De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
Old 23-08-2010, 23:29
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie

we kunnen veel voorstellen en "zou beter zijn"...... MAAR achter de schermen is het gewoon politiek. Waar wij als gewone liefhebbers niets te pappen hebben. Zo simpel is het.....hoe komt het dat de DSMEC verdwenen is...?
idd.....

Hopelijk krijgt de man met ballen eens gehoor...maar ja...
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 00:03
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie

Het moet echt niet duur zijn om snel te gaan hoor!

Het is al een tijdje geleden, dus zal het wel wat duurder geworden zijn maar goed vijf jaar geleden reden wij de 24 uur met een budget van amper 6000€.
- 8 nieuwe banden , een stel remblokken voor en achter en voor een kleine 2000€ aan brandstof. Ik weet niet of het andere teams is gelukt maar wij haalden de finish en kregen nog geld terug van ons 'voorschot' op de brandstof.
Beste tijd van ons vehikel op Zolder was een deftige 1,46 met een motor van een paar 100000km...300pk voor 1500€...Ik mag het niet tegen mijn vrouw zeggen maar toen de jongens op het podium belanden was het de mooiste dag van mijn leven. Even terug naar de crash van de accent Porsche en de Clio,
het is niet dat geldig etiketje op de helm of overal dat voor de veiligheid zorgt hoor. Met behoorlijk materiaal van 15 jaar oud was er ook niets gebeurt.
Het kan voor de jeugd raar klinken maar ik heb nog rally gereden in T-shirt.
Zo veel piloten zijn er toen ook niet verbrand hoor, ik ken geen één geval.
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 06:23
Fille's Avatar
Fille Fille is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post

Dit is een heerlijke thread om te lezen, iedereen probeert zijn input te geven om de zieke patient weer beter te krijgen.
Dank u Mark, dat is de bedoeling van deze thread!

Meer "kleinere wagens" aan de start (genre Clio, Mini, T2, T3...) zouden al veel meer animo geven aan het deelnemersveld in combinatie met een dertigtal top wagens, daar ben ik vast van overtuigd, en zonder twijfel de 24u terug laten meetellen in de Nationale kampioenschappen (het is en blijft een race). Tot daar denk ik dat iedereen akkoord is...

Ten tweede: ik las voor de 24u in een magazine dat bvb Accent Racing een 1.000 tal medewerkers, sponsors, etc... had uitgenodigd om te komen kijken. Een zeer goed initiatief, prima voor de bezoekersaantallen en indien je de mogelijkheid hebt is dit nog altijd de beste manier om je sponsoring te laten renderen (ik spreek uit ervaring met een 250-tal bezoekers waaronder tal van sponsors tijdens de 12u die het fantastisch vinden, jaar na jaar terugkomen, en terug geld op de tafel leggen om volgend seizoen te kunnen rijden).

Als organisatie moet je ook de kleinere teams de mogelijkheid geven om dit (opnieuw) mogelijk te maken. Ik denk indertijd aan de MINI tent (met legendarische feestjes, dit doch geheel terzijde) waar zowel sponsors als deelnemers een fantastische omgeving hadden om klanten (lees: bezoekers) te ontvangen aan een correcte prijs. Dit soort van initiatieven dragen misschien niet echt veel bij aan de "die-hard fans" van de autosport maar het is nodig om volk op de been te krijgen en - nog veel belangrijker - ze ter plaatse te houden! Ik las dat sommige onder ons tijdens deze editie al om 20h00 thuis waren! Du jamais vu...

Versta mij niet verkeerd, de focus van de 24u draait niet rond pintjes drinken en een hapje eten in een aantrekkelijke omgeving maar laat ons eerlijk zijn, het is nodig...

Aan de kleinere teams dus de vraag: "zou een initiatief zoals hierboven beschreven (de mogelijkheid om sponsors uit te nodigen in een "VIP" omgeving) jullie een toegevoegde waarde geven?"
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 09:20
Mattiallemakki's Avatar
Mattiallemakki Mattiallemakki is offline
De Paddock Rookie

Als men 60 wagens uit de DSC wil aantrekken moet er nog veel gebeuren. De wedstrijden in de DSC duren nu één uur en kunnen makkelijk door een piloot verreden worden. Om een 24u te rijden dien je minimaal 3 piloten te hebbben. Waar haal je er 180 vandaan?

Er wordt gesuggureerd dat een wedstrijd van een uur niet zoveel verschil maakt met een 24u, ben van mening dat daar toch een degelijk groot verschil inzit kwa, organisatie planning en zeker ook in budget.

DSC teams zullen niet in grote getale richting zolder komen. Er zijn er nu toch ook geen gekomen....
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 10:58
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mattiallemakki View Post
Als men 60 wagens uit de DSC wil aantrekken moet er nog veel gebeuren. De wedstrijden in de DSC duren nu één uur en kunnen makkelijk door een piloot verreden worden. Om een 24u te rijden dien je minimaal 3 piloten te hebbben. Waar haal je er 180 vandaan?
Ik zeg niet dat men 60 deelnemers uit de DSC moet aantrekken, als ze er 30 uit DSC en/of British GT (of de Britcar, die hebben zeker ervaring met 24u races)zouden kunnen overhalen zou het al een succes zijn. Welk team moet niet op zoek naar extra piloten voor een 24 uurs race?

Quote:
Er wordt gesuggureerd dat een wedstrijd van een uur niet zoveel verschil maakt met een 24u, ben van mening dat daar toch een degelijk groot verschil inzit kwa, organisatie planning en zeker ook in budget.
Ik vind niet meteen waar het staat dus veronderstel ik dat je het stuk in mijn post bedoelde...

QUOTE=JCE.72 De DSC zou dit bvb. als alternatief voor de nevenraces bij de truckrace kunnen aanbieden (lees: de nevenwedstrijd bij de truckrace niet laten doorgaan), al zijn 1u of 24u racen een wereld van verschil en spelen er misschien nog andere commerciële belangen mee.QUOTE

... en daar lees ik duidelijk dat 1 of 24u een wereld van verschil is, inderdaad omwille van de zaken die jij aanhaalt.

Quote:
DSC teams zullen niet in grote getale richting zolder komen. Er zijn er nu toch ook geen gekomen....
Klopt, maar als er punten te verdienen zijn die voor hun kampioenschap tellen zou het wel eens anders kunnen zijn.
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 11:31
Mattiallemakki's Avatar
De Paddock Rookie

Ik denk dat 30 wagens uit DSC niet een haalbaar aantal. Maar De DSC helemaal links laten liggen zou niet slim zijn. Enkele teams zouden naar verluidt wel willen meedoen maar komen wellicht ervaring tekort. Deze dienen misschien van de organisatie uit een handje geholpen worden?

ik had je stukje over het verschil van 1 u en 24u te vluchtig gelezen

Ik zou de 24u in het Belcar kampioenschap opnemen en eerder reglementen bekend maken. zo verkom je dat bijvoorbeeld de huidige BTCS clio teams op het laatste moment overstappen van de Belcar naar de BTCS.
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 14:46
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

De DSC teams kan je op 1 hand tellen die eventueel mee willen doen
ik zou daar niet teveel op gokken eerst een heel duidelijk regelment maken
deze op 1 januari presenteren Belcar kampioenschap mee laten tellen en heel
goed nadenken om de 10 uren van Zolder te laten vallen.
De teams moeten vanaf begin van het jaar weten met welk bugdet en hoeveel race weekenden ze rekening moeten houden.

Last edited by tarzancorner; 24-08-2010 at 14:47.
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 17:11
joost joost is offline
De Paddock Regular

De DSC-teams hebben eerder zelf al aangegeven, net als de promotor trouwens, dat zij NIET in de race geïnteresseerd zijn. Trouwens de 24 Uur van Zolder met Nederlandse teams en rijders, is niet de oplossing. Waarom zouden Nederlanders naar ons land afzakken als we zelf niet rijden en welke Belg wil daar naar komen kijken?

De oplossing is de teams van Belcar en BTCS terug naar de race halen. Maak de som van beide kampioenschappen, neem daar nog 70% van en je komt nog aan een aanvaardbaar aantal starters.
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 18:03
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by joost View Post
De DSC-teams hebben eerder zelf al aangegeven, net als de promotor trouwens, dat zij NIET in de race geïnteresseerd zijn. Trouwens de 24 Uur van Zolder met Nederlandse teams en rijders, is niet de oplossing. Waarom zouden Nederlanders naar ons land afzakken als we zelf niet rijden en welke Belg wil daar naar komen kijken?

De oplossing is de teams van Belcar en BTCS terug naar de race halen. Maak de som van beide kampioenschappen, neem daar nog 70% van en je komt nog aan een aanvaardbaar aantal starters.
De DSC zakt al 4 keer paar jaar Belgie 2x Spa en 2x Zolder
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 18:09
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie

Idd,

20 deelnemers uit de Belcar en 20 uit de BTCS, en je bent als organisatie toch ook binnen?

Ik hoef persoonlijk geen grid van 50-60 wagens, het zou natuurlijk mooi zijn, maar het is wel druk voor een circuit als Zolder. Met een veertigtal zou ik al meer dan tevreden zijn. Dan komen er al meer wagens aan de finish dan dat er dit jaar gestart zijn.
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 18:47
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

"70 deelnemers in 2011"

Toen ik nog zeer klein was geloofde ik ook nog in Sinterklaas.
Peptalk is goed, maar men mag niet overdrijven; anders wordt men belachelijk.
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 18:56
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Trouwens de 24 Uur van Zolder met Nederlandse teams en rijders, is niet de oplossing. Waarom zouden Nederlanders naar ons land afzakken als we zelf niet rijden en welke Belg wil daar naar komen kijken?
Ik ben autosportfan en dus lig ik hoegenaamd niet wakker van de nationaliteit van de rijder(s)... ik zie liever 45 Togolezen (eerste dat in me opkwam) aan de finish dan 20 Belgen aan de start.
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 20:17
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by tarzancorner View Post
De DSC zakt al 4 keer paar jaar Belgie 2x Spa en 2x Zolder
en volk dat daar op afkomt... De 24 Uur van Zolder is een Belgische race en de veel mensen komen voor onze 'helden', niet voor Nederlandse gentlemen drivers, met alle respect voor die mensen.
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 22:34
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Quote:
en volk dat daar op afkomt... De 24 Uur van Zolder is een Belgische race en de veel mensen komen voor onze 'helden', niet voor Nederlandse gentlemen drivers, met alle respect voor die mensen.
Ben je daar zeker van. 8/10 mensen op de camping zijn nederlanders.
Nederlanders zien heel graag 24hr races. Een nederlands team kan zelf met een Nederlandse sponsor rijden, er zij nheel veel nederlanders tijdens de 24hr en bijna de halve bevolking ga wel is winkelen in nederland.
Persoonlijk ga ik met tarzanconer akkoord.
De 10 uren waren vroeger interresant voor de desmc omdat die geen 24hr mochten rijden. Maar ondertussen is alles verandert en is de 10 uren een blok aan het been voor veel teams. De finale tijdens het fia gt weekend is toch perfect heel veel volk en meestal nog spannend ook.
Nu wordt de finale gereden tijdens een wedstrijd waar amper iemand komt kijken.
Reply With Quote
Old 24-08-2010, 22:39
Mattiallemakki's Avatar
De Paddock Rookie

ik denk dat de nationaliteit voor de gemiddelde bezoeker niets uitmaakt.Eerder groot en intressant startveld doet de tribune's vullen.

Ik denk dat Belcar en BTCS samen teveel autos samen heeft om te kunnen rijden in zolder. Ik weet het maximaal toelgelaten aantal niet. Maar denk wel dat hier de oplossing in zit...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules