De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 12-02-2011, 10:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Nieuwe BMW klasse/cup in Belgie

Opeens regent het nieuwe klassen en cups in de Benelux:

Dit is de volgende http://www.bmwclubsporttrophy.be

Een onderdeel van de BGDC.

Begint het niet allemaal een beetje veel te worden voor de Benelux?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-02-2011, 11:43
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Opeens regent het nieuwe klassen en cups in de Benelux:

Dit is de volgende http://www.bmwclubsporttrophy.be

Een onderdeel van de BGDC.

Begint het niet allemaal een beetje veel te worden voor de Benelux?
In de Benelux wel maar in Belgie niet onder de Belcar en BTCS zijn er weinig instap series meer de BSOT is daar een voorbeeld van,oja dit jaar in NL weer een nieuwe 'BMW'cup of we er nog niet genoeg hebben.

http://www.m3cup.nl/

Last edited by tarzancorner; 12-02-2011 at 16:57.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-02-2011, 12:30
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Geraardsbergen
Posts: 657
TEVEEL? Er zijn geen opstap klasses in België.
Waar moet een beginnende rijder nu beginnen? BTCS/Belcar? Das zelfmoord.

Die BMW klasse is juist perfect imo.
__________________
SimRacer by Nature
www.iRacing.com


Reply With Quote
  #4  
Old 13-02-2011, 12:46
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
IS de BGDC nu ook ene klasse waar je een RACB licentie voor nodig hebt?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #5  
Old 13-02-2011, 13:22
jeanke's Avatar
jeanke jeanke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2002
Location: Machelen
Posts: 29
Voor de BGDC en dus ook de BMW Clubsport Trophy heb je een nationale club-licentie nodig (100€).

Hiervoor heb je een medisch attest nodig door een RACB-erkende arts, voor de 45+ is ook een cardio-test noodzakelijk. Vervolgens dien je via je renstal (Bokkenrijders, Duindistel, Ecurie Azur, Icepol, Excelsior...) je aanvraag binnen bij de RACB. Je dient reeds voordien een gelijkaardige licentie te hebben gehad, of uitslagen uit een VAS of ASAF-kampioenschap te kunnen voorleggen. Indien aan deze voorwaarde niet is voldaan, zal je een licentie-test dienen af te leggen die door de RACB wordt georganiseerd.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-02-2011, 13:52
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by tarzancorner View Post
Als je op de internetpagina's afgaat lijken het twee regelrechte concurrenten qua set-up en gedachte. Dan maar eens vergelijking gemaakt op het gebied van de munten

Belgie, op basis van twee coureurs per wagen:
6 wedstrijden / 16 wedstrijduren => budget voor een wagen: 2 x coureurs x 6 wedstrijden x € 2.500 per coureur per wedstrijd = € 30.000 voor 1 seizoen.

Nederland, op basis van twee coureurs per wagen
8 wedstrijden / 16 wedstrijduren => € 20.000 voor 1 seizoen plus aanschaf van een wagen van +/- € 30.000

Op het eerste zicht lijkt de Belgische goedkoper maar na 3 seizoenen zijn de Belgische en Nederlandse cup gelijk qua kosten. Voordeel van de Nederlandse cup is dat je restwaarde van wagen kunt behouden. Nadeel is de hogere instapdrempel.

Alle getallen zijn terug te vinden op sites van beide klassen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-02-2011, 13:56
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Geraardsbergen
Posts: 657
Jan,

Als ik het goed voor heb, rijdt deze klasse dan gewoon mee met de rest.
Dus er is één veld met verschillende klasses en merken cup.
Is niet dat deze BMW cup alleen rijdt zoals de Clio cup dit deed.

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Op het eerste zicht lijkt de Belgische goedkoper maar na 3 seizoenen zijn de Belgische en Nederlandse cup gelijk qua kosten. Voordeel van de Nederlandse cup is dat je restwaarde van wagen kunt behouden. Nadeel is de hogere instapdrempel.

Alle getallen zijn terug te vinden op sites van beide klassen.
In NL rij je dan wel met de 3.2L M3 terwijl in België het met de 2.5L 325i te doen is.
Weet nu echt niet wat de running costs zijn tegen over elkaar.
NL is ook hoofdzakelijk op zandoort te dien. Dus de verplaatsing naar de track zal ook wat goedkoper uitvallen tegenover onze B variant.
__________________
SimRacer by Nature
www.iRacing.com



Last edited by S. Claeys; 13-02-2011 at 13:59.
Reply With Quote
  #8  
Old 13-02-2011, 14:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by S. Claeys View Post
NL is ook hoofdzakelijk op zandoort te dien. Dus de verplaatsing naar de track zal ook wat goedkoper uitvallen tegenover onze B variant.
Dat vind ik dan weer een nadeel, alleen maar Zandvoort. In de Belgische cup heb je meer variatie. Ander nadeel (of is het een voordeel?) van de Nederlandse cup is dat de wedstrijden op door de weekse dagen zijn, dat kost je dan een hoop vrije dagen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-02-2011, 14:10
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Geraardsbergen
Posts: 657
Juist, maar dat verkoop je niet hé, races in de week. Voor bedrijven die eigen wagen inzetten voor promotie is dit lekker maar niet voor een aspirant piloot met "gesponsort" budget.
__________________
SimRacer by Nature
www.iRacing.com



Last edited by S. Claeys; 13-02-2011 at 14:11.
Reply With Quote
  #10  
Old 13-02-2011, 23:35
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
Op zich geen probleem om de "cups" te vergelijken,
maar denk dat je NL en B niet moet vergelijken op autosportcultuur. In NL lukt vrijwel alles, in B niet echt (clio,swift,..) ....kunnen alleen maar hopen dat er inderdaad een instap klasse komt.
Reply With Quote
  #11  
Old 14-02-2011, 19:53
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
In NL lukt bijna alles? DTCC, BMW 120i Cup, Porsche Cup...Dutch GT4 moet ook nog blijken of dat een blijvertje is.
Reply With Quote
  #12  
Old 15-02-2011, 01:31
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
....bijna...( volg het ook niet op de voet). Maar er zijn toch een massa meer mogelijkheden (clio cup,swift,DNRT,DSC,...) tov B, hier heb je BTCS en Belcar.... komt daar BGDC bij als opstap.
Reply With Quote
  #13  
Old 15-02-2011, 10:36
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Geraardsbergen
Posts: 657
Wij hebben wel de RACB hé. :-)
__________________
SimRacer by Nature
www.iRacing.com


Reply With Quote
  #14  
Old 17-02-2011, 10:04
C.R.T C.R.T is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2006
Location: Rijkhoven
Posts: 46
Waarom kunnen we niet iets eenvoudiger organiseren.
Zoals dit http://golfgti-racing.co.uk/index.ph...tpage&Itemid=1
Reply With Quote
  #15  
Old 17-02-2011, 11:26
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Geraardsbergen
Posts: 657
Kijk naar nederland wat daar rijdt van instapklasse wagens, BMW E30, Mazda MX5 MK1, Volvo 360, Seat Ibiza, Dacia Logan en VW Golf.

Dit zijn series waar je voor 12.000 tot 20.000€ een gans seizoen kan racen.
Deze BMW series is een goede start maar we zijn er lang nog niet.
__________________
SimRacer by Nature
www.iRacing.com


Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.