De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 7 votes, 5.00 average.
  #31  
Old 27-07-2009, 21:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by racing'72 View Post

Audi (bij monde van Phoenixbaas) deed toch zeer mysterieus over het al dan niet ontwikkelen van een GT1. En hun "testweekend" was toch zéér geslaagd!Volgens mij zien we Phoenix volgend jaar met Audi in GT1...
In de Autosport van vorige week stond een kort berichtje over dit project op Spa met de GT3 R8. Volgens Dr. Ulrich kwam er zeker geen Audi GT1 in 2010! Dat zegt dan weer niks over 2011 en verder. Wellicht een prive initiatief van Phoenix in 2010? Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien de sterke band tussen Phoenix en Audi.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #32  
Old 27-07-2009, 21:53
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
In de Autosport van vorige week stond een kort berichtje over dit project op Spa met de GT3 R8. Volgens Dr. Ulrich kwam er zeker geen Audi GT1 in 2010! Dat zegt dan weer niks over 2011 en verder. Wellicht een prive initiatief van Phoenix in 2010? Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk gezien de sterke band tussen Phoenix en Audi.
De DTM Audi TT van Abt in 2000...


Maar nu de banden tussen Porsche en VAG steeds nauwer worden lijkt me een GT2 ook uitgesloten (tenzij Porsche richting GT1 of LMP1 gaat).

Last edited by FIRE; 27-07-2009 at 21:54.
Reply With Quote
  #33  
Old 02-08-2009, 17:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Volgens een berichtje in de Autosport van afgelopen donderdag zouden er 4 Corvettes in aantocht zijn voor de GT1. Downgrades van de huigige wagens. PK/Carsport met 2 stuks en Ratel zou werken aan een fusie tussen SRT en DKR waarbij 1 wagen in de braziliaanse kleuren staat en de andere in argentijnse kleuren.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #34  
Old 02-08-2009, 21:27
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Volgens een berichtje in de Autosport van afgelopen donderdag zouden er 4 Corvettes in aantocht zijn voor de GT1. Downgrades van de huigige wagens. PK/Carsport met 2 stuks en Ratel zou werken aan een fusie tussen SRT en DKR waarbij 1 wagen in de braziliaanse kleuren staat en de andere in argentijnse kleuren.
Zoiets zat er natuurlijk aan te komen, al had ik eerder gedacht aan een fusie PK/SRT en DKR/LAA, maar dit is natuurlijk ook dik in orde! LAA zal natuurlijk weer voorrang geven aan het uiterst competitieve LMGT1...

Lopez en Russo samen met Bernoldi en Streit bij DKR?

Last edited by Grig-O; 02-08-2009 at 21:28.
Reply With Quote
  #35  
Old 02-08-2009, 21:32
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Zoiets zat er natuurlijk aan te komen, al had ik eerder gedacht aan een fusie PK/SRT en DKR/LAA, maar dit is natuurlijk ook dik in orde! LAA zal natuurlijk weer voorrang geven aan het uiterst competitieve LMGT1...

Lopez en Russo samen met Bernoldi en Streit bij DKR?
Wie zegt dat er een LM GT1 zal zijn? Volgens mij moet ACO nog steeds bekend maken wat de plannen voor volgend jaar zijn. (GT1? regs? GT2?)
__________________
Reply With Quote
  #36  
Old 02-08-2009, 22:06
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Wie zegt dat er een LM GT1 zal zijn? Volgens mij moet ACO nog steeds bekend maken wat de plannen voor volgend jaar zijn. (GT1? regs? GT2?)
Ik heb gelezen (op 10/10's?) dat de kans bestaat dat LMGT1 volgend jaar nog welkom is in LMS... Weet er iemand meer?...
Reply With Quote
  #37  
Old 02-09-2009, 18:00
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2006
Location: Ollanda
Posts: 364
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Sinds deze week is het FIA WK GT1 wagens 2010 officieel !! Ratel/SRO hebben voldaan aan de minimale eisen van de FIA:

-4 merken
-18 wagens
-3 continenten

Volgens het stukje in Autosport is nog niet alles getekend. De FIA gaat ervan uit dat alles goed gaat komen. Op deze manier ligt Ratel/SRO 5 maanden voor op schema. Kan dus alleen maar in de kaart spelen van SRO/teams/coureurs om hun plannen voor 2010 vorm te geven.

Merken waarvan bekend is dat ze bezig zijn met GT1 wagens spec 2010
  • Nissan (nieuw)
  • Ford GT1 (upgrade GT3 Matech)
  • Lambo (nieuw)
  • Corvette (downgrade huidige GT1)
  • Ferrari (upgrade GT2)
  • Aston Martin (upgrade GT2? Downgrade GT1?)
  • Ascari (zie nieuwssprokkels in deze thread)
Het lijstje zoals het er nu uit zou moeten zien:
  • Nissan GT-R (nieuw)
  • Ford GT (upgrade GT3 Matech)
  • Lamborghini Murcielago SV (nieuw)
  • Corvette C6.R (downgrade huidige GT1)
  • Aston Martin DBR9 (downgrade huidige GT1)
  • Maserati MC12 (downgrade huidige GT1)

De Maserati is nog niet officieel goedgekeurd maar schijnt een kwestie van tijd te zijn.

Daarmee is het maximum aan deelnemende fabrikanten bereikt en zijn 'vermeende' projecten van Audi, Ferrari, Jaguar, Alpina BMW en Ascari dus (nog) niet levensvatbaar gebleken.

Veel blijft bij het oude; spijtig dat het aantal fabrikanten gelimiteerd is...
Reply With Quote
  #38  
Old 02-09-2009, 18:09
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik blijf in herhaling vallen maar ik zie nog steeds het nut niet van deze nieuwe GT1 klasse, zeker niet als dit veelal gedowngrade GT1 wagens zijn. Waarom niet gewoon 1 GT klasse (dus huidige GT2)?
Reply With Quote
  #39  
Old 02-09-2009, 23:35
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Ik blijf in herhaling vallen maar ik zie nog steeds het nut niet van deze nieuwe GT1 klasse, zeker niet als dit veelal gedowngrade GT1 wagens zijn. Waarom niet gewoon 1 GT klasse (dus huidige GT2)?
Ook ik blijf in herhaling vallen Jawel, Ratel/SRO komen hun aankondigingen/uitspraken wederom niet na! Nieuwe fabrikanten/modellen? Dat was geen enkel probleem volgens die Fransoos. En nu? We zien gewoon oude meuk voorbij komen. Laat staan de aanstaande soap rondom het minimaal verplichte aantal straatwagens en de MC12 van Maserati.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #40  
Old 24-09-2009, 20:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Tot op heden maar 1 echte nieuwe "2010 wagen", namelijk de Nissan. De Ford is niet meer te koop en de Lambo is nieuw plaatwerk op oude buizen

Tot heden, Lexus is met iets bezig! Nog niet zeker dat dit voor het FIA GT1 is. Echter hoop doet leven

Zie:
Quote:
Nach Nissan steht nun der nächste Hersteller aus Japan bereit für ein Debüt eines GT1-Autos. Lexus wird sich als nächste japanische Marke an die Homologation eines Modells nach den 2010´er GT1-Regeln machen. Hintergrund ist die Umstellung der Japanischen Super GT Meisterschaft auf die neuen GT-Vorgaben.

www.gt-eins.de
Welk model ze op het oog hebben? Onbekend maar deze LF-A heb ik zelf zien rijden in de VLN van dit jaar;


__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 24-09-2009 at 20:27.
Reply With Quote
  #41  
Old 15-10-2009, 22:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Volledige belgische bemanning bij VDS op de GT's?

Quote:
2008 GT4 European Cup Champion Eric de Doncker stepped up to the FIA GT3 European Championship this season, winning Round 3 in Adria with Dino Lunardi. The Belgian driver has already announced that he will be competing in the new FIA GT1 World Championship with fellow Belgian Maxime Martin next season, so this weekend in Zolder will mark his last two races in the GT3 spec Matech GT Racing Ford GT and he describes a lap of the 4.1 kilometre track in his home country.


http://www.fiagt3.com/newsitem.php?key=474
Wel slordig dat ze de oude lay-out van CZ afbeelden bij dat nieuwsitem.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #42  
Old 16-10-2009, 08:41
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
De bemanning van VDS is in Spa tijdens de 24u al bekend gemaakt: De Doncker-Martin en Kuppens-Leinders
Reply With Quote
  #43  
Old 22-10-2009, 12:25
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
de kalender voor 2010

Quote:
April 4 // Yas Marina, Abu Dhabi (United Arab Emirates) **
April 18 // TBA (South Africa) *
May 2 // Silverstone (Great Britain)
May 16 // Brno (Czech Republic)
May 30 // Paul Ricard (France)
July 4 // TBA (Canada) *
August 1 // Spa-Francorchamps (Belgium)
August 29 // Nürburgring (Germany) *
September 12 // Autódromo Internacional do Algrave, Portimão (Portugal)
October 3 // Hungaroring (Hungary)
November 14 // TBA (China) *
November 28 // TBA (Brazil) *
http://www.planetlemans.com/2009/10/...ates-unveiled/
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #44  
Old 22-10-2009, 17:50
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by joost View Post
De bemanning van VDS is in Spa tijdens de 24u al bekend gemaakt: De Doncker-Martin en Kuppens-Leinders
Toch niet, De Doncker geeft toe dat een snellere partner voor Martin een beter optie is. De Doncker komt eventueel wel nog aan de start in Le Mans en Sebring.

speedactiontv

Last edited by Grig-O; 22-10-2009 at 17:50.
Reply With Quote
  #45  
Old 22-10-2009, 19:44
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Toch niet, De Doncker geeft toe dat een snellere partner voor Martin een beter optie is. De Doncker komt eventueel wel nog aan de start in Le Mans en Sebring.

speedactiontv
Toch wel. Joost geeft enkel aan dat VDS een persconferentie heeft gehouden tijdens de FIA GT 24 Hours of Spa en daar werden de vier piloten voorgesteld.

Dat er achteraf veranderingen gebeuren kan niet iedereen direct weten. Maar aangeven en effectief ook doorgaan is een verschil. Maar we zullen zien!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.