De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
  #91  
Old 24-06-2012, 12:39
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Ik ga zeker mee. Nog volk?

Groeten,
Lesley
Reply With Quote
  #92  
Old 24-06-2012, 13:10
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
Ik ga zeker mee. Nog volk?

Groeten,
Lesley
Lijkt me zeer interessant! Moeten we eens bespreken bij een meeting!
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #93  
Old 24-06-2012, 21:49
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Een uitstap naar Le Mans zie ik ook wel zitten
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #94  
Old 24-06-2012, 23:49
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
Hoe doen die mannen dat? volgens mij komt het doordat ze een heleboel ervaring, support en ervaren rijders hebben.
hoe doen ze dat? Audi #3 rijdt zijn ophanging eraf, op een manier en een plek waarbij iedereen en zijn moeder zegt: "die haalt nooit nog de pits"

maar dan haalt die niet alleen de pits, maar is die binnen het kwartier weer de baan op, alsof er niet meer schade dan een paar krasjes was.
__________________
Reply With Quote
  #95  
Old 25-06-2012, 19:57
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
hoe doen ze dat? Audi #3 rijdt zijn ophanging eraf, op een manier en een plek waarbij iedereen en zijn moeder zegt: "die haalt nooit nog de pits"

maar dan haalt die niet alleen de pits, maar is die binnen het kwartier weer de baan op, alsof er niet meer schade dan een paar krasjes was.
Omdat Audi z'n wagens zodanig ontwerpt dat alle componenten klaar kunnen liggen om te worden geinstalleerd.
Heb je er niet op gelet dat de ophanging die op de #2 gestokken werd klaar gemaakt was, met remklauw, schijf, stuurstang ( op juiste lengte ), remleiding ( met dry-break snelkoppeling ), enz.
Alle scenarios worden op voorhand doorlopen en het zou me niet verbazen als ze dat ook trainen ...
Reply With Quote
  #96  
Old 26-06-2012, 00:06
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Quote:
Originally Posted by Giovanni View Post
Omdat Audi z'n wagens zodanig ontwerpt dat alle componenten klaar kunnen liggen om te worden geinstalleerd.
Heb je er niet op gelet dat de ophanging die op de #2 gestokken werd klaar gemaakt was, met remklauw, schijf, stuurstang ( op juiste lengte ), remleiding ( met dry-break snelkoppeling ), enz.
Alle scenarios worden op voorhand doorlopen en het zou me niet verbazen als ze dat ook trainen ...

Toch was ik er van verschoten hoe rap deze mannen hun wagens repareren. En aan jullie uitleg blijkt dat deze dan zeer goed voorzien zijn en daarom bijna elk jaar winnen.

Groeten,
Lesley
Reply With Quote
  #97  
Old 26-06-2012, 08:40
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Giovanni View Post
Omdat Audi z'n wagens zodanig ontwerpt dat alle componenten klaar kunnen liggen om te worden geinstalleerd.
Heb je er niet op gelet dat de ophanging die op de #2 gestokken werd klaar gemaakt was, met remklauw, schijf, stuurstang ( op juiste lengte ), remleiding ( met dry-break snelkoppeling ), enz.
Alle scenarios worden op voorhand doorlopen en het zou me niet verbazen als ze dat ook trainen ...
Je dus al een snellere wagen hebben en zo goed als foutloos rijden om een kans te maken tegen ze. Daarom ben ik van mening dat ze de competitie op Le Mans geen goed doen.
__________________
Reply With Quote
  #98  
Old 26-06-2012, 10:15
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Niemand houdt andere constructeurs toch tegen om zich ook terdege voor te bereiden? Peugeot bewees dat in het recente verleden en nu is Toyota overigens goed op weg om Audi in de toekomst het vuur aan de schenen te leggen. Valt enkel toe te juichen. En als Porsche de troepen komt vervoegen zal het ook niet zijn om er gewoon bij te lopen en lijdzaam toe te zien. Indien een merk/constructeur niet kan concurreren met Audi of een andere constructeur, dan zijn ze eenvoudigweg niet de beste in die wedstrijd en moeten ze dat dan ook maar toegeven.

Of moeten we de 24U du Mans ook kunstmatig gaan beknotten met normtijden, BOP, extra seconden stilstaan tijdens pitstop, maximale rijtijd per relais zoals in Spa of strafgewichten , ... ?
Me dunkt gaat racen over de snelste zijn (algemeen of in z´n klasse) en niet over opgelegde kunstmatige ingrepen die we al genoeg treffen in bepaalde series. Le Mans is een van de weinige races waar dat nog kan en waar een constructeur nog echt zijn kunnen kan laten zien. In combinatie met een sterke rijdersbezetting en een doordachte strategie, wel te verstaan.
Reply With Quote
  #99  
Old 26-06-2012, 17:34
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Daarom ben ik van mening dat ze de competitie op Le Mans geen goed doen.
Ik ben het daar volledig mee eens, maar er kan/mag niks tegen gebeuren.
Audi is zò goed in het ontwikkelen van hun wagens én zelfs nog beter in het runnen van hun spullen, begrijpelijk dat er maar weinig concurrenten ( ik gebruik bewust niet "merken" ) het kunnen of durven opnemen.
Peugeot heeft het geprobeerd en is er niet in geslaagd ( 1 overwinning op al die jaren is geen challenge ), Toyota is gestart en heeft nog een lange weg af te leggen. Porsche maakt zich stilaan op en heeft naar mijn mening de beste kaarten in handen ( Joest Racing met Porsche en niet meer met Audi ? ).
Zoals Dries reeds aangaf mogen ze de concurentie niet kunstmatig voordeel geven.
Als je te lang in de pitst staat omdat je niet georganiseerd werkt, dan moet je organiseren.
Als je motor teveel verbruikt, moet je motor-management herbekijken, enz.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.