![]() |
|
|
||||
|
||||
Eindelijk!! Ik gunde het hem al zolang en eindelijk is hij het toch geworden
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
1986 = 2007
Vaak werd hier gezegd dat dit seizoen een blauwdrukje ging worden van 1988, maar eigenlijk is het 1986. De ontknoping is weliswaar op een andere manier verlopen, maar ook hier is de lachende derde de winnaar. Dat Hamilton het niet ging worden, was me na vorige race al duidelijk. Hij heeft dit seizoen flink gereden, is op tijd en stond flink geholpen, maar toen hij er moest staan, stond hij er niet - of hadden we nu moeten geloven dat een rookie de druk aankan om wereldkampioen te worden. Er bestaan nog zekerheden in het leven. Jammer voor Hamilton, maar voor zijn verdere carriere is dit het beste. Ik wil niet weten wat voor een nek hij zou gehad hebben, moest hij nu WK zijn. Zijn tijd komt nog. Dat Alonso het niet werd, was ook al behoorlijk duidelijk. De jongen heeft zichzelf voortdurende in het been geschoten gedurende gans het kampioenschap en een kreupele wordt nu eenmaal geen kampioen in deze discipline. Foei Fernando en om de reden te kennen dat je niet gewonnen hebt, moet je vooral bij jezelf te rade gaan. Laat dit een mooi lesje in nederigheid zijn. McLaren heeft ook alles mooi aan zichzelf te danken, op het verkeerde paard gewed en verloren. Ze zijn het laatste decenium al veel te vaak 2de geweest, terwijl het anders had kunnen/moeten zijn. (ze hebben wel 0 punten, voor mij hebben ze dit kampioenschap gewoon verloren.) Blij dat ik mijn lidmaatschap al enkele jaren geleden opgezegd heb overigens. Kimi was de enige die de titel verdiende en wel om deze reden: Nooit gemekkerd, altijd hard gewerkt, perfect geïntegreerd in een nieuw team, Schumacher doen vergeten! maar vooral, de meeste races gewonnen. Er bestaan nog zekerheden in het leven. Ik ben absluut geen Ferrari man/fan en zal het ook nooit worden, maar ik ben content dat Kimi de titel te pakken heeft. In de discussies en gesprekken de afgelopen week, op het werk en elkders, heb ik mijn geld gezet op Kimi. ![]() Maar wat een seizoen. Het is helemaal anders verlopen dan ik gedacht had. Maar dat is een open deur veronderstel ik. ![]() ![]() Nog van dattem! ![]() ps. Barichello's blow-up was een erg typische aflsuiter van een cata-seizoen bij Honda. ![]() Last edited by Guido; 21-10-2007 at 20:42. |
|
|||
|
|||
En hier komt de knuppel in het hoenderhok .....
DE PRIJS VOOR DE SPORTIVITEIT GAAT NAAR MC LAREN, want hadden ze Alonso "in panne laten vallen" dan was Hamilton de kampioen; of vergis ik mij (puntentellen is niet mijn sterkste wapen) |
|
|||
|
|||
Dan hadden Raikkonen en Alonso evenveel punten, en was Raikkonen kampioen omdat hij meer overwinningen had ...
![]() |
|
|||
|
|||
Tja, dan heb ik mij blijbaar vergist.
MAAR misschien komt BMW mij ter hulp ???? |
|
||||
|
||||
Blijkbaar was de temperatuur van de benzine bij BMW te laag (13° heb ik gehoord) waardoor de prestaties van de motor beïnvloed kunnen worden, net als het volume van de brandstof...
Aan de andere kant blijkt het ook wel zo te zijn dat deze temperatuur gemeten wordt vooraleer ze in de wagen gaat, en dat niemand kan zeggen welke temperatuur de brandstof heeft eens ze in de (warme) tank gelopen is, zodat het effect eventueel verwaarloosbaar zou zijn... In elk geval heeft Alonso al gezegd dat als de wereldtitel op deze manier behaald moet worden, het wat hem betreft niet meer hoeft. "Wie het meeste punten heeft op het einde van het seizoen is kampioen", aldus Alonso. Nu ja, hij gunt het Räikkönen nog eerder dan Hamilton, dus zo'n uitspraak is niet echt verwonderlijk natuurlijk... Wat mij betreft heb ik toch ook serieuze bedenkingen bij een eventuele titel voor Hamilton "aan de groene tafel": wat is zo'n titel dan waard? Ondertussen heeft de FIA al verklaard de BMW-rijders (en Williams by the way) NIET te zullen straffen, waartegen McLaren dan weer in beroep gegaan is. Last edited by Sennake; 22-10-2007 at 06:08. |
|
||||
|
||||
Ik gun het Raikkonen ook wel, al had Hamilton ook gemogen.
Wat was eigenlijk die zijn technisch probleem ? Zijn manoeuvre in de 2de of 3de bocht tov Alonso vond ik ook niet slim.
|
||||
|
||||
Quote:
Bij de spionage case pleitte de advocaat van Hamilton om de rijders niet te straffen ... Hoewel hier nochtans wel voldoende aanleiding voor zou kunnen zijn. De "drivers title" moest immers op de piste uitgevochten worden ... niet voor de groene tafel. Nu we eindelijk een prachtige seizoensfinale gezien hebben met 3 kandidaten voor de wereldtitel ... Nu gaan ze weer naar de groene tafel lopen ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|