![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik ga zeker mee. Nog volk?
Groeten, Lesley |
|
||||
|
||||
Lijkt me zeer interessant! Moeten we eens bespreken bij een meeting!
|
||||
|
||||
Een uitstap naar Le Mans zie ik ook wel zitten
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
maar dan haalt die niet alleen de pits, maar is die binnen het kwartier weer de baan op, alsof er niet meer schade dan een paar krasjes was.
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je er niet op gelet dat de ophanging die op de #2 gestokken werd klaar gemaakt was, met remklauw, schijf, stuurstang ( op juiste lengte ), remleiding ( met dry-break snelkoppeling ), enz. Alle scenarios worden op voorhand doorlopen en het zou me niet verbazen als ze dat ook trainen ... |
|
||||
|
||||
Quote:
Toch was ik er van verschoten hoe rap deze mannen hun wagens repareren. En aan jullie uitleg blijkt dat deze dan zeer goed voorzien zijn en daarom bijna elk jaar winnen. Groeten, Lesley |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Niemand houdt andere constructeurs toch tegen om zich ook terdege voor te bereiden? Peugeot bewees dat in het recente verleden en nu is Toyota overigens goed op weg om Audi in de toekomst het vuur aan de schenen te leggen. Valt enkel toe te juichen. En als Porsche de troepen komt vervoegen zal het ook niet zijn om er gewoon bij te lopen en lijdzaam toe te zien. Indien een merk/constructeur niet kan concurreren met Audi of een andere constructeur, dan zijn ze eenvoudigweg niet de beste in die wedstrijd en moeten ze dat dan ook maar toegeven.
Of moeten we de 24U du Mans ook kunstmatig gaan beknotten met normtijden, BOP, extra seconden stilstaan tijdens pitstop, maximale rijtijd per relais zoals in Spa of strafgewichten , ... ? ![]() Me dunkt gaat racen over de snelste zijn (algemeen of in z´n klasse) en niet over opgelegde kunstmatige ingrepen die we al genoeg treffen in bepaalde series. Le Mans is een van de weinige races waar dat nog kan en waar een constructeur nog echt zijn kunnen kan laten zien. In combinatie met een sterke rijdersbezetting en een doordachte strategie, wel te verstaan. |
|
||||
|
||||
Quote:
Audi is zò goed in het ontwikkelen van hun wagens én zelfs nog beter in het runnen van hun spullen, begrijpelijk dat er maar weinig concurrenten ( ik gebruik bewust niet "merken" ) het kunnen of durven opnemen. Peugeot heeft het geprobeerd en is er niet in geslaagd ( 1 overwinning op al die jaren is geen challenge ), Toyota is gestart en heeft nog een lange weg af te leggen. Porsche maakt zich stilaan op en heeft naar mijn mening de beste kaarten in handen ( Joest Racing met Porsche en niet meer met Audi ? ). Zoals Dries reeds aangaf mogen ze de concurentie niet kunstmatig voordeel geven. Als je te lang in de pitst staat omdat je niet georganiseerd werkt, dan moet je organiseren. Als je motor teveel verbruikt, moet je motor-management herbekijken, enz. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|