gelegd. Nou ja chicanes. Er was een obstakel zodanig dat er niet helemaal op de ideale lijn kon gereden worden.

Anthony was best tevreden over de test. Naar zijn mening, en na aanpassingen aan de remmen en ophanging, zouden deze Mini's wel eens om en bij de 1.50 kunnen draaien. Ikzelf heb daar mijn bedenkingen bij maar er zullen alleszins nog enkele seconden af kunnen.

Maar ik hoor jullie al denken : "Aanpassingen ??? Blijven dit dan zoals vooropgesteld geen standaard auto's ???" Over de remmen zou al duidelijkheid bestaan. Deze zouden enigszins aangepast worden om (of onder het mom van ???) de verhoogde veiligheid. Over de aanpassingen aan de ophanging is nog geen duidelijkheid.

In de namiddag ging PYC dan de piste op. PYC begon al dadelijk met de bandenspanning te spelen. Dit is uiteraard ook een manier van afstelling en vooral cup-piloten zullen deze truukjes iets vlugger door hebben.

Van de tijden van PYC heb ik geen weet. Het werd me nogal wat koud en ben niet langer gebleven, waarvoor mijn excuses.

C U
Reply With Quote
  #20  
Old 11-12-2002, 02:20
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by Driesco
Sorry Stijn maar testwerk van een team of merk hou je binnenskamers. Tot zolang niet alles 100% op punt staat denk ik ook niet dat Mini met enige info naar buiten zal komen.

Wat ik wel kan en mag vertellen is dat ik in de verre verste niet had gedacht dat de wagen zonder al te veel toeters en bellen zo goed zou presteren voor een eerste testsessie.

Als we zien wat deze wagen kan hebben we nog veel werk aan de Clio zijn afstelling. Voor de rest wachten op de results.
Binnenskamers houden ????

Ik heb een hele tijd, open en bloot (alléé, bij wijze van spreken) gepraat met de mensen van BMW en Pirelli daar ter plaatse. Zo geheim was het nu ook weer niet. In samenwerking met de RACB werd de wagen al eens goed bekeken wat betreft een technische en veiligheidsgoedkeuring. Iedereen was het er inderdaad over eens dat het er veelbelovend uitziet.

Afwachten maar, zou ik zo zeggen...

C U
Reply With Quote
  #21  
Old 11-12-2002, 07:05
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Als men mij iets vraagt dan doe ik dat hé Pascal. Als toekomstige Mini driver heb ik er ook alle belang bij de info niet rond te strooien naar Jan en alleman. Een dagje verlof en het trotseren van een helse koude geven je inderdaad wel wat info omtrent de wagen. Ik zou misschien een mail kunnen maken naar alle toekomstige piloten waar ze kunnen op letten of wat de regelingen zijn, maar dan is mijn voorsprong en tijd die ik er nu insteek ook verloren tijd.
Wij willen vanaf Februari direct kunnen rijden zonder teveel tijd te verliezen aan het zoeken naar de juiste afstelling en de beste bandendruk, daarom was de aanwezigheid leuk meegenomen.
Met je ogen kan je veel bruikbare info vergaren die je later veel tijd en kosten kan sparen.
De tijden die je post kloppen inderdaad maar met 2 chicanes en nog niet de juiste uitlaat. De tijden van Flugel zijn dus best haalbaar.
Reply With Quote
  #22  
Old 12-12-2002, 00:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Wij heten U, alle 44 stuks naar wij hopen, welkom op Post 12, meer bepaald de grindbak ervoor.

"Road Spec."-racing, dat wil ik weleens meemaken. Kan leuk worden........tijden rond de 1.55.....dat is leuk.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #23  
Old 12-12-2002, 01:07
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Zo denk ik er ook over Marchall, en geloof me, ik ben zeker niet alleen.
Post 12 ? Ik vrees dat ik dan een andere ga nemen, daar waar er minder fotografen staan.
Reply With Quote
  #24  
Old 12-12-2002, 11:18
Compact's Avatar
Compact Compact is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 54
Even een paar opmerkingen: de ophanging is niet de standaard maar een JCW upgrade, de luchtinlaat en uitlaat worden JCW upgrades maar die waren op de test nog niet geplaatst. Op het gebied van tijden nog een kleine opmerking: remmen en afstelling ophanging kunnen nog makkelijk een verbetering van 2 à 3 seconden op leveren.
Reply With Quote
  #25  
Old 12-12-2002, 16:47
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Glasgow
Posts: 1,597
Aangepast of niet, voor dat autoke kom ik naar Zolder!!
Reply With Quote
  #26  
Old 12-12-2002, 17:29
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Ik ookk
Reply With Quote
  #27  
Old 12-12-2002, 19:05
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Glasgow
Posts: 1,597
In u geval is da eerder: ik kom MET da autoke naar Zolder zeker??
Reply With Quote
  #28  
Old 19-12-2002, 19:17
vinnie belcar's Avatar
vinnie belcar vinnie belcar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: kortrijk-belgium
Posts: 238
ik ook, allesinds met nen dikken en misschien met nen dunnen, donderdag weet ik meer.....
__________________
Groetjes, Vincent Beernaert, feel the need for speed! belcar-KAMPIOEN kl. TB 2002, MAXI-MINI-COOPER SM3
NORMA addicted !!!
Reply With Quote
  #29  
Old 19-12-2002, 22:24
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Tot aan de start dan hé Vincent. T'zal wel wennen zijn voor u als ge van den enen in den anderen moet stappen en omgekeerd.
Reply With Quote
  #30  
Old 20-12-2002, 00:25
vinnie belcar's Avatar
vinnie belcar vinnie belcar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: kortrijk-belgium
Posts: 238
Quote:
Originally posted by Driesco
Tot aan de start dan hé Vincent. T'zal wel wennen zijn voor u als ge van den enen in den anderen moet stappen en omgekeerd.
hebde da nog nooit gedaan driesco van d'ene in d'andere gekropen........amateur......
__________________
Groetjes, Vincent Beernaert, feel the need for speed! belcar-KAMPIOEN kl. TB 2002, MAXI-MINI-COOPER SM3
NORMA addicted !!!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.