De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 27-01-2005, 15:09
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by Mark
Niemand die een lampje ging branden bij het eerste bericht. Waarom zou een "Amerikaanse klant" bij het bedrijf HPE van Piero Ferrari een Nascar motor gaan ontwikkelen? Als ergens de technische reglementen stabiel zijn dan is het wel in Nascar-land. Het basisprincipe van die motoren stamt uit de jaren '70.

En nu opeens gaat men een nieuwe motor voor Nascar ontwikkelen? Dat klinkt wel heel onlogisch, of toch niet? Als je dan leest in de Autosport van 20-01-05 dat men binnen de Nascar regionen aan het denken is om de reglementen voor de motoren te herzien dan klinkt het hele verhaal opeens een stuk logischer.

Met de bestaande fabrikanten is men een overleg gestart om de toekomst van het motoren reglement te bepalen. De reden? Toyota begint steeds harder te kloppen op de Nascar voordeur. Toyota is al, met veel succes, actief in een van de feeder series van Nascar namelijk de Craftsman Truck Series.

Kijk, dan wordt het opeens een stuk logischer dat een team of fabrikant in contact komt met HPE voor het nodige consulting werk. Of je een verband mag leggen tussen het allereerste bericht en het bericht in de Autosport weet ik niet maar het klinkt wel logisch

Goed lezen dat artikel. Het is niet zo dat Toyota nu niet mee kan doen. Maar de motor die ze zouden moeten ontwikkelen daarvoor zou gebasseerd zijn op oudere technologie. in NASCAR gebruiken ze nog steeds een carburator. Hoeveel raceautos hebbend at vandaag de dag nog? Het aanpassen van de motoren zou ook gedaan worden omdat ze dan het octaangehalte van de benzine kunnen laten zakken. Nu gebruiken ze benzine van 108 octaan.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #17  
Old 27-01-2005, 15:12
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by FIRE
Ook Dodge goes Europe: http://www.grandprix.com/ns/ns14158.html
interessant artikel dat. NAcar gebruikt V8's, F1 gaat V8's gebruiken. Zit inderdaad wel een logische link in. Maar of dodge nu F1 gaat rijden, dat denk ik toch niet, daimlerchrysler is al vertegenwoordigd.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #18  
Old 27-01-2005, 15:42
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
mààr: Dodge is amerikaans... met een amerikaans merk (en eventueel amerikaanse piloot) zou de F1 al een stuk populairder worden ginderachter....
__________________
Reply With Quote
  #19  
Old 27-01-2005, 15:58
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Ford was toch ook amerikaans. En dat hielp ook niet veel.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #20  
Old 28-01-2005, 00:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by raceboy
Goed lezen dat artikel. Het is niet zo dat Toyota nu niet mee kan doen.
Dat heb ik ook gedaan Toyota kan zeer zeker meedoen in Nascar ............maar er schijnt ook nog zoiets te zijn als een onofficiële ballotage-commissie binnen Nascar-land Denk aan de connectie Nascar / France en IRL / George. Als Toyota de IRL gaat verlaten dan klapt de boel daar in elkaar (GM / Chevrolet gaat weg einde 2004), Honda zal niet tegen zichzelf racen.

Op Jayski is al vaker de termijn van 3 jaar gevallen ivm met "Nascar New Style" .........op die termijn kan men alternatieven/oplossingen vinden voor de IRL en kan Toyota langzaam richting Nascar gaan.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #21  
Old 06-06-2005, 22:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Trouble with Toyota? Honda looking? New Engine plans delayed? UPDATE: There are questions being raised about Toyota's commitment to a Busch series effort next season, and indications of a possible rift between NASCAR and the Japanese car maker about engine issues related to NASCAR's proposed engine of the future.

jayski.com
Die gasten van Toyota schijnen wat goeds te hebben ontwikkeld, iets waar GM en Ford achteraan hobbelen. I.p.v. 2007 kan de nieuwe motor nu weleens in 2009/2010 debuteren. Tja onze vertrouwde huis-rednecks moeten natuurlijk wel de tijd hebben om de nieuwe motor van Toyota te matchen. Toch schijnt bij Toyota de zin in een Nascar avontuur over te zijn, het gevaar komt nu van Honda.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #22  
Old 06-06-2005, 22:46
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
zozo lees jij jayski? kwist niet dat je zo een fan was
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #23  
Old 06-06-2005, 23:22
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by raceboy
zozo lees jij jayski? kwist niet dat je zo een fan was
Zal daar heel eerlijk in zijn, het begint wel steeds meer te kriebelen Trouwens als je leest hoeveel Europese coureurs NASCAR aspiraties hebben dan constateer ik toch een stijgende tendens. De Duitser Klaus Graf zien ze we zo af en toe terug, de volgende is FIA GT deelnemer Alexei Vasiliev. De eerste test in een vierde divisie wagen zit er reeds op......... Die Russen schijten geld op dit moment

Trouwens binnen Nascar kringen zijn ze hard op zoek naar een soort Danica Patrick. De France-familie is toch wel geschrokken van kijcijfer-kanon Patrick.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #24  
Old 06-06-2005, 23:26
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Mja er is een zekere Sarah Fisher overgestapt naar NASCAR wie weet
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #25  
Old 07-06-2005, 20:21
tony s tony s is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 108
mark schreef
Zal daar heel eerlijk in zijn, het begint wel steeds meer te kriebelen Trouwens als je leest hoeveel Europese coureurs NASCAR aspiraties hebben dan constateer ik toch een stijgende tendens. De Duitser Klaus Graf zien ze we zo af en toe terug, de volgende is FIA GT deelnemer Alexei Vasiliev. De eerste test in een vierde divisie wagen zit er reeds op

ik las net op een Duits forum dat de duitser Ronald Rehfeld zijn Amerikaans debuut heeft gemaakt tijdens een ARCA race , op de Milwaukee monster mile
Hij is tijdens deze race verdienstelijk 13 geworden
Het schijnt dat hij in een DODGE program zit ,en dat zijn doel dit jaar nog is om in de NASCAR TRUCKSERIE te gaan rijden .
DODGE is dat niet hetzelfde als MERCEDES en is dat geen DUITS merk ?
Je moet in deze wereld dus toch als een DUITSER geboren zijn
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.