De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 27-10-2005, 13:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Op pitstop.tv staat meer over het reglement van 2006. De prive teams kunnen punten scoren voor het merkenkampioenschap. De Citroen zal uitgerust zal moeten voldoen aan het nieuwe reglement, terwijl kleinere priveteams wel nog met WRC 2005 wagens mogen rond rijden.

WRC - Meer details over nieuw reglement
er staat ook bij dat het WK met de helft goedkoper is geworden, dus tot zover de redenering dat Citroën eruit zou stappen voor het geld.

't gaat ongemeen interessant worden volgend jaar.
Reply With Quote
  #17  
Old 27-10-2005, 13:44
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Huudo
Maar toch blijf ik erbij. Ze doen het niet enkel om geld te sparen, maar gewoon omdat ze volgens mijn bescheiden mening niet instaat zijn een nieuwe auto te ontwikkelen terwijl ze officieel aan het koersen zijn. Ford kan dat wel, want in Oz wordt de nieuwe Focus al ingezet -> gebouwd volgens de 2006 specs. Sportief is toch wel anders als je het mij vraagt.
M-Sport kan dat toch ook niet. Ze hebben gekozen om huidige Focus niet meer te ontwikkelen want ze hebben geen nieuwe homologatie aangevraagd. Daarenboven hebben ze nog eens heel wat bespaard door mindere/betalende piloten te laten rijden. Je ziet toch aan de resultaten van dit jaar dat ze vooral punten scoren o.w.v. de betrouwbaarheid van de wagen (vooral in het begin van het jaar toen de andere fabrikanten wat probleempjes met hun nieuwe wagens hadden).

Citroen wou zowel dit jaar op het hoogste niveau staan en binnen een jaar opnieuw. Dat gaat gewoon niet als je tegelijk aan het WK deelneemt en een competitieve wagen wil ontwikkelen.
Reply With Quote
  #18  
Old 27-10-2005, 13:51
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Huudo
er staat ook bij dat het WK met de helft goedkoper is geworden, dus tot zover de redenering dat Citroën eruit zou stappen voor het geld.
Het is toch duidelijk dat Citroen zo lang mogelijk gewacht heeft om te beslissen of ze in 2007 een comeback doen. Nu het duidelijk is dat er inderdaad kosten bespaard zullen worden, hebben ze de beslissing genomen. In 2007 zullen trouwens maar 8 a 9 rallies gereden worden, wat ook een stuk goedkoper is dan de 16 rallies van volgend jaar.

En het is te laat om een nieuwe wagen te ontwikkelen tegen 2006. Herinner dat de Citroen Xsara binnenkort niet meer in productie is. Citroen kan volgend jaar gewoon niet meer meedoen als fabrieksteam; rijden met een wagen die enkel op de 2dehandsmarkt te kopen is, makes no sense voor marketing. En er zijn geen chassis meer voor handen
Reply With Quote
  #19  
Old 27-10-2005, 14:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by gwyllion
... In 2007 zullen trouwens maar 8 a 9 rallies gereden worden, wat ook een stuk goedkoper is dan de 16 rallies van volgend jaar.

...
Er zullen nog wel 16 rallies gereden worden, maar die zullen als een set van 2 steeds afgewerkt worden. Dus er zitten 8 'grotere' verplaatsingen in: NZ en OZ vlak na elkaar, misschien wel SE en FI en wie weet UK en IRL. Maar 16 rallies zullen het nog wel altijd zijn. Wanneer ze dan afreizen naar de andere kant vd wereld zullen ze niet terugkeren maar ginder blijven om de week erna de volgende te rijden. Een beetje zoals Corse en Catalunya nu.

Quote:
Originally Posted by gwyllion
...
En er zijn geen chassis meer voor handen
Da's waar
Reply With Quote
  #20  
Old 27-10-2005, 15:24
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Huudo
Er zullen nog wel 16 rallies gereden worden, maar die zullen als een set van 2 steeds afgewerkt worden. Dus er zitten 8 'grotere' verplaatsingen in: NZ en OZ vlak na elkaar, misschien wel SE en FI en wie weet UK en IRL. Maar 16 rallies zullen het nog wel altijd zijn. Wanneer ze dan afreizen naar de andere kant vd wereld zullen ze niet terugkeren maar ginder blijven om de week erna de volgende te rijden. Een beetje zoals Corse en Catalunya nu.
Toch niet hoor. De gekoppelde rally's zijn pas gepland voor het WK 2008 (wat wel in augustus 2007 begint en tot mei 2008 duurt).
Quote:
Het WK rally 2008 gaat over 2 jaar. Het seizoen 2008 begint in augustus 2007 en eindigt in mei 2008. Daardoor wordt het WK 2007 ingekort tot 8 of 9 proeven. Het WK 2006 loopt van eind januari tot begin december over opnieuw 16 rally's.
...
Over hoeveel proeven het WK (2008 n.v.r.d. ) dan zal gaan, moet nog beslist worden. Maar het wordt een WK met minstens 12 rally's of 12 veertiendaagse met gekoppelde rally's (Cataluna-Corsica, Noorwegen-Zweden, ...).
bron: pitstop.tv
Reply With Quote
  #21  
Old 27-10-2005, 16:03
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Iets meer nieuws over de plannen van Citroen op wrc.com:
  • Frequent gaat voorlopig nog niet op pensioen. Hij blijft nog tot begin 2007 bij Citroen.
  • Loeb heeft momenteel nog geen contract getekend, maar zal dat binnen 2 weken wel doen.
  • Er zijn 4 kandidaten om de prive Xsaras te runnen: Piedrafita, PH Sport, Kronos en ORECA.
Reply With Quote
  #22  
Old 27-10-2005, 16:28
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Toch niet hoor. De gekoppelde rally's zijn pas gepland voor het WK 2008 (wat wel in augustus 2007 begint en tot mei 2008 duurt).
bron: pitstop.tv
Ja maar, eerst zegt ge 2007 en dan WK 2008 dat in 2007 begint. Dus er worden meer dan 8 rallies in 2007 gereden, enkel zullen ze niet allemaal voor hetzelfde kampioenschap tellen, met combinaties vanaf de 2de jaarhelft dan. Zo is't dan toch juust he.
Reply With Quote
  #23  
Old 29-10-2005, 17:45
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
en ondertussen mag jan met de pet 't allemaal proberen te begrijpen... Een half WK in 07, en dan een WK voor 08/09. En dan nog één WK per 2 jaar! Jongens toch
Reply With Quote
  #24  
Old 29-10-2005, 17:58
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by kristofgtv6
en ondertussen mag jan met de pet 't allemaal proberen te begrijpen... Een half WK in 07, en dan een WK voor 08/09. En dan nog één WK per 2 jaar! Jongens toch
Hoe bedoel je 1 WK per 2 jaar? Een voetbalseizoen is toch ook niet per 2 jaar? Ik vind dat een verstandige zet van de organisatie.
Reply With Quote
  #25  
Old 29-10-2005, 19:54
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Quote:
Originally Posted by FIRE
Hoe bedoel je 1 WK per 2 jaar? Een voetbalseizoen is toch ook niet per 2 jaar? Ik vind dat een verstandige zet van de organisatie.
Het zou gaan om 't volgende: Wk start in de herfst, en duurt tot de lente 't volgende jaar, over 2 jaar gespreid dus, met tussenseizoen in de zomer. Dit om concurrentie met de F1 tegen te gaan. Begrijpe wie begrijpen kan....
Reply With Quote
  #26  
Old 29-10-2005, 20:35
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Wat is daar raar aan? Dat gebeurt in zoveel sporten (voetbal, volleybal, basketbal, skieen, etc) echter voor de autosport is het nieuw (A1GP is er mee begonnen). Ik vind het een goede stap immers de wintermaanden zijn over het algemeen autosportloos (op Dakar, 24h Daytona en wat andere evenementen na).
Reply With Quote
  #27  
Old 29-10-2005, 20:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by FIRE
Wat is daar raar aan? Dat gebeurt in zoveel sporten (voetbal, volleybal, basketbal, skieen, etc) echter voor de autosport is het nieuw (A1GP is er mee begonnen). Ik vind het een goede stap immers de wintermaanden zijn over het algemeen autosportloos (op Dakar, 24h Daytona en wat andere evenementen na).
Vind het ook wel ok. En zeker als er in groepjes van 2 rallies wordt gereden. Da's binnen een tijdsbestek van 2 weekends, 2 rallies. Mij hoor je niet klagen. Dat seizoen 2007 daardoor gehalveerd wordt, is dan maar zo. Maar liever een halve manche 2007 dan helemaal geen. Stel u voor dat we zouden moeten wachten tot augustus 2007. Dát zou pas om zot te worden zijn.
Reply With Quote
  #28  
Old 04-11-2005, 21:43
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
En het is Kronos geworden!

Quote:
Marc Van Dalen reageert met veel trots op de beslissing van Citroën om het privé-programma voor wereldkampioen Sébastien Loeb in 2006 aan Kronos toe te wijzen. Er is evenwel nog niet beslist of Kronos in 2006 met twee Xsara's het volledige kampioenschap zal afwerken.
Zie volledig artikel: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10165
Reply With Quote
  #29  
Old 06-11-2005, 15:15
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
SCHITTEREND nieuws is dat!

Reply With Quote
  #30  
Old 06-11-2005, 20:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
'k heb zo'n beetje het vermoeden dat Duval wel eens onderdak zou kunnen vinden bij Oreca met de hulp van Playstation (Sooi is het nieuwe gezicht van hun laatste editie van rally dinges... ) - of Kronos zou een 3de Xsara moeten, maar dan zal Sooike zijn zitje wel moeten betalen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.