![]() |
|
|
||||
|
||||
was weer een super eran dag. Bedankt mannen. heel veel sportiviteit. Als je veel blije gezichten ziet bij de deelnemers en het laatste uurtje tijdens de drift dan kan ik alleen maar tevreden zijn met onze organisatie.
Toen we vorig jaar in december een stap in het duister zette met het driften wist ik niet wat er op ons af ging komen. Nu we de evolutie zien : meer drifters en vooral betere drifters kan ik enkel gelukkig zijn dat M-Jo en consoorten me heeft overtuigd om tijd uit te trekken voor de drifters. Maar ook de circuitrijders mag ik een pluim geven. Ten eerste omdat er slechts 1 deelnemer teveel geluid produceerde en definitief van de baan gehaald werd. Verder ook omdat we buiten de aanrijding tussen de 2 Yarissen geen schade gereden werd, en dit terwijl er toch weer meer dan 100 deelnemers waren over de hele dag gezien. Thanks aan alle deelnemers en natuurlijk ook aan mijn medewerkers zonder wie ik dit allemaal niet kon klaarspelen
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Gisteren slechts een uurtje gereden, maar er zoals altijd van genoten. De weergoden waren ons weer goedgezind en 2 fantastische 911-jes in de pits!
![]() Aan de drifters: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Het zat al langer in mijn dikke kop om het eens te proberen op een circuit maar hoe pak je zoiets aan? De formule van Eran is wat dat betreft duidelijk en simpel, meer hoeft dat ook niet te zijn. Enige probleem waar ik mee zat was een wagen vinden die geschikt hiervoor was, zowel op technisch als finacieel gebied
![]() Door omstandigheden moest ik mijn eerste KM’s in de Vauxhall Kadett GSI op het circuit afleggen achter de pace-car. De wagen was nieuw, de versnellingsbak zat aan de verkeerde kant, ikzelf trouwens ook. Tevens een instructeur die mij alles degelijk uitlegde, een pace-car die ik moest volgen. Die eerste twee rondjes waren verschrikkelijk, had zelfs moeite om de pace-car in de outlap bij te houden………..schakelen links, sturen links. Was ik er maar nooit aan begonnen ![]() ![]() ![]() De tweede stint, wederom met instructeur, ging als iets beter. Meer rust in mijn eigen lijf proberen te krijgen en secuurder luisteren. Er was een voorzichtige verbetering te constateren……maar nog ver verwijderd van hetgeen wat ikzelf in gedachte had. Damn, makkelijk is anders. Wat, ik kom me bewijzen op een circuit………..hard op de snufferd gaan was meer van toespassing. De derde stint, met de eigenaar van de wagen als passagier, was al iets vertrouwder………….de wagen voelde nu vetrouwd aan, begon al het e.e.a. te herkennen op het circuit. Klinkt raar maar in die eerste twee stints zag ik altijd wel een baanpost staan in de Villeneuve maar wie het was………..geen idee. Tijdens die derde stint herkende ik dat het een van mijn VDHB-collaga’s was. Zo stilletjes aan kon ik enkele wagens bijhouden en zag het verkeer van achteren ook op tijd. Zo’n helm neemt toch heel wat zicht en bewegingsvrijheid weg ![]() Na de lunch was het tijd voor het laatste half uurtje. Moet eerlijk zijn dat ik het steeds na een rondje of 6 wel welletjes vond. Niet lichamelijk moe maar de kop zat vol ![]() ![]() ![]() Bij de Villeneuve, REA bocht, en de Ickx chicane kom ik steeds hetzelfde probleem tegen. Waar ligt nu dat punt waar ik moet beginnen met remmen, terugschakelen en insturen? Dat ging het ene rondje beter dan het andere. Het tempo begon erin te komen en hier en daar doemde er een tragere wagen op. Inhalen, dat is best eng op een circuit….eigenlijk is zo’n circuit veel te smal voor mij. Uiteindelijk toch een paar wagens kunnen passeren. Tijdens de laatste stint lekker kunnen rijden, geconcentreerd met een glimlach rondgereden………komt het toch nog allemaal goed. Gelukkig geen bezoek gebracht aan de zandbak, spins of schuivers op deze dag. Er is nog een lange, zeer lange, weg te gaan voordat ik voor mezelf het idee heb dat ik aan een stuurtje kan duwen. Kwestie van veel rijtijd in de armen krijgen………en als het aan mij ligt, wederom in dat Kadettje. Petter-Jan, collega-cursist Jeroen, Instructeurs en de andere Eranners, het was een mooie en geslaagde dag. Tot in 2006!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
En aan wie hebben we dit te danken, natuurlijk, aan ERAN racing days. ![]() |
|
|||
|
|||
foto's
ik heb me ook weer n uurtje goed geamuseerd vrijdag met m'n corsa'tje!
heeft iemand foto's gemaakt van het vrij rijden? |
|
||||
|
||||
Ook voor mij een heel aangenaam dagje. De 2 piloten Mark (dus toch een bekende voor velen) en Jeroen hebben heel verstandig en goed gereden. Heb met allebei wel een tijdje mee gereden en zag dat het goed was.
Bedankt aan Eran en aan Jeroen en Mark.
|
||||
|
||||
Wat een spektakel!!
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]()
Eric ![]() Last edited by Mark; 10-10-2005 at 19:03. |
|
|||
|
|||
Quote:
Hey , bedankt voor het complimentje ! Het was mijn eerste keer als instructeur ! Je moest inderdaad wel ineens ALLES TEGELIJK leren hé. Ach, viel best mee , toch ? ![]() |
|
||||
|
||||
Wel foto's maar niet van jouw witte corsa
Quote:
Eric www.auto-foto.nl --> Events
|
||||
|
||||
BMW 3 series
Er waren velen die reden in een BMW 3 serie, zijn er mensen uit die groep die interesse hebben in een foto zoals deze hieronder, ik heb er nog een aantal
![]() Eric www.auto-foto.nl - www.autofoto.be
Eric ![]() Last edited by Mark; 10-10-2005 at 18:54. |
|
||||
|
||||
08-10-05
Jürgen crasht zwaar als bijrijder op Zolder! Tijdens wat een onschudige lesdag zou moeten geweest zijn met de Vamo Racing Toyota Yaris, raakte Jürgen, zich op dat moment in de passagiersstoel bevindende, betrokken in een zwaar ongeval op vrijdag 07 oktober op een Eran-day. Een andere Yaris van Tom Van De Plas met Philippe Jacobs eveneens als instructeur in de passagierszetel, werd mee bertrokken in het ongeval waarbij de eerstgenoemde Yaris zich na het missen van een rempunt aan hoge snelheid in de flank boorde van de op dat moment insturende Yaris aan de Gilles Vilneuve-bocht. Iedereen bleef ongedeerd hoewel de klap enorm was. Enkel wat knie- en nekpijn was het gevolg. Beide auto's zijn voor het oud ijzer. Wij danken de snelle en professionele interventie van de marchals. De organisatie en veiligheid op de Eran day's zijn altijd piekfijn geregeld Het is de tweede maal dat Jürgen zwaar crasht als bijrijder. Twee jaar geleden ging hij als passagier in Spa aan zeer hoge snelheid van de baan met een Ferrari. Een verkeerde afstelling lag aan de basis. Instructeur zijn is blijkbaar gevaarlijker dan piloot zijn... Dit is dan ook een oproep aan iedereen om alert te blijven. |
|
||||
|
||||
Yaris
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Het was idd een Zwarte Yaris, maar hij had geen roze bumper en spiegels. We kwamen net iets later in de Villeneuve aan, zagen de piloten nog net uitstappen. Voor hetzelfde geld waren we betrokken in het ongeval.
Echt wel jammer voor de betrokkenen.
|
|