![]() |
|
|
|||
|
|||
Mercedes 190 SL "Custom/Hotrod" - Revell - 1/25
zoals al enkelen van jullie weten vertoef ik al langer hier op de site, en dit zonder zelf enkele (wip) projecten te posten wegens zeer weinige tijd voor het bouwen/internetten door verbouwingen (huis) en ook wel een beetje omwille m'n zeer beperkte computerkennis
![]() Maar dit is de ideale kit om de stap te zetten,waarom?Deze kit is namelijk een heruitgave (ter ere Revell's 50jarig bestaan) van de allereerste doos die ik gebouwd heb. maar zoals heb ik momenteel weinig tijd en zal deze wel eentje van lange adem worden ![]() ![]() de inhoud ![]() het koetswerk dat volledig uit losse panelen bestaat ![]() Last edited by Diccy; 17-01-2010 at 22:02. |
|
||||
|
||||
Er is iets mis met de twee laatste foto's, ik heb geprobeerd om ze zichtbaar te maken maakt het schijnt niet te lukken. Kan je eens nakijken of de links wel kloppen?
|
|
|||
|
|||
de hele carrosserie staat echt letterlijk vol met sinkholes die hier op de foto met stiftje gemarkeerd zijn en dus allemaal moesten geplamuurd worden.
![]() ![]() de hele carrosserie is in elkaar gestoken en geplamuurd en de ruimte achter de zetels werd opgevuld met behulp van een stukje van de achterwand uit de wagen die 16jaar geleden gemaakt heb. ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Deze carrosserie bestaat bijna uit zoveel onderdelen als dat je er in sommige bowdozen tegenkomt.
Ziet me er een leuke oldtimer uit. Veel plezier ermee en welkom. ![]()
|
|||
|
|||
Diccy,
Welkom op het forum. Tof model. Ik hoop dat je de tijd kan vinden om tussen al je werkzaamheden even tot rust te komen en te bouwen. Schuurwerk ga je zéker nog hebben !!! Tot de volgende posting, Grtz, G |
|
|||
|
|||
Quote:
schuurwerk voldoende inderdaad, de sinkholes werden opgevuld met gewone putty en voor naden waar de carrosseriedelen aan elkaar gezet zijn heb ik eens Tamiya's light curing gebruikt voor wat extra sterkte. En ik moet toegeven, die light curing putty is toch een fijne putty, droogt super snel mits voldoende zonlicht (TL licht bleek bij mij niet te werken) en is steenhard maar toch vrij goed schuurbaar. Verder werden de panellines uitgekrast en de bumper bevestigingen verwijderd en de eerste primerlagen aagebracht om de laatste foutjes te kunnen opsporen. ![]() en verder viel de velgenkeuze op een setje van pagasus die ik ooit eens gekocht had maar veel te klein uitvielen voor meeste kits ondanks hun zogenaamde 19" afmeting, maar door de kleine afmetingen van de mercedes zijn deze perfect van diameter. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
De velgen zijn dan wel geschikt qua diameter maar de breedte is iets te breed, en als oplossing hiervoor heb ik een stukje van het profiel van de banden gesneden en vervolgens de velgbreedte hierop aangepast.
![]() maar met de koplampen weet ik eigenlijk niet meteen raad, en vroeg me af wat jullie ermee zouden aanvangen, deze zijn namelijk volledig uit 1 stuk gegoten (behuizing+glaasje) en lijken erg speelgoed-achtig . (dank bij voorbaat) ![]() de volgende stop zal waarschijnlijk het verwijderen van de vorenste chassisbalken en het opbouwen van een buizenchassis en ophanging. groeten Diccy |
|
||||
|
||||
mooie werken al
![]() dat ding van tamiya waar je de carro op spuit en kunt draaien hoe heet dat en waar kan je die kopen
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Enkele antwoorden stonden er ook bij. Maar goed, TvD is de aandrager van dienst deze keer, waarvoor dank natuurlijk. ![]() |
|
|||
|
|||
De laatste tijd af en toe eens de kans gehad om nog wat te modelbouwen en dus de mercedes nog eens onder handen genomen.
Zoals de titel al aangeeft moet deze een customcar - hotrod worden en aangezien die altijd een potigere motor,remmen en ophanging toebedeeld krijgen vond ik het hoge tijd om het chassis eens onder handen te nemen. Om plaats te maken werden de chassisbalken vooraan verwijderd en vervolgens ben ik begonnen met het bouwen van buizenframe en de draagarmen en schokbrekers komen uit de onderdelendoos maar de remschijven worden wel nog vervangen (deze zijn tijdelijk geplaatst als hulp voor de uitlijning). Aangezien ik zo veel mogelijk Mercedes onderdelen erin wou gebruiken viel de keuze voor de motor op een V6 (2.4 denk ik) die stiekem uit een ouder model genomen werd (C-klass DTM) en later wel nog enkele aanpassingen zal krijgen. ![]() ![]() ![]() ![]() laat maar horen wat jullie er van denken of waar er verbeteringen mogelijk zijn. Grtz Diccy |
|
|||
|
|||
Mooi gedaan maar ik heb een vraagje,
Gaat de carroserie en nu nog op ? Je bent wel breed gegaan vooraan e gtrz Jorniieboy |
|
||||
|
||||
De'r is behoorlijk wat aan geknutseld, aan die voorkant. Ziet er niet verkeerd uit. Het dezelfde vraag een beetje als jorniieboy, maar ga er vanuit dat je het allemaal wel al doorgepast hebt.
Keep it up! |
|
||||
|
||||
Als er verbouwingswerken bij gemoeid zijn, dan ben ik geďnteresseerd...
De uitlijning zit volgens mij goed. Ik zou een iets dunnere diameter hebben gebruikt, maar over het algemeen is het zeker OK. Steeds goed in het oog houden dat alles blijft kloppen zoals hierboven al aangegeven. Laat de updates maar komen. ![]()
|
|