![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Inhalen is geen onderdeel van de autosport..............
Inhalen is geen onderdeel van de autosport..............
Zojuist het nieuwe plan gelezen van de doorgeslagen FIA voorman Max M. Voor de Formule 1 heeft hij het plan opgevat om “push-to-pass” knop te maken. Hoe werkt het? Een F1 wagen genereert bij het remmen (bewegings)energie...........die slaan ze op in batterijen/accu's. De coureur heeft daarna enkele seconden de beschikking over 50/60 PK extra. Volgens Max M. net genoeg om in te halen. ........hmmmmmmmmmm, maar die voorganger heeft toch ook net op zijn rem gestaan? Die heeft dus ook die extra power ter beschikking. Uiteindelijk heb je dan weer twee gelijke wagens die niet in staat zijn om elkaar in te halen. Max M. heeft dit plan bedacht na de F1-enquete onder de fans. Wel gek dat het regeneren van energie door de FIA verboden is. Mclaren en Benetton hebben enkele jaren terug al eens met dit idee liggen te spelen en experimenteren. Kom ik bij mijn punt: Inhalen in de autosport is volstrekt onlogisch! Het hoort er niet bij...........kunstmatig truukje voor de kijker achter de beeldbuis. Hoe werkt autosport?Coureurs trainen en kwalificeren zich voor een race. Het doel? Dat ene snelle rondje neerzetten. Gevolg? De snelste staat op pole, de tragere coureurs staan op plaats 2,3, 4 und so weiter. Dus hoe kan een tragere coureur in een race nu een snellere inhalen? Op theoretische basis is dat volstrekt onmogelijk, uitgaande van identieke strategiën. Normaal gesproken zullen er dus in een race niet veel inhaal-acties zijn. Logisch toch........... Dat wij fans behoefte hebben aan inhalen is dan ook een wens/behoefte van iets wat niet natuurlijk is. We vragen dus zelf om gekunstelde formules en reglementen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
in champ car hebben ze ook zoiets (60 min tijdens een race te kiezen wanneer en of ze het ineens gebruiken o in stukjes) werkt wel goed daar.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
In de Formula Palmer Audi bestaat (of bestond) dat ook
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#6
|
|||
|
|||
Mark,
Je bent even de menselijke factor vergeten in je theorie: Mensen zijn niet 100% van de tijd 100% van hun capaciteit bezig. Inhalen kan wel dus. Slecht qualificeren overigens ook ![]() Inhalen heeft imho 3 issues in F1: * Carbon remmen: het "uitremmen" is nagenoeg onmogelijk geworden met de remkracht die de auto's laten zien. Een fractie van een seconde later remmen is wat Sato iedere GP opnieuw probeert en dan dwars schuivend zich beklaagt. Zie villeneuve/arnoux in Dijon (video staat op het net) hoe het wel kan, mits normale remmen * Aerodynamica: Vuile lucht achter de auto reduceert de o zo belangrijke aerodyn. van de "inhaler" tot vrijwel noppes. Breng bredere auto's met slicks en reduceer aerodynamica (ok, de sport zal wa trager worden...) - om dan bochtjes te pakken en uit te remmen zal je als driver serieus aan een wieletje moeten kunnen draaien! * Circuits: Om voorgaande beetje op te vangen: Minder "Tilke" circuits, meer bochten(combinaties?) zoals La Source, meedere lijnen mogelijk zowel in als uit, zorgt voor inhaalacties.
__________________
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000 |
#7
|
|||
|
|||
In de Formule Palmer Audi bestaat het inderdaad vandaag nog. Enkele keren per wedstrijd kan de piloot hiervan gebruik maken.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|