De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-07-2007, 22:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Angry Spa is nog niet veilig genoeg voor de dames van de F1!

Dat de heertjes klagen over de pit-entry? Dat kan ik begrijpen, zoals het nu bij ligt mag met recht een verzameling van blunders worden genoemd. Een beetje autosportliefhebber had een beter ontwerp afgeleverd

Dus ja, dat maar mogen ze over klagen. De kans dat we binnen een paar weken voor de derde maal een verbouwing gaan uitvoeren is zowat 100%. Driemaal is scheepsrecht zullen we maar zeggen

Echter, ik ben het totaal niet eens met het gemiep en gezeur van de dames Barichello en Trulli:

Quote:
"Everything is more or less good. There are some safety issues on some very high-speed corners like Eau Rouge or Blanchimont," said Trulli. "It would be nicer to have more run-off area in those places, but the rest is okay.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/60751
Nog meer asfalt stroken? Waar gaat dit naar toe met die F1-circuits? Krijgen we binnenkort een verrekijker bij de aanschaf van een kaartje, het publiek komt alsmaar verder van de baan te staan.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 22:13
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Kunnen de dames dan niet tussen de lijnen blijven ?
Ga dan toch met F1 Pensioen.
Old 13-07-2007, 22:16
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Wat een mietjessport is het toch geworden. Geef mij maar de helden van vroeger.
Old 13-07-2007, 22:51
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Valt wel op dat het voornamelijk de oudere piloten zijn die zagen over veiligheid,kheb Kubica nog nie horen zagen,Barrichello in '94 trouwens ook niet,em was nog jong hé,maar enfin,ik hou et op de leeftijd
Old 14-07-2007, 08:26
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie

Misschien moeten de F1 circuits dan maar overal aangelegd worden naar het voorbeeld van Paul Ricard in Frankrijk: een asfaltstrook van ongeveer 250 meter breed waarbij het enige verschil tussen de "track" en de "run-off areas" de kleur van de verf is.
Kunnen ze overal vol op de gas blijven staan: een bocht missen heeft geen gevolgen meer en houdt geen enkel risico in.
Old 14-07-2007, 08:36
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Tis me toch wat, kunnen misschien beter een dragrace houden met die f1 wagens, gewoon rechtdoor zonder bochten. F1 moet spannend blijven vind ik, de wagens zijn nu veiliger als vroeger, waarom dan niet een beetje risico nemen. En aangezien het de koninginne klasse is denk ik wel dat die f1 piloten een stukje kunnen rijden.
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 11:24
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Een doemscenario dat al enige tijd in mijn hoofd zit en mij wat zorgen baart.
Door de bredere uitloopstrook aan La Source en het iets langere circuit is de eindsnelheid aan Eau Rouge, zoals te verwachten, iets hoger geworden (dacht rond de 312 per uur of zo?)

Ik denk dat het niet lang zal duren vooraleer Bernie zal aankomen met het feit dat dat te gevaarlijk is daar en er een chicane zal willen. Bijvoorbeeld in 2009 wanneer zijn overeenkomst met Spa toch afloopt en hij pertinent weet dat zulke buitensporige eis niet zal worden ingewilligd. Heeft hij gelijk een reden om Spa uit de kalender te schrappen.

Die F1's de Raidillon zien opknallen blijft een sensatie, dat is niet voor schrikschijters daar. Aan de andere kant, dat beetje schrik wordt aan de heren F1'ers ruimschoots gecompenseerd met vele valiezen euro's en bovendien ... it's de name of de game. Anders is er inderdaad het F1 pensioen of een zachtere klasse als de WTCC of zo...
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 17:12
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
Bijvoorbeeld in 2009 wanneer zijn overeenkomst met Spa toch afloopt en hij pertinent weet dat zulke buitensporige eis niet zal worden ingewilligd.
Ahum. Onze Waalse vrienden niet onderschatten...
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 18:41
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Ahum. Onze Waalse vrienden niet onderschatten...
Inderdaad, ze hebben toch Vlaams geld genoeg om te spenderen, dus het kost ze zelf niets
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 19:02
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Dat de heertjes klagen over de pit-entry? Dat kan ik begrijpen, zoals het nu bij ligt mag met recht een verzameling van blunders worden genoemd. Een beetje autosportliefhebber had een beter ontwerp afgeleverd

Dus ja, dat maar mogen ze over klagen. De kans dat we binnen een paar weken voor de derde maal een verbouwing gaan uitvoeren is zowat 100%. Driemaal is scheepsrecht zullen we maar zeggen

Echter, ik ben het totaal niet eens met het gemiep en gezeur van de dames Barichello en Trulli:

Nog meer asfalt stroken? Waar gaat dit naar toe met die F1-circuits? Krijgen we binnenkort een verrekijker bij de aanschaf van een kaartje, het publiek komt alsmaar verder van de baan te staan.
Helemaal mee eens!
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 19:11
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Pinzie View Post
Inderdaad, ze hebben toch Vlaams geld genoeg om te spenderen, dus het kost ze zelf niets
Veel hoeft dat zowiezo niet te kosten he. Een paar plastieken bakken zoals in '94 en klaar is kees...
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 19:16
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Pinzie View Post
Zit er eigenlijk enige relevantie in zulke uitspraken of is dit gewoon iets populistisch?

Ik hoor die praat overal maar ik weet eigenlijk niet waar men daar mee naartoe wil? Ofwel wil je de F1 op Spa en dan cash je ze neer aan Bernie (de euromillions bedoel ik dan), ofwel laat je alles als het is en is er geen F1.

Voor alle duidelijkheid : ik ben één van de mensen die denken dat je Bernie eens een dikke vinger moet geven en hem moet wandelen sturen. Zo zouden we het mooiste circuit ter wereld mooi kunnen houden (voor racers en toeschouwers) en ik ben er vast van overtuigd dat Spa kan overleven zonder F1. Heel veel andere europese circuits doen dat ook (en kijk bvb maar naar Zolder, die hebben al eeuwen geen GP meer maar staan meer dan ooit op de autosportkaart in Belgie en omstreken!).

Maar goed : "de politiek" wou een GP van Belgie en er is dus geld neergelegd om die naar hier te halen. Maar waar halen jullie de bewijzen voor die "geldkaroussel" naar Wallonie toe. In alle geval geef ik daar dan liever mijn belastingscenten aan dan aan de 'Jupiler League', dus voor mij geen probleem hoor.
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 19:20
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Veel hoeft dat zowiezo niet te kosten he. Een paar plastieken bakken zoals in '94 en klaar is kees...
Eek ... gelukkig had ik er dat seizoen al de brui aan gegeven. Ik heb die walgelijke constructies pas jaren later gezien.
Reply With Quote
Old 19-07-2007, 02:12
alainpiot alainpiot is offline
De Paddock Rookie

zolder stelt niks meer voor, maar dan ook niks meer. en die champcars gaat een dike tegenvaller worden !! ja en spa had beter gebleven wat het was. Die F'1 shadden we niet nodig. Er zyn genoeg mooie boeinde races daar. Maar de toeschouwer is nu het slachtoffer geworden van die betrachting. Kijk maar naar de staanplaatsen tussen stavelot en blachimont. Maar zolder is volledig afgedaan. Aan de villeneuve chicane een extra afsluiting. aan de bolderbergbocht(hospitaal, extra hekken(of backstageruimte, vrije tests donderdag niet meer met auto binnen. In een stoel(rolstoel, of klapstoel) zie je niets door hoge muren en gevangenis afrastering, enz....)
Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
Zit er eigenlijk enige relevantie in zulke uitspraken of is dit gewoon iets populistisch?

Ik hoor die praat overal maar ik weet eigenlijk niet waar men daar mee naartoe wil? Ofwel wil je de F1 op Spa en dan cash je ze neer aan Bernie (de euromillions bedoel ik dan), ofwel laat je alles als het is en is er geen F1.

Voor alle duidelijkheid : ik ben één van de mensen die denken dat je Bernie eens een dikke vinger moet geven en hem moet wandelen sturen. Zo zouden we het mooiste circuit ter wereld mooi kunnen houden (voor racers en toeschouwers) en ik ben er vast van overtuigd dat Spa kan overleven zonder F1. Heel veel andere europese circuits doen dat ook (en kijk bvb maar naar Zolder, die hebben al eeuwen geen GP meer maar staan meer dan ooit op de autosportkaart in Belgie en omstreken!).

Maar goed : "de politiek" wou een GP van Belgie en er is dus geld neergelegd om die naar hier te halen. Maar waar halen jullie de bewijzen voor die "geldkaroussel" naar Wallonie toe. In alle geval geef ik daar dan liever mijn belastingscenten aan dan aan de 'Jupiler League', dus voor mij geen probleem hoor.
Reply With Quote
Old 19-07-2007, 02:15
alainpiot alainpiot is offline
De Paddock Rookie

is een mietjessport geworden. waar is de tyd van rindt, peterson, gilles, pironi, keke en mansell??? nu willen ze geld, en geen enkel rsico meer. lees maar is een biografie van de gebroeders rodrigues en ickx. deze mannen reden overal, zelfs in regen , mist en supergevaarlijke circuits. zy riskeerden steeds met veel plezier hun leven. zy wisten wat er te wachten stond, en waren dan ook niet bang.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules