De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-07-2007, 19:54
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Een bezoeker die ontevreden is over de nieuwe hekken in Blanchimont:

Wat een gajes
Als die draad zo wordt doorgetrokken naast het voetgangerspad tot aan Stavelot dan verliezen ze daar toch honderden, zoniet duizenden staanplaatsen? Leuk voor de mensen die 130 euro hebben uitgelegd voor een bronze ticket......
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 20:23
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
Als die draad zo wordt doorgetrokken naast het voetgangerspad tot aan Stavelot dan verliezen ze daar toch honderden, zoniet duizenden staanplaatsen? Leuk voor de mensen die 130 euro hebben uitgelegd voor een bronze ticket......
Inderdaad, dat dacht ik ook op de Fia GT testdag. Dit was trouwens ons vaste plekje tijdens de F1. Ik heb het er dan ook helemaal niet voor over om honderden euro's neer te tellen voor een vast tribuneplek.

Ben ik blij dat ik vooral liefhebster ben van GT-racing. Daar kan je nog steeds aan menselijke prijzen in de paddock vertoeven, een praatje slaan met piloten en teams...en kan je de race overal rond het circuit volgen. En er zijn nog veel meer voordelen tov de F1, maar dat zijn er teveel om op te sommen.

Begrijp me niet verkeerd, ik kijk heel graag naar de F1, maar het is de hele circus eromheen die me nogal stoort.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 15-07-2007, 07:40
brr01 brr01 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
Was inderdaad geen marshall maar blijkbaar een "guest" die ze een press-kazuifel hadden gegeven en die met een pocketcamera stond fotos te nemen op La Source.
Denk ook dat die press-jasjes ergens uitgedeeld werden, heb verschillende jonge snaken (eigenlijk nog kinderen) zien zondlopen in de pitlane met zo'n ding aan. Maar een fototoestel hadden ze niet...
Reply With Quote
Old 15-07-2007, 07:54
brr01 brr01 is offline
De Paddock Rookie

Wat de guest en VIPS betreft, dit is inderdaad een gegeven dat zeer goed opviel tijdens de testdagen. Bomma , bompa , madamme met hoge hakken, heren in Boss-kostuum (pas op , heb respect voor iedereen) die gewoon niets
snappen van het wereldje...het kennerspubliek moest uit de paddock blijven om zogezegd de teams niet te storen, maar het waren de teams zelf die deze
leken uitnodigden. Heb er zelfs eentje gezien die een handtekening vroeg aan
een Red Bull teamlid die in overall rondliep....deze mensen kijken ook naar niks of niemand, zullen ook voor niks of niemand opzij gaan. Ook niet voor een Ferrari medewerker die met een kar banden van de Bridgestone tent kwam...
En dan ook nog te weten dat ze allemaal een rondleiding kregen in de pitlane en een bezoek mochten brengen aan de garage van het team door wie ze uitgenodigd waren. Jawadde !!

Volg de F1 al meer dan 30 jaar, maar als je dat allemaal ziet heb ik veel zin om me een andere hobby te zoeken, iets waar men iedereen gelijk voor de wet behandeld...dat kan in dit wereldje jammer genoeg niet meer gezegd worden.

Dan waren de F1 races in Zolder eind jaren 70, begin jaren 80 andere koek. Daar liep je van 's morgens tot 's avonds in de paddock rond, werden er geen
garages afgesloten met panelen, liepen de piloten gewoon rond en maakten tijd voor een babbel, en kon je geen onderscheid maken ts VIP en gewone bezoeker....

Tijden veranderen....of ligt het misschien aan mij...
Reply With Quote
Old 15-07-2007, 15:52
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Een bezoeker die ontevreden is over de nieuwe hekken in Blanchimont:

Wat een gajes
En jullie kunnen duidelijk zien dat wij, pompierke en zoon, Ottooke en Alfa 155, er alles aan deden om hem tegen te houden.
Reply With Quote
Old 17-07-2007, 12:52
MarcelT's Avatar
MarcelT MarcelT is offline
De Paddock Rookie

Er zitten weer een aantal topfoto's tussen zeg, vooral van Insanity en Neo. Die van Ottooke ook, alleen een beetje jammer van die compressie.

Hier zijn nog wat foto's van donderdagmiddag:

Hier staan er nog wat meer.
Reply With Quote
Old 17-07-2007, 15:26
Stinio's Avatar
Stinio Stinio is offline
De Paddock Rookie

Mooie foto's!
Iemand enig idee wat voor nut die vergrote T-cam op de Williams heeft?

Op deze foto is de voorkant ervan te zien:
Old 19-07-2007, 02:03
alainpiot alainpiot is offline
De Paddock Rookie

vanaf stavelot tot busstop is al van als het circuit af is, verboden terrein geworden . zeer goede plaatsen weg, niet alleen voor F1. Ja wie al bronzen kaarten heeft scheurt zyn broek. Geef my maar gratis inkom !!! maar dit is top secret.
Reply With Quote
Old 19-07-2007, 13:01
Patrick Davin Patrick Davin is offline
De Paddock Rookie

Smile Formula One Testing Days - 10, 11 & 12/07/2007 - Spa-Franorchamps

Goede morgen,
Nog enkele foto's - Met sportieve groeten,
Patrick (Davin)
www.racing-pictures.be

Shot at 2007-07-19

Shot at 2007-07-19

Shot at 2007-07-19

Shot at 2007-07-19
Reply With Quote
Old 19-07-2007, 13:08
Patrick Davin Patrick Davin is offline
De Paddock Rookie

Formula One Testing Days - 10, 11 & 12/07/2007 - Spa-Franorchamps

Foto's - gevolg 1

Met v.r. Patrick (Davin)

Shot at 2007-07-19

Shot at 2007-07-19

Shot at 2007-07-19

Shot at 2007-07-19

Shot at 2007-07-19

Shot at 2007-07-19
Reply With Quote
Old 19-07-2007, 18:56
Xsara_VTS's Avatar
Xsara_VTS Xsara_VTS is offline
De Paddock Rookie

Hier enkele van mijn foto's, getrokken op Woensdag.

De rest staat hier.

Last edited by Mark; 27-07-2007 at 09:21.
Reply With Quote
Old 26-07-2007, 10:48
casper's Avatar
casper casper is offline
De Paddock Rookie

Beter laat dan nooit

Reply With Quote
Old 26-07-2007, 10:49
casper's Avatar
casper casper is offline
De Paddock Rookie

Reply With Quote
Old 27-07-2007, 08:42
Rutger Rutger is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by bluelite View Post
Beste alainpiot,

Voor de WSR kon elke sterveling een mailtje naar Circuit Zolder en/of Renault sturen met een accreditatie-aanvraag. Het is nog nooit zo simpel geweest. Dat die jongens dan in de perszaal zitten tot daartoe, maar als ze langs de kant van het circuit gaan staan, dan wordt het riskant. Die gasten hebben géén beroepsverzekering, laat staan dat ze überhaupt een verzekering in eender welke vorm hebben. Als er ongevallen gebeuren, wat dan...? Ik weet niet wat jij weet van die hele miserie begin dit seizoen i.v.m. de vereisten om een fotografenvestje aan te vragen. Eén van die vereisten was een beroepsverzekering voor fotografen. Blijkbaar was CZ toch erg laks en kon om het even wie een accreditatieaanvraag indienen en bij de eerstvolgende koers een accreditatie en fotovestje krijgen.

Deze week quasi hetzelfde fenomeen in Spa tijdens de F1-testritten. Even een mailtje sturen naar de RACB en je kreeg een accreditatie. Je moest zelfs geen bewijs van journalistieke activiteiten afleveren. Cowboysites à la F1club staan dan ook lekker in Spa-Francorchamps aan live-verslaggeving te doen. Het ergste is echter: ze staan op de voor de gewone bezoeker niet-toegankelijke plaatsen... een plaats waar ze niet voor verzekerd zijn in geval van ongelukken.

Weet je, ik vind het fijn voor die jongens dat ze eens vanuit een perszaal kunnen werken en de sfeer van dichtbij kunnen opsnuiven. Maar er is een verschil tussen daadwerkelijk aan journalistiek doen en gewoon als fan proberen er iets extra's uit te halen door een accreditatie aan te vragen en dus op plaatsen te komen waar anderen niet mogen komen. Lekker stoer...

Wat de vredescake (peace of cake... 't lijkt een populair woord te worden op dit forum) betreft. Ik heb helemaal geen accreditatie aangevraagd, hoewel ik dat had kunnen doen. Ik wilde zelfs niet naar Spa gaan om allerhande redenen. Maandag kreeg ik echter een uitnodiging om een Belgische eenzitterpiloot te vergezellen. Dat heb ik dan ook gedaan. Vandaag heb ik de autosport eens als toerist kunnen meemaken en niet als persmedewerker. Ik heb er plezier aan beleefd... Was eens iets anders dan een hele dag moeten werken

Uw nederige onderdaan,

Michel Deraemaeker (aka MDE, aka bluelite, .... vooraleer sommigen denken dat ze hier een geheim verklappen)
ik ben nu pas op dit topic terechtgekomen, maar ik vind dat het nooit te laat is om dingen recht te zetten. Michel, zoals je zelf zou moeten weten - want je doet je altijd beter voor dan mij - worden die accreditaties in spa niet zomaar uitgedeeld. Ik ken tientallen mensen die geprobeerd hebben om binnen te geraken met een accreditatie-aanvraag. Meer nog, F1-Club.be was de enige Belgische F1-website die daarin slaagde, wat toch al iets wil zeggen. Er waren overigens maar 60 journalisten en 30 fotografen geäccrediteerd over heel de wereld. Als jij dan beweert dat je zomaar accreditatie krijgt, dan ben je goed mis! En waarom je de grootste F1-site van België een cowboywebsite noemt, weet ik niet... tenzij misschien wat jaloezie omdat we meer bezoekers halen dan de site (en die is wel deftig, begrijp me niet verkeerd) waar jij voor werkt.

Mensen die toch nog geïnteresseerd zouden zijn in de foto's van F1-Club, die ik genomen heb, kunnen terecht op volgende links:

http://www.f1-club.be/spatest/fotoov...hp?dag=dinsdag
http://www.f1-club.be/spatest/fotoov...p?dag=woensdag
http://www.f1-club.be/spatest/fotoov...?dag=donderdag

Alle foto's zijn beschikbaar in hoge resolutie, een voorbeeldje:

Last edited by Mark; 27-07-2007 at 09:19.
Reply With Quote
Old 27-07-2007, 09:11
Jimbo's Avatar
Jimbo Jimbo is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Deel 2:

Allez, na Stephneygate doet Ferrari er duidelijk alles aan om gevoelige informatie geheim te houden

Last edited by Jimbo; 27-07-2007 at 09:14.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules