![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Francorchampagne - De aanloop
KIA: De Pro-Ceed Silhouettes krijgen voor Francorchamps een nieuwe motor, een V6 van AER om die van Mountune te vervangen. De eerste testritten in het Verenigd Koninkrijk waren veelbelovend, en de eigenaars van Chad Racing hopen erop om voor de laatste twee races drie wagens in te zetten.
Bron: http://www.btcseries.be Chad Racing zet blijkbaar alles op alles om het seizoen in schoonheid af te sluiten en toch nog een overwinning binnen te halen. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#3
|
||||
|
||||
Hopelijk hebben ze met deze nieuwe motoren meer geluk dan met die van Mountune.
PS: Je hebt toch toevallig geen foto's van hun testen op Silverstone? |
#4
|
|||
|
|||
Is dat de voormalige Nissan World Series motor?
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
zag hem van ver want was daar voor het driften...
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Francorchampagne staat voor de deur, en de deelnemerslijst is zo goed als compleet. Op die deelnemerslijst staan niet minder dan 10 SEAT Leon’s Supercopa voor de T3 klasse! Alle piloten van die Leon’s hebben maar een objectief: de DB Motorsport (Freebird-Verdonck et Den Boer-Rijnbeek) teams en hun BMW’s 320d, die sinds het begin van het seizoen de overwinningen opstapelen, te doen wankelen.
Er zijn ook nog een aantal nieuwe « normale » Leon’s, met die van de Italianen Alessandro Bonacini en Manuel Lasagni en een exemplaar voor Nicolas Léonard en Jean-François Olivier. Verder hebben we nog teams zoals Astur Car, Spork, Denospi, CB Racing, Signa Motorsport en GDMH met hun gebruikelijke piloten zoals Pierre-Yves Rosoux, Philippe Capocci, Jimmy Adriaenssens, Gunther Raus, Patrick Chaillet, Pierre Piron, Roger Minette, en Philippe Van Riel. WRT zet twee VW Scirocco’s in, een exemplaar is voor Latinne-Smits, het andere voor Gosselin-Choque. DTC stelt op zijn beurt de Mitsubishi Evo 8 voor van Bader-Bovy. Het peloton krijgt er tot slot nog twee BMW’s bij met benzinemotor met de 132i van Julien en Denys Buffet en de M3 van Pampel-Joosen. Bron: http://www.btcseries.be T3 zal een druk bevolkte klasse worden, zal een spannende strijd opleveren |
#7
|
||||
|
||||
OK...3 races op de zondag...2x 90 en 1x 240 min!!! Tjonge, daar zal heel wat volk op af komen
![]() Wijzer ware het geweest de twee series in te bedden in het WTCC en Truck-weekend. Dan was er in ieder geval een pak volk op de been geweest. Maar ja...het veel te lange 240 min.format van Belcar is natuurlijk ook in geen enkel normaal raceweekend in te passen.... |
#8
|
|||
|
|||
Vandaag eens gaan kijken en zo'n lage opkomst heb ik in Spa nog nooit gezien...
Aangekomen en geparkeerd aan Pouhon, lekker onder de poort kunnen kruipen want er was geen ingang voorzien ![]() In de paddock een beetje beweging maar zéér magertjes, van daar de tocht via Blanchimont terug naar Pouhon aangevat en weer amper volk tegengekomen. Het leek trouwens alsof ze het verwachten want buiten de paddock, de Raidillon en aan de chicane was er niet één drank- of eettent open. Als dit een voorteken is voor de toekomstige publieke opkomst en bijbehorende interesse van de Belcar en BTCS zie ik het héél erg somber in. |
#9
|
|||
|
|||
some belcar pics
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Heeft de gemiddelde autosportliefhebber medio september niet al een overkill gehad aan endurance wedstrijden? Ikzelf ben eigenlijk helemaal genezen van endurance wedstrijden, daar is de belangstelling helemaal voor verdwenen. Geef mij maar sprintjes van van 12 rondjes of 20 minuten! Net zoals de maatschappij steeds sneller wordt neemt mijn spanningsboog steeds meer af ![]() ![]() Deze hebben geen klagen over toeschouwers en deelnemers: http://www.autosport.be/news/2010/09...00Toeschouwers
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 20-09-2010 at 22:01. |
#11
|
||||
|
||||
Ik ben zaterdag naar spa afgezakt, de zondag kon ik niet, had andere verplichtingen.
Zaetrdag ook nie al teveel volk, waarschijnlijk omdat het dan gans de voormiddag oefenritten en kwalificaties zijn en in de namiddag 360min Fun cups. Ben rond 15u30 terug naar huis vertrokken. Of je die Fun Cups nu 5, 20 of 50 kleer ziet passeren, het zijn toch alrijd dezelfde, misschien iets minder héhé. Bij een endurance race is enkel het begin en het einde leuk, sprintraces blijven spannend van het begin tot het einde omdat er echt gestreden wordt voor elke positie. Kijken wat de toekomst brengt. ![]() |
#12
|
||||
|
||||
Bij een endurance race is enkel het begin en het einde leuk, sprintraces blijven spannend van het begin tot het einde omdat er echt gestreden wordt voor elke positie.
Kijken wat de toekomst brengt. ![]() In Nederland heb je de Suzuki Swift cup zoiets moet je in Belgie ook hebben Perfect voor jonge gasten net zoiets als vroeger de Yaris cup |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Maar ik moet toegeven dat de Clio Cup niet meteen de meest tot de verbeelding sprekende wagens herbergde maar er was de ganse race door wel iets te beleven. De 4 uurs race van de Belcar is idd. veel te lang, eens de posities goed en wel vastliggen wordt het wat saai. |
#14
|
|||
|
|||
Ik ging kijken naar de Belcar en BTCS en ik geef de afwezigen ongelijk. 35 wagens in de Belcar en 40 in de BTCS, dat is waar iedereen naar vraagt. uiteraard is het programma mager, maar toch een pluim voor de organisatie.
Ben ook naar de 6 Uren van Spa geweest. Zelden zoveel volk zien samenkomen op een zaterdag. De tribunes zaten goed vol, het nieuwe pitcomlpex was volzet en de parking stond ook zo goed als volledig gevuld. Maarja, wat wil je als er geen enkele klasse is met minder dan 45 wagens ... De historicracerij leeft, dat is meer dan duidelijk. Misschien is het verleden wel de toekomst voor de autosport. ![]() |
#15
|
||||
|
||||
Wat ik dit jaar wel miste tijdens het Francorchampagne weekend was de EuroBoss Series zoals vorig jaar
Kwantiteit niet zo groot maar wat maken die gasten een prachtig geluid. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|