![]() |
|
|
View Poll Results: Wie ging in de fout ? | |||
Ferrari |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 5.48% |
FIA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 6.85% |
Michelin |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 42.47% |
Michelin en FIA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 19.18% |
FIA en Ferrari |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 2.74% |
Michelin en Ferrari |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1.37% |
Niemand |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 5.48% |
Michelin, FIA en Ferrari |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 16.44% |
Voters: 73. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
#31
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children. |
#32
|
|||
|
|||
Ach, zo'n race geeft denk ik meer gespreksstof dan de meeste races in de afgelopen jaren.
|
#33
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#34
|
||||
|
||||
Zeer zeker.
En slechte reclame is ook goede reclame! De naam Michelin is weer bijzonder dikwijls gevallen en het verhaal erachter, dat zijn de meesten toch binnenkort vergeten!
__________________
We do not inherit the Earth from our ancestors, we borrow it from our children. |
#35
|
||||
|
||||
damn, foute keuze ingegeven door mij... Mijn mening is dat Michelin en de FIA hier fout aan hebben.
Michelin door foute banden (gelukkig op tijd toegegeven na de crash van Ralf) en de FIA door die belachelijke bandenregel.
__________________
greetz |
#36
|
||||
|
||||
effe tussendoor melden dat TF1 de GP niet heeft uitgezonden, maar een vervangprogramma - 2 afleveringen van de één of andere sitcom - heeft uitgezonden.
|
#37
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
|
#38
|
||||
|
||||
Quote:
Michelin is de verantwoordelijke (en de ENIGE verantwoordelijke) voor het debacle. Bandenleveranciers mogen 2 soorten banden meenemen voor een race. Waarbij de 2e soort over het algemeen een stuk sterker en harder is, maar wel minder performant. Dat Michelin heeft gemeend ook bij deze 2e bandensoort tot aan de limiet te moeten gaan (lees: niet bruikbaar voor een volledige race) is hun eigen schuld. Daarbij komt nog dat de FIA in een schrijven aan Michelin (zie voor de integrale tekst daarvan de FIA-website www.fia.com) de verschillende opties heeft voorgelegd: 1. Snelheid verminderen in bocht 13. 2. Banden wisselen tijdens de race. Want het is nu niet zo dat er met die banden helemaal niet mee viel te rijden, alleen geen volledige race. 3. De andere banden gebruiken die inmiddels door Michelin waren aangevoerd, en dan maar de consequentie van deze overtreding aanvaarden. Ik moet er eerlijkheidshalve wel aan toevoegen dat die 1e optie in de praktijk niet zonder gevaar realiseerbaar is. Waarom Ferrari er constant bij betrokken wordt is mij een volkomen raadsel. Zij (en Bridgestone) hadden toch gewoon hun zaken voor elkaar. Waarom niet de zwart piet schuiven naar alle 7 teams die niet gestart zijn. Zij hadden veilig kunnen racen, mits meer pitsstops of het aanvaarden van een straf voor het gebruik van andere banden. Maar nee, in plaats van zichzelf te sanctioneren (middels slechtere rondetijden, meer pitsstops of zware boetes) verwachten ze dat Ferrari zichzelf sanctioneert door ook niet mee te doen. Nee, de zwarte piet komt alleen Michelin toe. |
#39
|
||||
|
||||
ik vind alleen een bewijs van optie 1. waar vind jij optie 2 en 3?
EDIT: ok,gevonden
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#40
|
||||
|
||||
bestaan er eigenlijk wel regels in F1:
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#41
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
|
#42
|
|||
|
|||
In het begin van het seizoen was bridgestone niet competitief genoeg tov michelin en toen hoorde men niets. Nu michelin de bal mislaat is het bijna revolutie.
|
#43
|
||||
|
||||
Quote:
|
#44
|
||||
|
||||
Ik heb op Michelin gestemd om de simpele reden dat de hele farce ontstaan is omdat ze hun werk niet gedaan hebben in de aanloop naar de USGP en er blijkbar ook niet in slagen te achterhalen wat de precieze oorzaak is van de crash van Ralfke. Vervolgens leg ik onrechtstreeks de schuld bij de FIA omdat ze door die stomme regels en het constant wijzigen ervan, zichzelf en de sport in een lastig parket gewerkt heeft.
Goh, misschien het beste dat ze een contract afsluiten met één bandenleverancier zoals ze dat eind 2003 in de WSBK gedaan hebben. De snelheid ging behoorlijk naar beneden in 2004 en 2005 en de ronderecords van Hodgson en Xaus van 2003 staan nog steeds op de tabellen. Het meest frappante was dat vorig seizoen tijdens de WSBK in Laguna Seca, de WK-teams twee tot drie seconden langzamer waren in qualifying dan de AMA Superbike mannen, maar daar zijn verschillende leveranciers aan het werk. De WSBk-race waren pertang superspannend...zo kan het dus ook...maar ja... Dat ze het maar uitzoeken. Het is een spijtige zaak voor de autosport in het algemeen dankzij het geklungel in het "meest prestigieuze kampioenschap ter wereld" en tevens een slag in het gezicht van de andere autosporttakken wegens het in diskrediet brengen van de sport. Zaterdag is het in Assen te doen en zondag in Misano en Cleveland... |
#45
|
||||
|
||||
Quote:
Inderdaad, ze bekijken het maar. Het is een spijtige zaak voor de circuitsport uit Europa, misschien, maar zeker niet veralgemenen. Vrijdag en zaterdag is het in Ieper te doen! En nergens anders. ![]() ![]() ![]() Ah ja, ik heb niet gestemd. ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|