De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 02-05-2009, 23:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Wat met de GT1-GT2-GT3?

De tijden nader bekeken en volgens mij heeft SRO een probleem (het zoveelste)

GT1 old style: 1.42.2
GT1 2010 (nog in ontwikkeling): 1.46.5
GT2: 1.50.2
GT3: 1.51.0

Kan me iemand het nut uitleggen waarom GT2 en GT3 aparte wedstrijden zijn Zet de coureurs van de GT2 in een GT3 wagen en ze zijn sneller dan in hun eigen GT2 wagen

Benieuwd hoe SRO dit probleem gaat tackelen want als ze GT2 sneller maken komen ze al vlug in de buurt van de GT1 2010 versies.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-05-2009, 00:23
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Wat met de GT1-GT2-GT3?

Zoals Mark aangeeft zitten we daar met een rare kwestie, de quali in GT3 was sneller als die van de GT2's in Silverstone. In Q2 ging de snelste GT3 tot 1.49.6 en tijdens de pré-quali ging Macko in z'n Aston net niet onder de 1.49.7 wat toch wel om nieuwe vragen geeft omtrent GT2 en GT3...

Is eigenlijk een bevestiging van wat we zagen vorig jaar in BGTC met de tijden van de GT3's ter vergelijking met de quali tijden van de 24H van Spa van de GT2's. Toen lagen ze al zeer nipt.

Wat kan men hier aan doen? GT2's sneller maken dan komen ze inderdaad zoals Mark zei in de buurt van de New Spec GT1's. Nu moeten die, hoop ik tenminste, toch nog een pak sneller gaan als op dit moment...?

1 ding is zeker, de huidige GT2's afvoeren omdat ze te traag zijn tegenover de GT3's is ondenkbaar, zeker nu BMW en Corvette en Aston kersverse bolides klaar heeft en Jaguar één in de maak zou hebben.

Zijn de GT3's dan in de loop der jaren, mede door het balans of power te veel wille nastreven voor iedereen, dan te ontwikkeld geraakt tegenover de GT2's?
Reply With Quote
  #3  
Old 03-05-2009, 00:24
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Dat is nu wel heel simpel hé Mark. GT3 trager maken.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-05-2009, 00:34
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Dat is nu wel heel simpel hé Mark. GT3 trager maken.
Ja, en dan komen ze weer te dicht in de buurt van de GT4's zeker!

Maar daar is de kloof nog groot genoeg...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #5  
Old 03-05-2009, 00:45
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Op zich niet onlogisch dat de GT3's de GT2's benaderen. Als ge ze gewoon van buiten bekijkt ziet pakweg de Audi R8 er verder ontwikkelder uit dan een GT2. Ik hoop dat ze de GT2's wat meer aero gaan toelaten om het gat wat te vergroten met GT3. Met toelating van een splitter en bredere achtervleugel zouden de GT2's op slag terug een stukje sneller zijn dan hun neefjes uit GT3.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 03-05-2009, 09:33
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
De GT2's rijden dit seizoen met wederom kleinere restrictoren. Daar zit al een deel van de verklaring. Vorig seizoen waren de GT2's qua prestaties heel dicht bij de GT1's.
__________________

Last edited by Integra; 03-05-2009 at 09:36.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-05-2009, 10:37
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Er rijdt dit weekend (en in de toekomst nog meer) een GT3 mee in Fiagt. Daar zie je toch duidelijk dat die auto trager is dan de GT2 auto's hoor...
Dus voor mij is er geen probleem
Reply With Quote
  #8  
Old 03-05-2009, 14:30
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Wel Grig-O, mss even stilstaan bij het feit dat Bruni met zijn pole in GT2 slechts zevende op de startgrid van GT3 zou geweest zijn... Geen probleem? De meeste GT2-teams denken er hier anders over. De Corvette GT3 (sorry G2) is niet echt een topwagen.

Joost
Reply With Quote
  #9  
Old 04-05-2009, 09:28
racing'72 racing'72 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2007
Location: Halle
Posts: 21
De snelste ronde in GT3:1.51.363 (Porsche 997 cup S) en de snelste GT2: 1.51.571 (Ferarri 430)...

De Porsche GT3 (997 Cup S) is zelfs meer dan een seconde sneller dan de Porsche GT2 (911 GT3 RS)

Dus GT3 is iets sneller dan (de duurdere, veronderstel ik) GT2: waar zit de logica?
Reply With Quote
  #10  
Old 05-05-2009, 17:59
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by racing'72 View Post
Dus GT3 is iets sneller dan (de duurdere, veronderstel ik) GT2: waar zit de logica?
Duurder wil niet zeggen sneller. (hoewel het zou moeten, maar dankzij de regs is het zo niet)

-kleine restrictoren voor GT2 => aanzienlijk minder vermogen dan GT3
-kleinere achtervleugels voor de GT2's (en ik denk ook striktere reglementering ivm diffuser die voor GT2 minimaal is)
-bandbreedte (?)
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 05-05-2009, 18:29
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Integra View Post
Duurder wil niet zeggen sneller. (hoewel het zou moeten, maar dankzij de regs is het zo niet)

-kleine restrictoren voor GT2 => aanzienlijk minder vermogen dan GT3
-kleinere achtervleugels voor de GT2's (en ik denk ook striktere reglementering ivm diffuser die voor GT2 minimaal is)
-bandbreedte (?)
Is er iemand die op deze vragen een correct en precies antwoord kan geven?
Was er geen medewerker van Prospeed op het forum?

Die zou deze gegevens op dit moment van hun 997 Cup S en 997 RSR kunnen voorleggen en zo weten we hier al wat meer concreets over.

Het lijkt me toch helemaal geschift om bv. een Porsche GT3 meer vermogen, grotere achtervleugel en andere in het voordeelspelende zaken heeft dan een 997 RSR ? ?

Dit natuurlijk als 1 voorbeeld globaal genomen.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-05-2009, 08:06
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
De GT3 S heeft ongeveer een 440-450 pk als ik het goed heb, wat dit seizoen ongeveer evenveel moet zijn als de 997 RSR met de kleine restrictoren. (standaard)

Ik weet uit betrouwbare bron dat de GT3S geavanceerde ABS heeft en daarbij ook een "auto-blip" systeem. Ook is het leeggewicht van de GT3S zo'n 100 kg minder dan van de RSR.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 10-05-2009, 22:29
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Na het Spa weekend kunnen we nog eens GT1-GT2-GT3 vergelijken.
De snelste rondjes van het hele weekend (practice, quali, race):

GT1: 2.17.344 (Aston Martin DBR9 in quali)
GT2: 2.21.180 (Porsche 997 RSR in practice)
GT3: 2.23.950 (Aston Martin DBRS9 in quali)

In Spa kunnen we niet spreken van, volgens de klasses althans, rare uitslagen omtrent rondetijden verschillen tussen GT1-2-3.

En ja het klopt vorig jaar zaten onze GT3's wel dichter bij die tijd van de GT2 maar dan nog bleef Jeffrey's tijd (2.22.158) op meer als een seconde steken.

Vermoedelijk zullen de GT3's in het weekend van Adria wel zeer close in de buurt komen van de GT2's of er terug de overste van maken aangezien daar geen of weinig langere stukken zijn.

We zien het wel binnen een 7tal dagen :-)
Reply With Quote
  #14  
Old 11-05-2009, 07:41
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R*** View Post
Na het Spa weekend kunnen we nog eens GT1-GT2-GT3 vergelijken.
De snelste rondjes van het hele weekend (practice, quali, race)
Niet helemaal, in FIA GT wordt er met andere (lees minder goede) banden gereden en zitten sommige teams met extra ballast (westbrook-collard, bruni-vilander...).
Reply With Quote
  #15  
Old 11-05-2009, 21:07
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Anderzijds was de tijd van Lamy vorig jaar wel 4 seconden sneller dan die van Müller nu... Er zaten dit weekend slechts 5-6 seconden tussen de snelste GT1 en de snelste GT3... op Spa..

Last edited by Grig-O; 11-05-2009 at 21:08.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.