De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-09-2007, 18:44
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

zoals de straf er nu uitziet vind ik het best eerlijk
geen punten voor de constructeur.. geld straf en rijders mogen blijven gaan voor de titel..

toch hoop ik dat een van de ferrari's nog kampioen kan worden.. (door mclaren de overige races nog op het circuit te verslaan, en natuurlijk wa pech voor mclaren)
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 18:45
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by JCE.72 View Post
Toch nog maar even afwachten...

The World Motor Sport Council has yet to agree on a final verdict, despite our earlier newsflash suggesting otherwise.

Sources have told autosport.com one of the options currently reviewed is to exclude McLaren from both the 2007 and 2008 championship - in line with the World Motor Sport Council’s decision in July.

However the FIA said no decision has yet been made, although a verdict is expected imminently.

Bron: autosport.com

Joël.
Dit artikel staat hier al aangegeven in deze thread
Old 13-09-2007, 18:47
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by corvetteboy View Post
Dit artikel staat hier al aangegeven in deze thread
Oeps... dat komt ervan als je je maandlenzen enkele dagen langer inhoudt... Bedankt voor het seintje...
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 19:01
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Dit zou de officiele uitspraak moeten zijn...

McLaren verliest al zijn punten voor het WK der constructeurs 2007 en krijgt daarbovenop een monsterboete van 100 miljoen dollar.Bron: Pistop.tv

Last edited by Mark; 13-09-2007 at 20:35. Reason: Geen completer artikels overnemen van andere sites!
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 19:05
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Da's een rectificatie van dat bericht eerder Joël, dat ze voor 07 en 08 gebanned zouden zijn. Het verhaal van de BBC lijkt op meer en meer plaatsen bevestigd te worden.
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 19:22
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Quote:
“The WMSC has stripped Vodafone McLaren Mercedes of all constructor points in the 2007 FIA Formula One World Championship and the team can score no points for the remainder of the season.*

Furthermore, the team will pay a fine equal to $100m, less the FOM income lost as a result of the points deduction...
Het volledige communiqué van de FIA staat op Pitstop.tv
Old 13-09-2007, 20:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

De FIA zit er weer warmpjes bij De diners en trips van die blauwe blazers zullen nog decadenter worden. Als ze ballen hebben schenken ze het aan een goed doel.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 20:53
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
De FIA zit er weer warmpjes bij De diners en trips van die blauwe blazers zullen nog decadenter worden. Als ze ballen hebben schenken ze het aan een goed doel.
Met 100.000.000$ kan je veel hongerige Ethiopiërs voeden denk ik ... Ik vrees echter dat we maar dagdromen .
Old 13-09-2007, 21:31
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

McLaren kan van geluk spreken dat euro vandaag op recordniveau tegenover dollar staat
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 21:33
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie

Ben toch eens benieuwd hoe ze dat vonnis juist gaan argumenteren morgen. Voor zover ik het verhaal heb kunnen volgen, bevat het toch een paar vreemde elementen en wendingen...
Kan McLaren hier trouwens nog tegen in beroep gaan???
Old 13-09-2007, 21:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Wat een belachelijke vertoning. Dat McLaren al zijn punten ging verliezen had ik al veel eerder verwacht. 100.000.000 dollar? Wat proberen ze hier bij de FIA mee duidelijk te maken eigenlijk. McLaren op de rand van de afgrond duwen en er zo zeker van zijn dat hun huisteampje voor eens en altijd kampioen kan worden?

Waarom maken ze van de F1 niet een soort IRL, maar dan in plaats van Honda motoren, iedereen een Ferrari blokje erachterin.

Ik heb dit jaar een spannend seizoen gezien, maar dit is gewoon buiten alle proporties...
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 22:37
CBG's Avatar
CBG CBG is offline
De Paddock Rookie

De piloten mogen voor het kampioenschap blijven gaan ... mooi
Het "prijzengeld" voor de punten tot nu toe wordt van de boete afgetrokken (ongeveer de helft) ... hypocriet maar mooi

Blijft natuurlijk de grond van de zaak. Ik geloof echt dat Ron Dennis, samen met Frank Williams, zowat de laatste échte "racer" is die de F1 rijk is. Deze twee zijn ook diegene die sportiviteit hoog in het vaandel dragen, in tegenstelling met bvb Jean Todt. Dus in 't kort: ik geloof in de onschuld van McLaren als team.

Maar ... zelfs de FIA komt hiermee niet weg zonder een sterk bewijs, dus ik ben benieuwd naar het volledige verslag, dat morgen openbaar gemaakt wordt.

Wordt vervolgd.
Old 13-09-2007, 22:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
McLaren op de rand van de afgrond duwen en er zo zeker van zijn dat hun huisteampje voor eens en altijd kampioen kan worden?
.
Ach die 100 miljoen USD$ valt best mee, dat is loose change voor mannen als Dennis en Ojjeh En anders zal Stuttgart (MB) de tekorten wel aanzuiveren

Als iemand, indien bewezen, in de fout is gegaan dan is een straf niet meer dan logisch. Echter, ik begrijp nog steeds niet waarom je met geld je straf kunt afkopen. Het lijkt wel op geloofsbrieven uit de Middeleeuwen.

Indien McLaren echt schuldig is, en de FIA echt ballen heeft dan gooien ze McLaren daadwerkelijk buiten tot het jaar stillekes. Deze uitspraak met een geldstraf is weer zo'n halfslachtige-oplossing. Ja, u was fout......maar als u betaald dan mag u blijven meedoen.

Trouwens bedrijfsspionage? Als ik wil spioneren bij Ferrari? Dan koop ik die kerel toch weg! Ultieme voorbeeld? Adrian Newey! Eerst Williams naar WK-nivo gepusht, toen gelokt door de centen naar McLaren .........en gelokt door nog meer centen richting RBR!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 22:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Uit de briefing voor de baanposten voor de F1 op Spa:

Quote:
Wrakken en onderdelen aan het einde van de Grote Prijs.

Gelieve de auto’s af te schermen en de onderdelen terug te geven aan het einde van de Grote Prijs. Gelieve de " Manitou" en de hijskranen te willen gebruiken om de auto's in de lucht te houden zodat men geen onderdelen kan wegnemen. Geen onderdelen meenemen zelfs als u die van een belachelijke grootte zouden lijken/zijn. Gelieve ook geen onderdelen te willen overhandigen aan een persoon van het team van de defecte auto maar uitsluitend aan de vertegenwoordiger van de FIA. De teams zijn geobsedeerd door het idee dat zij slachtoffers van industriële spionage zouden zijn en zullen niet aarzelen om een procedure op te starten tegen de personen die deze spionage zouden bevorderen. Denk eraan dat u permanent door de vaste camera's gezien wordt alsook door de TV-camera’s en U ook door deze op de auto’s gefilmd wordt, zelfs indien deze auto’s defect zijn. Uw kazuifel is genummerd en verbonden aan de ploeg, dus traceerbaar.
Deze briefing lag enkele dagen geleden in de mailbox. Het Nederlands is iig geval leesbaar. Foutloos? Dat is een ander verhaal

Je kunt het lezen zoals je wilt, maar de vrijwilliger die a.s weekend weer naast de baan staat (voor € 10,00 per dag) mag weer een gevalletje pure intimidatie ondergaan. In 2004 zelf zoiets meegemaakt met zo'n FIA sjarel..........die kwam onderdelen van een Sauber ophalen. Gezien de gelaatsuitdrukking van die pipo heb ik niet de indruk dat alle splinters van het bargeboard de box destijds hebben bereikt van Sauber
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 23:12
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Ach die 100 miljoen USD$ valt best mee, dat is loose change voor mannen als Dennis en Ojjeh En anders zal Stuttgart (MB) de tekorten wel aanzuiveren

Als iemand, indien bewezen, in de fout is gegaan dan is een straf niet meer dan logisch. Echter, ik begrijp nog steeds niet waarom je met geld je straf kunt afkopen. Het lijkt wel op geloofsbrieven uit de Middeleeuwen.

Indien McLaren echt schuldig is, en de FIA echt ballen heeft dan gooien ze McLaren daadwerkelijk buiten tot het jaar stillekes. Deze uitspraak met een geldstraf is weer zo'n halfslachtige-oplossing. Ja, u was fout......maar als u betaald dan mag u blijven meedoen.

Trouwens bedrijfsspionage? Als ik wil spioneren bij Ferrari? Dan koop ik die kerel toch weg! Ultieme voorbeeld? Adrian Newey! Eerst Williams naar WK-nivo gepusht, toen gelokt door de centen naar McLaren .........en gelokt door nog meer centen richting RBR!
McLaren verliest ook nog het aandeel in de TV-gelden. En in het geval van McLaren komt dat hard aan. McLaren stond goed aan de leiding en zou het grootste aandeel in de prijzenpot hebben gehad. 't is te zeggen: 35% (de teams krijgen samen net geen 50% van de totale opbrengsten, de rest verwijnt in Mister E's binnenzak) wordt verdeeld onder de teams in het constructeurskampioenschap. 17,5% zijn voor de top vijf (worden verdeeld volgens de behaalde punten), de overige 17,5 gaan naar de overige teams die in de top tien staan. Vermits McLaren na diskwalificatie buiten de top tien valt, erft Spyker plots wat zakgeld. In elk geval loopt McLaren - volgens de stand van zaken na de GP van Monza - zo'n 6,2% van het totale TV- en prijzengeld mis. Misschien zelfs nog meer als Hamilton en Alonso tot op het eind van het seizoen het WK domineren. Ik heb geen directe kijk op wat Bernie aan die TV-en sponsorendeals verdient, maar ik neem aan dat het toch om een erg grote bedragen gaat. Op een miljoentje meer of minder zal het wel niet aankomen. Maar dit bedrag + die 100 miljoen kwijt. Ik denk dat ze daar bij McLaren en Mercedes niet om kunnen lachen. Het betreft hier toch ruim een derde van het totale jaarbudget van het team. Toch een fameus groot gat me dunkt.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules