De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #1  
Old 29-10-2009, 23:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
FIA GT2 EK 2010, ditjes en datjes.....

Voor Europa moet het FIA GT2 de kar gaan trekken in 2010, de geknepen (en in veel gevallen gedowngrade) GT1's gaan de wereld over. Als ik de laatste koers in Zolder als basis neem dan ligt er nog veel werk in het verschiet voor SRO om FIA GT2 levensvatbaar te krijgen.

Stand van zaken laatste wedstrijd op Zolder: 12 wagens, 2 types wagens! Dat is geen basis om seizoen 2010 gezond mee te beginnen. Daar moeten zeker 2 tot 3 merken bijkomen en het aantal deelnemers zal toch minimaal 20 stuks moeten bedragen om het visueel aantrekkelijk te houden.

Waar gaat de groei vandaan komen? Welke fabrikanten?

Quote:
Gegen die letztere Option spricht allerdings, dass Schnitzer wohl eher für die Betreuung der GT2-BMW in der neu zu schaffenden GT2-Europa-Meisterschaft der SRO benötigt wird

http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=4480&Itemid=1
BMW erbij?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-10-2009, 23:31
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Diest
Posts: 266
Wat een dom idee om GT2 te downgraden naar een 'slechts' europees kampioenschap met een pro-am formule. Ik geloof dat we al zoiets hadden en dat het GT3 heet. De 24 uren van Spa worden hierbij ook gereduceerd tot een voorprogramma voor GT1... beetje zielig. Ook al zouden er BMW's of Corvettes aan de start komen.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-10-2009, 01:23
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
qua visibiliteit is het wel een upgrade voor GT2.
toen ik zondag naar de wedstrijd keek op Exqui sport, leek het wel of ze slechts veldvulling waren. alle aandacht ging naar de strijd in GT1. ok, dat was een titelgevecht, maar daar ging het ook om in GT2. en dat werd maar terloops vermeld.

geef GT2 hun eigen kampioenschap, en de teams rijden niet meer anoniem rond.

wat wagens betreft: in Amerika heb je toch een mooi veld: Porsche, Ferrari, BMW, Corvette, Aston Martin, Ford, Jaguar, Panoz. ok, die rijden misschien niet allemaal alle wedstrijden, maar als die in Europa zouden verkocht worden, kan je toch een mooi kampioenschap vormen?



al ben ik zelf een voorstander van het mixed-class racing type, en ben ik ook niet zeker of beide gesplitste kampioenschappen het lang gaan uithouden
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 16-11-2009, 13:58
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Kessel Racing aan de start met 2 F430, mogelijkheid bestaat dat Peter/Bronisweski één v.d. piloten duo's zal worden.

Bron: endurance-info.com

Last edited by Viper GTS-R***; 16-11-2009 at 13:58.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-12-2009, 20:46
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Ook Trackspeed heeft onlangs z'n deelname bevestigd (1-2 auto's) samen met AF Corse/ Advanced Engineering (1-4 auto's...) op Speedweek.de
Op dezelfde site las ik ook dat Beechdean Motorsport 2 Aston Martin Vantage gaat inzetten volgend jaar.

IMSA en Trottet hebben volgens bepaalde bronnen al interesse getoond in Fia GT2 of de 24h van Spa.
Ten slotte staat CRS wss weer aan de start, net als Prospeed.

Last edited by Grig-O; 05-12-2009 at 21:47.
Reply With Quote
  #6  
Old 06-12-2009, 21:47
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
Dan toch geen BMW in het Europees kampioenschap? Enkel VLN en LMS blijkbaar.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80443
Jammer.

Last edited by HaCo; 06-12-2009 at 21:47.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-12-2009, 21:57
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Leek me sowieso onwaarschijnlijk (tenzij in handen van een privateer team)
Reply With Quote
  #8  
Old 07-12-2009, 00:04
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Maar we zien ze tenminste toch 2x in Spa
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #9  
Old 08-12-2009, 22:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
AF Corse is ook weer van de partij:

Quote:
Ebenfalls wieder mit dabei ist das Team der vierfachen Teamchampions der GT2 - AF Corse. Bei den Italienern ist die Anzahl der einzusetzenden Fahrzeuge (bis zu vier Ferrari F430) allerdings ebenso offen wie die Fahrerpaarungen. http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=4610&Itemid=1
Een voorzichtig lijstje:

AF Corse: 2/4 F430
Kessel: 2 x F430
TrackSpeed: 2 x Porsche
Beechdean: 2 x AM Vantage
Schnitzer: 2 x BMW (allen 24 uur)
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-01-2010, 17:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Als ik de laatste koers in Zolder als basis neem dan ligt er nog veel werk in het verschiet voor SRO om FIA GT2 levensvatbaar te krijgen.
Het loopt niet echt storm:

Quote:
Ratels realistische Einschätzung für die Saison 2010: „Wir wären sehr froh, wenn wir 15 Wagen in der Europameisterschaft an den Start bringen.“ Es sei auch nicht ausgeschlossen, dass bei einzelnen Rennen GT3-Fahrzeuge das Feld auffüllen. "

Zwischen den Zeilen klingt somit durch, dass die Lage alles andere als rosig ist. Wenn sich bis zum Saisonauftakt Anfang Mai in Silverstone nicht noch einige Teams finden, könnte die neue Europameisterschaft enden, bevor sie angefangen hat ...

http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...=4750&Itemid=1
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-02-2010, 20:33
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Volgens sommigen gaat FIA GT2 volledig de mist in, en zou dit Ratel weinig kunnen schelen, omdat hij al zijn pijlen richt op GT1 en GT3. De enige topwedstrijd van het EK GT2, de 24h van Spa, vormt echter geen probleem omdat teams uit LMS, GT Open en nationale kampioenschappen het veld zullen versterken...

Even een lijstje:

GT2
Prospeed Competition: Porsche 997 RSR
Prospeed Competition: Porsche 997 RSR
Trackspeed: Porsche 997 RSR
IMSA Performance: Porsche 997 RSR
IMSA Performance: Porsche 997 RSR
Brixia Racing: Porsche 997 RSR

AF Corse (Vitaphone): Ferrari 430GT
AF Corse (Vitaphone): Ferrari 430GT
AF Corse (Vitaphone): Ferrari 430GT
CRS Racing: Ferrari 430GT
CRS Racing: Ferrari 430GT
Kessel Racing: Ferrari 430GT

Schnitzer Motorsport: BMW M3 E92
Schnitzer Motorsport: BMW M3 E92


GT3
United Autosports: Audi R8 LMS
United Autosports: Audi R8 LMS
Phoenix Racing: Audi R8 LMS
W Racing Team: Audi R8 LMS
W Racing Team: Audi R8 LMS
Black Falcon Racing: Audi R8 LMS

Barwell Motorsport: Aston Martin DBRs9
Hexis: Aston Martin DBRs9

VDS Racing: Ford Mustang

Argo Motorsport: Lamborghini Gallardo LP560

Trackspeed: Porsche GT3 R
Prospeed Competition: Porsche GT3 R
Prospeed Competition: Porsche GT3 R
Mühlner Motorsport: Porsche GT3 R
Mühlner Motorsport: Porsche GT3 R
Level Racing: Porsche GT3 997 Cup s
Level Racing: Porsche GT3 997 Cup s

Thiers: Dodge Viper GT3

Sport Garage: BMW Alpina B6
Sport Garage: BMW Alpina B6


GT4

12 auto's aan de start verwacht.

Last edited by Grig-O; 12-05-2010 at 22:51.
Reply With Quote
  #12  
Old 24-02-2010, 23:28
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Voor Europa moet het FIA GT2 de kar gaan trekken in 2010, de geknepen (en in veel gevallen gedowngrade) GT1's gaan de wereld over. Als ik de laatste koers in Zolder als basis neem dan ligt er nog veel werk in het verschiet voor SRO om FIA GT2 levensvatbaar te krijgen.

Stand van zaken laatste wedstrijd op Zolder: 12 wagens, 2 types wagens! Dat is geen basis om seizoen 2010 gezond mee te beginnen. Daar moeten zeker 2 tot 3 merken bijkomen en het aantal deelnemers zal toch minimaal 20 stuks moeten bedragen om het visueel aantrekkelijk te houden.
Mijn glazen bol heeft weer eens goed werk geleverd

Zie http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3340
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 25-02-2010, 11:54
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik zou zeggen laat Ratel zich bezighouden met GT1 en Europese GT3 en laat GT2 over aan het GT Open.
Reply With Quote
  #14  
Old 28-02-2010, 14:28
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Mijn glazen bol heeft weer eens goed werk geleverd

Zie http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=3340
Die link werkt precies niet meer?
Reply With Quote
  #15  
Old 28-02-2010, 15:11
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by HaCo View Post
Die link werkt precies niet meer?
Toch wel
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.