![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Het mag toch duidelijk zijn dat LMP's veel sneller opstijgen dan F1's, lijkt me ook logisch wegens het gigantische vlak onder de wagen vergeleken met een formule wagen. Dakje erop lijkt me zeer zeker nuttig...
|
#17
|
||||
|
||||
Oh my God, wat een crash van Ortelli!
![]() Al goed dat ik dat niet live zag... Hij kan het gelukkig nog navertellen: http://www.stephaneortelli.net/ |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Maar er valt best veel voor een dakje te zeggen, in ieder geval heeft een dergelijke wagen de mogelijkheid om meer bescherming aan de coureur te bieden. Is bekend of de huidige coupé's deze extra bescherming bieden? Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
De PORSCHE 997 GT3 RSR van IMSA Matmut Performance is ondertussen uit de uitslag geschrapt en is dus haar eerste plaats in de GT2 kwijt: “the cable of the organisers’ data recording device had come loose”.
De nieuwe winnar in GT2 is nu de PORSCHE 997 GT3 RSR van het Farnbacher Racing team. ![]() Bron: Porsche Press-Information |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Op Road Atlanta steeg er ook ooit eens een Porsche GT1 op (dus met dak). Jammer dat de landing een beetje fout liep. Zonde van die prachtige wagen ![]() http://nl.youtube.com/watch?v=b31O4FmljGY ![]() |
#21
|
||||
|
||||
Zo typisch... Hoor ik de naam Ortelli luiden op het Nieuws van VTM, waarop de beelden over z'n crash te zien zijn.
Dat er toch altijd zo zaken moeten gebeuren opdat je het nieuws haalt... ![]() |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#23
|
||||
|
||||
Ik vind de LMP's eigenlijk mooier zonder dak.
|
#24
|
||||
|
||||
zelfde hier, ik ben Le Mans etc pas beginnen ontdekken met de komst van de BMW V12 LMR, en later de Audi's
__________________
|
#25
|
||||
|
||||
Smaken blijven gelukkig verschillen. Ik vind LMP's met of zonder dak mooi. 't Is net welk model.
Maar bij de Audi R10, zeker in de rode uitvoering, heb ik toch het gevoel dat Wipneus en Pim op mij af komen. En de Kremer Porsche uit begin jaren 90 vind ik ook niet geweldig om te zien. Terwijl de nieuwe RS Spyder weer schitterend is. (Vind ik.) |
#26
|
||||
|
||||
De mooiste... met dak
![]() De enige die ik mooi vind zonder is de Porsche. De Audi vind ik al jaren zo lelijk als de straatstenen. Vandaar dat ik blij was met de komst van Bentley en nu met de Peugeot ![]() Ik kon het wel denken dat ik Ortelli op het nieuws hoorde vallen ![]() Jongens toch, verder wat meer over de wedstrijd gehoord? Niets van. Enkel crash. Want dan is het belangrijk genoeg om in het nieuws te vermelden. Maar dat een half gebakken voetbal speler waar er +500000 van zijn in Belgié een blesure heeft.... ![]() ![]() |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Geef mij maar een LMP met dak. ![]() |
#28
|
|||
|
|||
Dakje op LMP om crashes tegen te gaan? Lijkt me niet echt noodzakelijk...
Al vaker is dit onderwerp hier aan bod gekomen. De wagens die op Le Mans gingen vliegen waren wagens met dak erop, in 1985 de Sauber van Nielsen, in 1999 de Mercedessen van Webber en Dumbreck. Rond die tijd vloog ook nog eens de Porsche GT1 van Dumas in de VS...en in alle gevallen vlogen de wagens al op het circuit, zonder iets of iemand te zijn tegengekomen (behalve lucht). In de eerste twee races hebben we nu 4 wagens zien vliegen, waarvan er 1 echt is gaan rollen. De andere (Peugeot op Barcelona en Creation/Audi op Monza) kwamen wel los maar gingen nooit over de kop. In Barcelona ging de 908 de lucht in nadat ie gelanceerd werd op een curbstone. Een gemiddelde automobilist wordt gelanceerd als ie hard over een verkeersdrempel rijdt... In Monza ging de Creation via het gras de curbstone zijwaards de curbstone op en kwam even los van de grond. Heel snel stond ie echter weer met 4 wielen op de grond (en kwam toen de bandenstapels tegen). De Audi ging zelfs de lucht in nadat de vangrail werd geraakt (zo ziet het er tenminste uit). En de Oreca Courage...vloog de lucht in nadat ie over het hobbelige grasveld naast de baan ging en rolde pas over de kop nadat de grond weer werd geraakt, zoals je dat wel vaker ziet bij crashes in verschillende cups. Het feit dat de coureurs uitstappen met een gescheurde enkel respectievelijk gebroken wervels valt nog mee. Een aantal jaar geleden zouden de betreffende coureurs waarschijnlijk zwaarder gewond zijn geraakt, of erger... |
#29
|
||||
|
||||
Het gaat hem hier vooral om de bescherming van het hoofd (crash Ortelli), niet om het al dan niet crashen van een LMP omdat hij een dak heeft of niet...
|
#30
|
||||
|
||||
't Is hier op het forum anders al niet veel beter: over de koers heb ik nog niet veel gelezen, enkel over die crash. De koers was anders allesbehalve slaapverwekkend en superspannend tot in de laatste ronde...
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|