De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 27-10-2004, 20:23
tony s tony s is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 108
www.oval-legends.co.uk
Reply With Quote
  #17  
Old 28-10-2004, 00:15
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
Wie afgelopen seizoen Pitstop.TV aandachtig gevolgd heeft, heeft de Legends al aan het werk gezien in een reportage over de "Days of British Power" op het ovaal van Warneton.

Bijzonder spektaculaire machines!
__________________
www.skynet.be/pitstoptv
Reply With Quote
  #18  
Old 28-10-2004, 09:25
joep #88's Avatar
joep #88 joep #88 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 90
als u de Legends al spectaculair vindt (zijn zo ook hoor!), dan zou u zeker eens de CAMSO V8 series moeten zien, terwijl de CAMSO Lightning Rods ook de moeite waard zijn qua close racen, spektakel en faire strijd.
Reply With Quote
  #19  
Old 28-10-2004, 12:04
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
legends

De Legends rijden in de USA hoofdzakelijk op kleinere ovalen circuits, zowel dirt als asfalt.
In Engeland rijden er 2 groeperingen; de ene uitsluitend op circuit (incluus Rockingham); de anderen uitsluitend op short ovals. In Engeland rijdt men reeds enkele jaren met Legends.
In Frankrijk is men een serie opgestart sedert dit jaar; uitsluitend op circuit.
Op enkele details na zijn de auto's dezelfde en worden in de USA gebouwd.
Eigenlijk ligt het grootste verschil tussen de Legends voor circuit en ovaal in het aantal wedstrijden (veel meer op ovaal - 18 dit jaar in Engeland) en hoofdzakelijk in de running cost, welke voor een circuit veel hoger ligt, daar er om op ovaal te racen geen inschrijfgeld moet betaald worden. Tony Roots en Gary Ellis rijden én Legends én Camso V8. Volgens hen liggen de running cost voor de Camso V8 veel lager dan voor de Legends. Dus toch niet zo goedkoop
Reply With Quote
  #20  
Old 28-10-2004, 14:59
tony s tony s is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 108
maar voor schiterende wedstrijden op een klein ovaal zijn de
legends vele malen beter als die grote v8
Reply With Quote
  #21  
Old 28-10-2004, 15:34
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Deze repliek bewijst dat U niet in Warneton geweest bent op 3 oktober, waar er schitterende Camso V8 wedstrijden waren met 8 auto's en waar telkens degene, welke in laatste positie gestart is, als overwinnaar over de meet gekomen is.
Toen er 25 Legends in Warneton waren voor de Days of British Power waren de wedstrijden zeer mooi, maar weinig spannend, want er is in de finale geen enkele plaatswissel geweest tussen de eerste 4 auto's (treintje rijden).
Wanneer er volgend jaar ongeveer 14 Camso V8 aan de start zullen verschijnen, dan zal dat ongetwijfeld nog spektakulairder zijn. In de USA heb ik wedstrijden over 100 ronden gezien met 20 late models en dit op een 400m baan. Toch wel indrukwekkend, vooral als men rekening houdt met de verhouding gewicht/pK (Camso V8: 2,2 - Legends: 3,6)
Reply With Quote
  #22  
Old 28-10-2004, 15:43
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Laten we teruggaan naar de essentie van deze thread. Er komt volgend jaar een Legends serie in België die op circuits gaat rijden. Andere discussies over speedway zijn meer dan welkom maar laten we die dan voeren in een aparte thread.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #23  
Old 28-10-2004, 18:53
tony s tony s is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 108
hoe blijf ik reclame maken voor mijn kleine baantje met een paar grote auto's ?
door het op alle forums tot vervelens toe te vertellen
en ik kom ook op engelse ,nederlandse, amerikaanse ovals en zelfs
op een belgse
Reply With Quote
  #24  
Old 28-10-2004, 19:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by tony s
hoe blijf ik reclame maken voor mijn kleine baantje met een paar grote auto's ?
Kunnen we het vriendelijk houden?

Eerstvolgende bericht wat niets te maken heeft met de Legend Car Series Benelux wordt verwijderd.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #25  
Old 28-10-2004, 19:35
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Ik zou best willen antwoorden, maar ik mag niet van de moderator. En hier is hij de baas.
De ovals in Belgie, Nederland en Engeland zijn een (klein) beetje bekend. Ik denk dat er toch veel lezers zijn, die wat meer willen weten over het gebeuren in Amerika. Welke ovals waart U en welke waren uw bevindingen?
Reply With Quote
  #26  
Old 28-10-2004, 19:58
tony s tony s is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 108
sorry !
ik hoop voor belgie dat deze klasse op het circuit komt
heb de legends in 1997 en '98 op brands hatch en in 2003 op
rockingham uk gezien en het waren schitterende wedstrijden
Reply With Quote
  #27  
Old 28-10-2004, 20:09
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 219
Mijn vraag was niet duidelijk gesteld. Sorry daarvoor. Op welke ovals in Amerika waart U en welke waren uw bevindingen.
Indien het onderwerp genoeg andere mensen interesseert (of zijn wij maar met 2 ?) is het misschien beter een nieuwe tread te beginnen.
Reply With Quote
  #28  
Old 30-11-2004, 20:49
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Voorbije donderdag was een test gepland met een Legend Car in Zolder, maar door de RACB FR academy werd de test uitgesteld naar deze donderdag.

Volgens een kerel van de organisatie van het kampioeschap die vorige donderdag in zolder rondliep is de mogelijke kalender voor 2005 als volgt

- Spa
- Zandvoort
- Croix en ternois
- Chimay
- nog z'n klein circuit in het noorden van Frankrijk, waar ik nu de naam van kwijt ben...
- Zolder (nog in onderhandeling)
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 30-11-2004 at 22:09.
Reply With Quote
  #29  
Old 01-12-2004, 11:11
Unbreakable's Avatar
Unbreakable Unbreakable is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Nijlen
Posts: 122
Hier enkele fototjes van een Legend Car die zich klaargemaakt had voor een testje op Zolder, maar door de Form. Renault Academy Rooky testen de baan niet op mocht.







Het lijkt me wel leuk als er iets van grond zou komen met deze wagens in onze contrijen!

mvg
The Unbreakable
__________________
Autosport pictures at :

http://www.btspictures.be
Reply With Quote
  #30  
Old 01-12-2004, 11:37
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
- nog z'n klein circuit in het noorden van Frankrijk, waar ik nu de naam van kwijt ben...
Colmarberg ?????

C U
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.