![]() |
Wat met de GT1-GT2-GT3?
De tijden nader bekeken en volgens mij heeft SRO een probleem (het zoveelste) ;)
GT1 old style: 1.42.2 GT1 2010 (nog in ontwikkeling): 1.46.5 GT2: 1.50.2 GT3: 1.51.0 Kan me iemand het nut uitleggen waarom GT2 en GT3 aparte wedstrijden zijn ;) Zet de coureurs van de GT2 in een GT3 wagen en ze zijn sneller dan in hun eigen GT2 wagen :) Benieuwd hoe SRO dit probleem gaat tackelen want als ze GT2 sneller maken komen ze al vlug in de buurt van de GT1 2010 versies. |
Wat met de GT1-GT2-GT3?
Zoals Mark aangeeft zitten we daar met een rare kwestie, de quali in GT3 was sneller als die van de GT2's in Silverstone. In Q2 ging de snelste GT3 tot 1.49.6 en tijdens de pré-quali ging Macko in z'n Aston net niet onder de 1.49.7 wat toch wel om nieuwe vragen geeft omtrent GT2 en GT3...
Is eigenlijk een bevestiging van wat we zagen vorig jaar in BGTC met de tijden van de GT3's ter vergelijking met de quali tijden van de 24H van Spa van de GT2's. Toen lagen ze al zeer nipt. Wat kan men hier aan doen? GT2's sneller maken dan komen ze inderdaad zoals Mark zei in de buurt van de New Spec GT1's. Nu moeten die, hoop ik tenminste, toch nog een pak sneller gaan als op dit moment...? 1 ding is zeker, de huidige GT2's afvoeren omdat ze te traag zijn tegenover de GT3's is ondenkbaar, zeker nu BMW en Corvette en Aston kersverse bolides klaar heeft en Jaguar één in de maak zou hebben. Zijn de GT3's dan in de loop der jaren, mede door het balans of power te veel wille nastreven voor iedereen, dan te ontwikkeld geraakt tegenover de GT2's? |
Dat is nu wel heel simpel hé Mark. GT3 trager maken.:p
|
Quote:
Maar daar is de kloof nog groot genoeg... |
Op zich niet onlogisch dat de GT3's de GT2's benaderen. Als ge ze gewoon van buiten bekijkt ziet pakweg de Audi R8 er verder ontwikkelder uit dan een GT2. Ik hoop dat ze de GT2's wat meer aero gaan toelaten om het gat wat te vergroten met GT3. Met toelating van een splitter en bredere achtervleugel zouden de GT2's op slag terug een stukje sneller zijn dan hun neefjes uit GT3.
|
De GT2's rijden dit seizoen met wederom kleinere restrictoren. Daar zit al een deel van de verklaring. Vorig seizoen waren de GT2's qua prestaties heel dicht bij de GT1's.
|
Er rijdt dit weekend (en in de toekomst nog meer) een GT3 mee in Fiagt. Daar zie je toch duidelijk dat die auto trager is dan de GT2 auto's hoor... ;)
Dus voor mij is er geen probleem :bye: |
Wel Grig-O, mss even stilstaan bij het feit dat Bruni met zijn pole in GT2 slechts zevende op de startgrid van GT3 zou geweest zijn... Geen probleem? De meeste GT2-teams denken er hier anders over. De Corvette GT3 (sorry G2) is niet echt een topwagen.
Joost |
De snelste ronde in GT3:1.51.363 (Porsche 997 cup S) en de snelste GT2: 1.51.571 (Ferarri 430)...
De Porsche GT3 (997 Cup S) is zelfs meer dan een seconde sneller dan de Porsche GT2 (911 GT3 RS) Dus GT3 is iets sneller dan (de duurdere, veronderstel ik) GT2: waar zit de logica? |
Quote:
-kleine restrictoren voor GT2 => aanzienlijk minder vermogen dan GT3 -kleinere achtervleugels voor de GT2's (en ik denk ook striktere reglementering ivm diffuser die voor GT2 minimaal is) -bandbreedte (?) |
Quote:
Was er geen medewerker van Prospeed op het forum? Die zou deze gegevens op dit moment van hun 997 Cup S en 997 RSR kunnen voorleggen en zo weten we hier al wat meer concreets over. Het lijkt me toch helemaal geschift om bv. een Porsche GT3 meer vermogen, grotere achtervleugel en andere in het voordeelspelende zaken heeft dan een 997 RSR ? ? Dit natuurlijk als 1 voorbeeld globaal genomen. |
De GT3 S heeft ongeveer een 440-450 pk als ik het goed heb, wat dit seizoen ongeveer evenveel moet zijn als de 997 RSR met de kleine restrictoren. (standaard)
Ik weet uit betrouwbare bron dat de GT3S geavanceerde ABS heeft en daarbij ook een "auto-blip" systeem. Ook is het leeggewicht van de GT3S zo'n 100 kg minder dan van de RSR. |
Na het Spa weekend kunnen we nog eens GT1-GT2-GT3 vergelijken.
De snelste rondjes van het hele weekend (practice, quali, race): GT1: 2.17.344 (Aston Martin DBR9 in quali) GT2: 2.21.180 (Porsche 997 RSR in practice) GT3: 2.23.950 (Aston Martin DBRS9 in quali) In Spa kunnen we niet spreken van, volgens de klasses althans, rare uitslagen omtrent rondetijden verschillen tussen GT1-2-3. En ja het klopt vorig jaar zaten onze GT3's wel dichter bij die tijd van de GT2 maar dan nog bleef Jeffrey's tijd (2.22.158) op meer als een seconde steken. Vermoedelijk zullen de GT3's in het weekend van Adria wel zeer close in de buurt komen van de GT2's of er terug de overste van maken aangezien daar geen of weinig langere stukken zijn. We zien het wel binnen een 7tal dagen :-) |
Quote:
|
Anderzijds was de tijd van Lamy vorig jaar wel 4 seconden sneller dan die van Müller nu... Er zaten dit weekend slechts 5-6 seconden tussen de snelste GT1 en de snelste GT3... op Spa..
|
All times are GMT +2. The time now is 23:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.