De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-09-2004, 17:02
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Ongeval Heydens

Tot mijn grote verbazing heb ik hier nog niets gelezen of gezien over het tragische ongeval en de perikelen rond de zaak van de Clio piloot Michel Heydens.
Ik denk dat deze zaak in de media nogal groot wordt uitgesmeerd(bijna een ganse bladzijde in het BVL) en dat Michel wordt gebruikt om een voorbeeld te stellen.

Ook de reactie van de RACB vind ik buiten proporties.
Als alle piloten, die te snel rijden op de openbare weg en daarvoor een boete voor opliepen, hun licentie zouden moeten verliezen, dat er dan nog maar weinig piloten zouden rondrijden op de circuits. Voor namen hoef ik niet ver te zoeken.

Wat er ook de zondag gebeurd is in Crisnée en wie er fout aan heeft, het blijft een spijtig en tragisch ongeval dat autosport voor de zoveeslte maal in een slecht daglicht steld of gebruikt wordt om de autosport in een slecht daglicht te stellen.
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.

www.stopdebetutteling.be

Groetjes
Reply With Quote
Old 15-09-2004, 17:11
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Re: Ongeval Heydens

Quote:
Originally posted by BMW Beliën
Ik denk dat deze zaak in de media nogal groot wordt uitgesmeerd (bijna een ganse bladzijde in het BVL) en dat Michel wordt gebruikt om een voorbeeld te stellen.
Ik denk dat onze Paddockers meer verstand en discretie hebben dan alle kranten samen Want wat kan je hier nu zinnigs over zeggen? We kennen de omstandigheden niet, we kennen de ware toedracht niet, en de naakte feiten zijn voldoende op tafel gelegd door de media. Daarom denk ik dat de reactie van De Paddock, nl. er wijselijk over zwijgen, de beste is.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 17-09-2004, 20:36
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Alle gegevens die www.pitstoptv.be gebruikt heeft voor de berichtgeving over Heydens, komen van Belga, dat zelf zijn informatie haalde bij het parket van Luik.

Volgens dat parket stond de teller van de gecrashte Porsche op 250.
Volgens datzelfde parket, op basis van de bevindingen van verkeersdeskundigen, is het onmogelijk dat Heydens niks gezien heeft.
Enkele getuigen maken gewag van "racen" tussen 2 Porsches.
De eerste aanklacht tegen Heydens was "onopzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg" en is daarna omgezet in "onopzettelijke doodslag".
Heydens kreeg vorig jaar 3 maanden effectieve schorsing voor het gevecht met Luigi Vroman, die dezelfde schorsing opliep. Heydens ging in beroep, zijn straf werd omgezet in voorwaardelijk en Heydens werd kampioen.
Vroman ging niet in beroep.

RACB Sport beschuldigt in zijn communiqué niemand. Er wordt niemand bij naam genoemd. RACB Sport eist enkel dat wie door het gerecht schuldig wordt bevonden, levenslang en internationaal geschorst zou worden. RACB Sport wacht dus de strafrechterlijke procedure af.

/* => thread niet afgesloten, noch verwijderd, wél ingekort naar berichten met feiten. De reacties op het communiqué van de RACB heb ik afgesplitst naar deze thread , mvg Bart*/

Last edited by Bart; 18-09-2004 at 12:04.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules