De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-06-2010, 23:41
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ik vond ook dat er weinig volk was, voor een wereldkampioenschap, en een opstapklasse voor F1.

ik heb in race 2 voor het WTCC wel 2 inhaalpogingen gezien in de eerste linkse, wat toch meer is als wat ik op Zolder gewoonlijk zie op een tiental ronden.
Het was een leuke zondag, maar niet top... volgend jaar beter.
Old 20-06-2010, 23:46
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Uit het programma:

Quote:
Circuit Zolder rekent op het WTCC om de tribunes weer vol te krijgen, verklaart Walter Goossens

Reply With Quote
Old 21-06-2010, 09:41
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Ik heb me ook geërgerd aan die lege tribunes. De races zelf waren in orde. De echte autosportliefhebber en Zolderkenner weet toch wel de leuke plekjes te vinden . Dus het WTCC mag zeker terugkeren.

Maar dan moeten ze in Zolder wel leren op een fatsoenlijke manier met hun toeschouwers om te gaan. Wat een gigantische blunder van de organisatie. Alles stond in het teken van de VIPs; op Jan Modaal werd weer als een stuk uitschot neergekeken. Terwijl er op de VIP-tribunes nauwelijks volk zat, was het op andere plaatsen rond het circuit vechten en drummen voor een plaatsje.

Ik had medelijden met de medewerkers van het circuit die de toeschouwers van de tribunes moesten houden. Deze mensen hadden het er duidelijk zelf ook heel moeilijk mee. Ik dacht dat dit soort toestanden niet meer mogelijk was in 2010; maar in Zolder slagen ze er toch in om in één dag tijd de klok 30 jaar terug te draaien. Dit had een top-autosportweekend kunnen worden. Het werd echter volledig verknald door een organisatie die zichzelf weer volledig overgaf aan een spelletje VIP-kontlikkerij.

Ze leren het blijkbaar nooit in Zolder. Die VIPs hebben geen enkele interesse in de autosport, getuige de voor dat bekakte volkje exclusief gereserveerde tribunes die zelfs tijdens de races leeg stonden. Mooie TV-beelden en reclame voor Zolder! Die VIPs zijn zich het voorbije weekend in Zolder alleen maar tegoed komen doen aan gratis hapjes en drankjes; en volgend weekend zitten ze weer op een ander evenement dat hen buiten de catering niet interesseert. Die zien ze niet meer terug. De gewone toeschouwer die voor het eerst naar het circuit kwam helaas ook niet meer.
Reply With Quote
Old 21-06-2010, 10:01
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ik was ook redelijk verbaasd toen in de Jacky Ickx aangekomen deze niet vrij toegangelijk bleek te zijn. Uitendelijk zonder problemen erop geraakt met mijn kaart (niet van Chevy). Een beetje vriendelijkheid kan veel oplossen dikwijls
Het is wel duidelijk dat sommige invoerders aan hun proefstuk toe waren (of dat het lang geleden was). Werk aan de winkel voor volgend jaar want er zit toch wel potentieel in.

De races waren wel vrij saai. Bij de independant ging het er wel hevig aan toe. Stijl van Poulsen kon we wel bekoren, die ging er vol voor.

Romanov was toch wel de held van de dag. Geen elke keer de Jacky Ickx op dezelfde wijze genomen tijdens de tweede race. Een paar keer in de zandbak aan het graven geweest met op de duur het nodige animo in de tribune en naast de draad telkens hij in aantocht kwam. Na de race bedankte hij de fans uitgebreid
Reply With Quote
Old 21-06-2010, 12:30
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Ik heb geen idee wie het laatste woord heeft, maar zou WTCC promotor KSO niet de zeggenschap hebben over hoe de organisatie verloopt? Misschien wordt er wel iets te snel richting CZ gewezen, denk dat bij hen ook niemand opgezet was met de lege tribunes...

Mij persoonlijk stoorde het niet omdat ik in al die jaren nog nooit op de tribune heb gezeten, is niet echt 'the place to be' om wat actie te zien; behalve die aan de Jacky Ickx chicane dan.

Vond de WTCC races, trainingen en kwalificaties best te pruimen; je ziet toch niet zo vaak auto's op 2 (of geen) wielen over de kerbs gaan. Qua spektakelwaarde op strategische plaatsen vond ik het dus erg goed meevallen.

Ik moet Scapa bijtreden dat Romanov idd. de show wist te stelen, vond hem samen met Poulsen, d'Aste en Barth een van de meest 'gedreven' piloten.

De Trofeo Maserati Granturismo MC en de Seat Leon Eurocup vond ik eerder tegenvallend. Bij de eerste had ik het gevoel dat het gewoon wat rondjes malen was, bij de tweede (wel maar één race van gevolgd) was het precies treintje rijden van start tot finish.

Last edited by JCE.72; 21-06-2010 at 12:32.
Reply With Quote
Old 21-06-2010, 12:59
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

@ Scapa. Inderdaad, een beetje vriendelijkheid kan helpen. Ook ik ben op de Chevrolet-tribune geraakt zonder VIP-kaartje. Vandaar het knipoogje. Als je al jarenlang in Zolder komt, ken je natuurlijk wat mensen. En zoals ik al zei de medewerkers van Circuit Zolder die de controle moesten doen, zaten zelf behoorlijk verveeld met heel dat VIP-tribunegedoe.
Maar ik heb ook de frustratie gezien van honderden gewone toeschouwers die niet op die lege tribunes mochten. Probeer dat maar eens aan die mensen uit te leggen : op de tribunes was plaats zat, maar daar mocht je alleen op met het juiste gratis gekregen VIP-kaartje rond je nek. Enkele tientallen meters verder stonden de toeschouwers, die een duur ticket betaald hadden, rijen dik en was het drummen om toch maar iets van de races te kunnen zien. Ik vind het een echte schande hoe Circuit Zolder gisteren zijn publiek behandeld heeft.

Quote:
Originally Posted by Baron View Post
De echte autosportliefhebber en Zolderkenner weet toch wel de leuke plekjes te vinden
Reply With Quote
Old 21-06-2010, 13:52
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by JCE.72 View Post
De Trofeo Maserati Granturismo MC en de Seat Leon Eurocup vond ik eerder tegenvallend. Bij de eerste had ik het gevoel dat het gewoon wat rondjes malen was, bij de tweede (wel maar één race van gevolgd) was het precies treintje rijden van start tot finish.
De laatste rondes bij de eerste race van de maserati's was wel mooi om te zien, met het duel tussen wauters en de 4e op dat moment.
Old 21-06-2010, 14:57
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Baron View Post
@ Scapa. Inderdaad, een beetje vriendelijkheid kan helpen. Ook ik ben op de Chevrolet-tribune geraakt zonder VIP-kaartje. Vandaar het knipoogje. Als je al jarenlang in Zolder komt, ken je natuurlijk wat mensen. En zoals ik al zei de medewerkers van Circuit Zolder die de controle moesten doen, zaten zelf behoorlijk verveeld met heel dat VIP-tribunegedoe.
Maar ik heb ook de frustratie gezien van honderden gewone toeschouwers die niet op die lege tribunes mochten. Probeer dat maar eens aan die mensen uit te leggen : op de tribunes was plaats zat, maar daar mocht je alleen op met het juiste gratis gekregen VIP-kaartje rond je nek. Enkele tientallen meters verder stonden de toeschouwers, die een duur ticket betaald hadden, rijen dik en was het drummen om toch maar iets van de races te kunnen zien. Ik vind het een echte schande hoe Circuit Zolder gisteren zijn publiek behandeld heeft.
Ik vind het ook schandalig hoor. Het is een WK maar geen F1 of MotoGP uiteraard... Degene met een gratis kaart malen er minder om maar als je inkom hebt betaald (voor toch een mager programma), wil je toch op z'n minst een tribune opkunnen.
Reply With Quote
Old 21-06-2010, 20:00
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ik begrijp ook niet waarom ze de drankbarak niet openden in de Villeneuve. Mijn gezelschap was er alvast niet mee opgetogen. Al een chance dat ik Red Bulls had meegenomen... Gelukkig was die in de Chicane wel open.

De lage opkomst verbaasde mij wel. Ik verwachtte files aan de afrit, maar ik kon zelfs vlot door parking 69 rijden.

Ben vorig jaar WTCC in Brands Hatch gaan bekijken en daar voel je je VIP als supporter...dag en nacht verschil met hier. Het is nu niet dat we in België makkelijk mensen richting circuit krijgen en dan gaan ze er zo tactloos mee om. Niet te geloven...

Van de races had ik eigenlijk ook meer verwacht. Ik hoopte op meer inhaalmanoevres maar het was eerder treintje rijden. Maar inderdaad wel sjiek om ze met 4 wielen van de grond te zien gaan in de Chicane.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 21-06-2010, 20:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Hoeveel bezoekers zijn er nu geweest?

Het WTCC en F2 waren goed ook al waren er weinig tot geen spectaculaire klappers, je ziet in ieder geval coureurs die kunnen knallen. Af was ik gewoon toe aan een echte sprintwedstrijd op Zolder? Seats was te doen maar de Maserati cup was traag en saai.

Lege tribunes? Vip-geneuzel en Jan Modaal die weer een trauma oploopt? Laten we voorop stellen dat zonder de fabrikanten en helaas bijbehorende VIPS er geen WTCC mogelijk is op Zolder. Ergens anders ook niet.

Dat Jan Modaal klaagt? Die klacht lijkt me gegrond als ik de commentaren lees, het bevestigd ook wat ik mijn ogen heb gezien. We zullen het toch niet allemaal fout hebben gezien?

Weet je wie er ook mag klagen? De VIP uiteraard! Ben je VIP mag je tegenover de pits zitten in een herriebak zonder achterliggende faciliteiten en mooi groot scherm tegenover je. Ja, dan blijf ik ook op mijn gat zitten achter de zoveelste prosecco in een of ander VIP-hospitality ergens achterop het circuit in een rommelige paddock. Wie hiervoor de verantwoordelijke is? CZ of het WTCC zelf? geen idee en maakt me geen bal uit. Jan Modaal klaagt, de VIP mag ook klagen. Het probleem van Jan Modaal lijkt me overigens redelijk makkelijk te tackelen. Door het waarschijnlijk goedwerkende scan-systeem weet je op elk moment van de dag welk soort zielen je in huis hebt. Althans, dat hebben ze mij altijd wijsgemaakt. Als je ziet dat een grote hoeveelheids VIPS niet binnen de poorten is dan kun je toch een gedeelte van de tribunes beschikbaar stellen? Kwestie van een flexibele en dynamische organisatie En al heb je de VIPS binnen de poort, ze gaan nooit allemaal op de tribune zitten. Dat noemen we de gelijktijdigsheidsfactor. Op die manier kun je bijvoorbeeld 1.000 VIP tickets verkopen maar in werkelijkheid maar 400 of 500 plaatsen beschikbaar houden op de tribune. Weer 500 Jan Modaaltje die De Paddock niet opzoeken

Ik, simpel zieltje op 60 KM van Zolder, was gisteren in staat om binnen 10 minuten de gehele boel plat te leggen op enkele plaatsen. Zowel de live-uitzending als diverse VIP-hospitalities. Beveiliging in obstakel of persoon op de kritische punten? Nergens gezien! Dat vond ik nu het schokkende van dit weekend.

Event management? Het blijft een kunst en er zijn er maar zeer weinig die het echt beheersen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-06-2010, 21:21
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ik, simpel zieltje op 60 KM van Zolder, was gisteren in staat om binnen 10 minuten de gehele boel plat te leggen op enkele plaatsen. Zowel de live-uitzending als diverse VIP-hospitalities. Beveiliging in obstakel of persoon op de kritische punten? Nergens gezien! Dat vond ik nu het schokkende van dit weekend.
Daar heb je idd. een dik punt Mark. Ik weet natuurlijk niet welke plaatsen jij bedoelt maar als ik eens gauw rondkeek zag ik buiten de VIP tent zone bitter weinig security of wat dan ook.

Nou ja, BMW was wel een topper met kleerkasten (of -tjes) aan de trap richting de mezzanine, aan de BMW trucks en topper was het halfwas ventje dat in de tent stond waar hun M reeksjes werden tentoongesteld. Ik zie daar op een bepaald moment een gastje van goed 8 jaar even aan het raam van de racewagen gaan kijken, met de hand boven de ogen om goed naar binnen te kijken.

Stapt die stoere erop af met een gezicht alsof die jongen een moord had gepleegd, en zonder zijn mond open te trekken doet hij gewoon teken van 'wegwezen'... belachelijk gewoon. Dat de VIP's en vele anderen er met hun gekregen vlaggetjes langs af lopen en zo een mooi (weliswaar oppervlakig) krasje trekken van voor tot achter kon die man niet deren.

Vrijdag was ik trouwens enkele keren op de mezzanine naast de BMW tent zonder ook maar één kaar aangesproken te worden... maar net voor de WTCC testsessie begon komt daar ineens een snulleke zeggen 'sorry maar dit is eigenlijk VIP area, mag ik vragen om een trapje lager te gaan staan'. Ik heb hem beleefd geantwoord dat hij dit zeker mocht vragen, maar intussen wel gevraagd op ik die 0 VIPS die er buiten mij stonden dan zo in de weg stond. 'Ja..., nee... euh... maar liefst niet in de tent komen (die zo leeg was als wat)'. Geen probleem vriend, mijn vrouw heeft eten klaarstaan dus ik ga je in de tent zeker niet storen...

Niet dat ik anti BMW ben hoor, maar dat was wel zéér opvallend, eerder zielig.

Last edited by JCE.72; 21-06-2010 at 21:26.
Reply With Quote
Old 21-06-2010, 22:16
Speed997's Avatar
Speed997 Speed997 is offline
De Paddock Rookie

Had ook meer verwacht van de races zelf. En schandalig vind ik dat je zelfs met je abonnement van Zolder niet op de tribunes mocht. Dit hadden ze toch wel in hun nieuwsbrief kunnen vermelden. Ook op de site van Zolder staat niet vermeld dat de tickets enkel geldig zijn voor de paddockzone en niet voor de tribunes.
Mensen die voor het eerst naar Zolder komen, zullen inderdaad niet vlug terugkomen vrees ik.
Reply With Quote
Old 21-06-2010, 23:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by JCE.72 View Post
Daar heb je idd. een dik punt Mark. Ik weet natuurlijk niet welke plaatsen jij bedoelt maar als ik eens gauw rondkeek zag ik buiten de VIP tent zone bitter weinig security of wat dan ook.

Nou ja, BMW was wel een topper met kleerkasten (of -tjes) aan de trap richting de mezzanine, aan de BMW trucks en topper was het halfwas ventje dat in de tent stond waar hun M reeksjes werden tentoongesteld. .
Die BMW tent was al helemaal makkelijk plat te leggen. Gewoon naar de achterzijde van de tent lopen en op de rode knop drukken Heb ik uiteraard niet gedaan maar zelfs het meest simpele boerenfestival op een weiland heeft zijn beveliging beter voor elkaar op dat punt. In dit geval lijkt me de technisch producent van de BMW-tent de verantwoordelijke, dat is dus niet een CZ of WTCC maar dienen zij wel de exploitant/producent op dit falen te wijzen.

Mijn vakantiegeld komt deze maand binnen maar bij de BMW tent had ik zonder problemen voor ergens ronds de € 5.000 aan materialen in mijn auto kunnen leggen. Geen hond die het had gemerkt.

Meeste belangstelling ging echter uit naar de "TV-compound" aangezien ik een vermoeden had dat daar een bepaalde leverancier actief was die het niet zo nauw neemt met de wetgeving. Mijn vermoeden kwam 100% uit! Foto's zitten in het archief en komen op het gepaste moment ter tafel Ik heb daar letterlijk enkele minuten rondgelopen zonder ook maar een iemand te zien. Op die tijd had ik heel wat kabels kunnen lostrekken. Dan duurt het echt wel even voordat Eurosport weer in de lucht is mocht er een kwade geest rondlopen. Gelukkig voor hun liep ik er rond
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 22-06-2010, 00:20
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Ik begrijp ook niet waarom ze de drankbarak niet openden in de Villeneuve.
En in diezelfde Villeneuvebocht waren de plaatsen aan de draad die het beste zicht op het circuit bieden, over een lengte van zeker 30 m volledig afgeschermd door extra reclameborden.
Ik kom nu al meer dan 40 jaar naar de wedstrijden in Zolder; maar ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt als het voorbije weekend. Jan Modaal mocht in Zolder wel dure inkomticketjes betalen, maar werd voor de rest als een stuk str... behandeld. Zelfs in de hoogdagen van de F1 en DTM waren dit soort wantoestanden ondenkbaar.
Reply With Quote
Old 22-06-2010, 15:36
rayvankeulen rayvankeulen is offline
De Paddock Rookie

Ook ik voel me behoorlijk ''gepiepeld'' door CZ heb een mail met een klacht gestuurd en kreeg het volgende terug :

ik citeer de heer walter goossens

Het is zeker niet onze intentie om de echte racefans af te straffen of weg te houden. Verre van.
Alleen is het zo dat ‘de winkel’ hier enkel kan draaien met de hulp en de centen van bedrijven.
Ik kan je verzekeren dat WTCC géén winstgevende operatie is voor ons.
Zonder de middelen van sponsors en bedrijven kunnen we WTCC helemaal vergeten.
Of zelfs Circuit Zolder helemaal.
Je moet weten dat we geen enkele vorm van subsidie krijgen.
Datwe NIET op de site aangeven dat de tribunes NIET inbegrepen zijn in het ticket, zie ik niet meteen als een organisatiefout.
Misschien hadden we dat wel moeten doen. Misschien ook niet.
Er stond nergens dat de tickets verkocht werden MET INBEGRIP VAN TRIBUNES.
Er staat enkel dat paddock inbegrepen is. Tribunes zijn meestal inbegrepen, gratis.
Wanneer dat eens niet het geval is, krijgen we inderdaad kritiek.
Omdat we ALTIJD tribunes en paddock in de ticketprijs hebben steken, worden we nu uiteraard afgesnauwd omdat we de plaatsen ‘vermarkten’.
Dat de plaatsen niet allemaal bezet waren, daar kunnen wij helaas niks aan doen.
Ze waren wel allemaal betaald. Als een dienst wordt gekocht, moet die geleverd worden. Zie je?
Het was inderdaad leuker geweest, mochten ze allemaal benut zijn geweest.
De promotor van het WTCC heeft ons gevraagd om op de opmerking te antwoorden die jij hen had gestuurd.
Dat is bij deze gebeurd.
We nemen je opmerking mee in de evaluatie, en zullen ons bezinnen over de wijze waarop we over de tribunes zullen communiceren in de toekomst.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules