De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-07-2007, 10:59
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Kan het zijn dat Felipe Massa zijn wagen in de prak heeft gereden?
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...hotoAlbumId=42
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 11:50
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Die is bij mijn weten stilgevallen. Ik heb niet direct iets miszien aan de wagen toen die binnengebracht werd.
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 12:00
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by redje View Post
Die is bij mijn weten stilgevallen. Ik heb niet direct iets miszien aan de wagen toen die binnengebracht werd.
Leggen ze die rode doek niet alleen over de auto als die schade heeft?
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 13:22
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Nee, dat is een standaardprocedure. Bij Coulthard werd dat ook gedaan toen zijn Red Bull op Kemmel stilviel.
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 18:13
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by alainpiot View Post
groot gelyk heb je !! en die barichello, wat een arrogante kwal. En ja de deurtjes werden direct dicht getrokken wanneer men richting inside box wou kijken. By sommigen geraakte je zelfs niet aan de deur. er stond security bij.
Hey Alain, ik wist niet dat je ook lid was van De Paddock.net
Leuk je hier ook te zien, hahaha! Ter verduidelijking van wie ik ben: volgende keer wel afdrukken hé als diene handtekeningjager zo schoon poseert met Barrichello Héhéhé, zou die kerel het al verwerkt hebben?
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 19:24
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by redje View Post
De ene keer kan een piloot supervriendelijk zijn en de andere keer arrogant. En de uitzonderingen zijn zo goed als altijd vriendelijk.
Heb ik ook gemerkt. Dinsdag had Rosberg gedaan met rijden omdat zijn motor het had begeven. Ik kwam hem toevallig tegen in de paddock, hij poseerde en gaf een handtekening. Woensdag kwam ik hem weer tegen en stormde hij door het volk, tijd voor niemand.
Jammer voor de mensen die niets hebben gekregen, maar ook logisch. De ene keer heeft een rijder tijd en krijg je alles, de andere keer lukt het echt niet omdat hij nu eenmaal moet gaan rijden.
Ook, als je alleen staat krijg je een mooie handtekening (Coulthard nam tijd om er "Red Bull" bij te schrijven, De la Rosa wachtte geduldig tot ik een nieuwe stift had gevonden omdat de eerste niet schreef), als een coureur bestormd wordt zijn het rappe krollekes. Kwestie van geluk hebben.
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 20:31
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Nog 1 misterie. Wat zijn die vreemdsoortige pods die bovenop de Williams staan sedert woensdag?

Alexander Wurz (Williams) main straight
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 21:05
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Daar zit teamapparatuur in. Camera's, sensoren en dergelijke. Niks om je zorgen over te maken. Die dingen zie je vaker tijdens tests.
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 21:19
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Kan het zijn dat Felipe Massa zijn wagen in de prak heeft gereden?
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...hotoAlbumId=42
Massa was stilgevallen in de Pif Paf / Fagnes.
En ook toen Bourdais zijn wagen stilviel (tegen het einde van de dag) ging er direct een doek overheen.

Massa heeft 's avonds wel enkele foutjes gemaakt in Roma. 1 keer verremde hij zich maar kon nog op de baan blijven. De volgende ronde was het prijs. Hij reed te veel naar links en begon te remmen met het linkerachterwiel op de natte witte lijn. Hij mistte de apex en kwam met de 4 wielen op de curbs / strook kunstgras bij het uitsturen van Roma. Hierdoor ging de wagen volledig rond en schoof Massa van de baan. Hij kwam tot stilstand in het gras, met zijn achtervleugel op 10 cm van de vangrail. Spijtig dat ik mijn fototoestel 2 ronden hiervoor in de koffer van mijn wagen had gelegd...
Old 13-07-2007, 21:34
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ohja voor de mensen die het nog niet zouden weten: De politie (uw vriend), waakt over uw veiligheid op Spa-Francorchamps!! Wat een geruststelling!

Deze heren hebben meermaals lekker tijdens de werkuren F1 staan kijken. Op deze foto nog rustig, later op de dag zelfs achter de hekken bij de baanposten en duidelijk zonder haast Helmen en moto's stonden een aardig eindje verder, dus door mogelijke oproepen zullen ze in het F1-geweld ook niet gestoord zijn!

Een collega van me had zelfs een foto van deze heren terwijl ze rustig vlak achter de vangrail fotootjes aan het maken waren. 't Is maar dat u weet waar uw belastingsgeld zoal naartoe gaat hé
Reply With Quote
Old 13-07-2007, 22:08
Volano Volano is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
Wel inderdaad, het is zeker geen stomme vraag. Ook wij als doorgewinterde F1 kenners (kuch...kuch) hebben er de hele dinsdag en ook woensdagmorgen ons vragen over gesteld. Tot we deskundige hulp kregen en het raadsel werd opgelost. Eénmaal je de oplossing kent en je begint te kijken naar wie er dan met zulk groen licht rijdt dan werd het natuurlijk opeens overduidelijk ...

Eerst en vooral : weet dat het enkel verplicht is met een achterlicht te rijden in de regen. In droge omstandigheden is het een keuze van het team/piloot om een achterlicht te voeren.

Wie reed er dinsdag met een groen licht achterop? Giedo Vandergarde. Woensdag regende het en reden alle piloten met licht aan. En bij wie flikkerde het groene licht achterop? Vandergarde en Bourdais. De rest : rode licht.

De oplossing is dus : (tadaaa) niet-formule1 rijders voeren het groene licht terwijl de offciele formule 1 rijders (diegenen die het WK betwisten) het reguliere rode licht hebben.

De uitleg van Camso zou ook plausibel zijn maar dan heeft Vandergarde dat duidelijk niet begrepen want waarom knipper je met het groene licht in de Eau Rouge/Raidillion combinatie of bij het aanremmen van Las Combes als er 3 km achter je geen enkele andere wagen is? Gelukkig nam niemand de "raidillion invitatie" van Vandergarde ernstig! Niemand toch met nog twee gram verstand zal daar gaan inhalen op snelheid.
Oké merci, weer wat bijgeleerd Zo'n testdag in de buurt mag eens meer gebeurd, hele dag F1 voor "slechts" 20 €, twas wel geen race maar toch eens leuk om te zien.

Grtz
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 13:04
Marc Marc is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
De oplossing is dus : (tadaaa) niet-formule1 rijders voeren het groene licht terwijl de offciele formule 1 rijders (diegenen die het WK betwisten) het reguliere rode licht hebben.
Het groene licht is voor niet-houders van een superlicentie.
Of hoe Chanoch Nissany toch nog zijn stempel op de F1 gedrukt heeft.
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 13:10
student's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Ohja voor de mensen die het nog niet zouden weten: De politie (uw vriend), waakt over uw veiligheid op Spa-Francorchamps!! Wat een geruststelling!

Deze heren hebben meermaals lekker tijdens de werkuren F1 staan kijken. Op deze foto nog rustig, later op de dag zelfs achter de hekken bij de baanposten en duidelijk zonder haast Helmen en moto's stonden een aardig eindje verder, dus door mogelijke oproepen zullen ze in het F1-geweld ook niet gestoord zijn!

Een collega van me had zelfs een foto van deze heren terwijl ze rustig vlak achter de vangrail fotootjes aan het maken waren. 't Is maar dat u weet waar uw belastingsgeld zoal naartoe gaat hé
Ik heb ook meermaals de politie op hun gemak door de pitstraat zien wandelen, en ondertussen van alles foto's trekken. Als je wilt spioneren in de F1, klamp een politieman aan. Die komen overal en niemand durft er iets op zeggen.
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 13:10
student's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Massa was stilgevallen in de Pif Paf / Fagnes.
En ook toen Bourdais zijn wagen stilviel (tegen het einde van de dag) ging er direct een doek overheen.

Massa heeft 's avonds wel enkele foutjes gemaakt in Roma. 1 keer verremde hij zich maar kon nog op de baan blijven. De volgende ronde was het prijs. Hij reed te veel naar links en begon te remmen met het linkerachterwiel op de natte witte lijn. Hij mistte de apex en kwam met de 4 wielen op de curbs / strook kunstgras bij het uitsturen van Roma. Hierdoor ging de wagen volledig rond en schoof Massa van de baan. Hij kwam tot stilstand in het gras, met zijn achtervleugel op 10 cm van de vangrail. Spijtig dat ik mijn fototoestel 2 ronden hiervoor in de koffer van mijn wagen had gelegd...
Wat is Roma?
Reply With Quote
Old 14-07-2007, 15:29
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Roma is de bocht die je op punt 15 ziet.

Afbeelding van Wikipedia

Is het nog iemand opgevallen dat er een drank- / eetstalletje de naam Kemel draagt? Ja, ik begon al te twijfelen of het nu Kemmel of Kemel moest zijn, maar op de Wiki tekening is het toch duidelijk dat er iemand in Spa een serieuze kemel heeft gemaakt

Last edited by Ottooke; 14-07-2007 at 15:31.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules