De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 30-04-2009, 22:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Coureurs roepen om meer veiligheid, NASCAR zwijgt vooralsnog!

De oorzaak? Bekijk dit filmpje met de finish van Talladega:

Dat had in een potentie kunnen uitgroeien tot een Le Mans 1955 drama De organisatie geeft niet echt een teken van leven om bepaalde veranderingen door te voeren. Wel sterk dat de coureurs op nascar.com om veranderingen vragen. Als die beginnen te roepen dan moet er toch iets niet in de haak zijn

Quote:
Edwards certainly thought so after the race.

"Hopefully they can do something somehow to change this style of racing," Edwards said. "I guess we'll do this until somebody gets killed and then we'll change it, but that's the way it is."
Quote:
Others such as Ryan Newman and Dale Earnhardt Jr. said that the new car bunches everyone up so close together and makes it impossible to go fast at Talladega unless you bump-draft with a partner all the way around the track. That is a highly dangerous way of driving a race car at speeds of nearly 200 mph, and makes it difficult to run any other way if you want to run for the win.
Is geld belangrijker dan veiligheid? TV en NASCAR die liever kijkcijfers hebben en tickets verkopen?

Quote:
"You have to understand that, like, for years, we have had wrecks like this every time we come to Talladega, ever since the plate got here -- and for years it was celebrated," Earnhardt said. "The media celebrated it, the [television] networks celebrated it, calling it 'the Big One,' just trying to attract attention and to bring people's attention to the race.
Zeer leuk stukje op http://www.nascar.com/2009/news/opin...edwards/2.html
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 30-04-2009, 23:06
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

een vergelijkbare crash heb ik veel jaren geleden meegemaakt in Daytona bij de Trucks. Geoff Bodine werd toen in de catchfence gekatapulteerd.

NASCAR zal wel actie ondernemen om de wagens beter beneden te houden.
Old 30-04-2009, 23:25
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Fuck man, dat publiek heeft toch wel effe chance gehad. Stel je voor!

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 30-04-2009, 23:35
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Ik denk dat Edwards hier eigenlijk juist pech had dat hij op de motorkap van Newman terechtkwam en zo gekatapulteerd werd

Reply With Quote
Old 01-05-2009, 20:44
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
een vergelijkbare crash heb ik veel jaren geleden meegemaakt in Daytona bij de Trucks. Geoff Bodine werd toen in de catchfence gekatapulteerd.

NASCAR zal wel actie ondernemen om de wagens beter beneden te houden.
http://www.youtube.com/watch?v=LLasTjJRCmQ

Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Ik denk dat Edwards hier eigenlijk juist pech had dat hij op de motorkap van Newman terechtkwam en zo gekatapulteerd werd
Als hij Newman niet geraakt had was er weinig aan de hand geweest, echter bij een veld van 43 en de hoge snelheden kan dat nou eenmaal gebeuren.

Een herhaling van '55 (dus een wagen in het publiek) zie ik niet snel gebeuren omdat de hekken reeds hoog zijn. Het grootste gevaar is onderdelen van de wagens die het publiek invliegen. Dus ik zou de onderste ring van de tribunes verwijderen. Gisteren heb ik de Truck race in Kansas zitten kijken en daar is tussen de oval en tribunes meer ruimte.

Na 2 jaar kan de COT nog niet echt een succes genoemd worden.
Reply With Quote
Old 01-05-2009, 22:44
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Het lijkt mij dat Edwards in de fout gaat; Keselowski is reeds binnendoor en hij doet toch nog de deur dicht. Doet mij denken aan het duw en trekwerk van Jeff Gordon en Jeff Burton voor de 1 million dollar final voor Gordon.
Toch wel ongelooflijk hoe sterk deze auto's zijn en ook de fence (stalen kabels, ik schat 4cm dik).
A.J. ik was er ook bij bij het ongeval van Jeff Bodine; toch nog andere koek dan nu in Talladega, want er vloog er nog een in volle snelheid op de auto van Bodine, zodat de motor en de achteras eruit vlogen. Bij dit ongeval werden trouwens enkele toeschouwers gewond door brokstukken, maar niets ergs.
Reply With Quote
Old 02-05-2009, 19:59
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Wel, ja Edwards laat inderdaad een gaatje maar het is een natuurlijke reflexs om dit te dichten zeker met de finish in zicht.
Aan 300 km per uur is er geen tijd om er even over na te denken.

Toch weer raar dat hij wat lucht nam in het begin.
Mooi en spectaculair en die gasten kruipen eruit zoals niets.
Maar de laatste tijd zie je niets anders dan last lap crashes.

Reply With Quote
Old 02-05-2009, 20:10
De Paddock Rookie

"Nascar zwijgt ...."
Wees ervan overtuigd dat Nascar in het vuistje lacht, want de wat opgedroogde dollar stroom zal ongetwijfeld een nieuwe push krijgen.
Want wat wil het publiek meer dan spektakulaire crashes waarbij de piloot uit de auto kruipt alsof er niets gebeurd is
Reply With Quote
Old 04-11-2009, 22:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by camso belgium View Post
"Nascar zwijgt ...."
Wees ervan overtuigd dat Nascar in het vuistje lacht, want de wat opgedroogde dollar stroom zal ongetwijfeld een nieuwe push krijgen.
Want wat wil het publiek meer dan spektakulaire crashes waarbij de piloot uit de auto kruipt alsof er niets gebeurd is
En bij deze hebben nog een push gekregen voor nog meer Dollars

Leuke klapper:

De coureurs hebben een andere visie over de jacht naar Dollars
Quote:
“Een belachelijke vertoning en saai. Hoe meer regeltjes NASCAR invoert des te minder dat we racen en des te minder dat we voor de fans echt kunnen racen. NASCAR zet ons in in deze dozen met “restrictor plates” een gele lijn, waar je niet overheen mag, geen bump-drafting en vooral niet inhalen. De coureurs hebben elkaar altijd gerespecteerd. Richard Petty en al die grote namen hebben dat gedaan. Ik geloof niet meer dat er aan ons nog gedacht wordt”, aldus Ryan Newman.

http://www.autosport.nl/news/19306/n...met_video.html
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 04-11-2009, 23:36
De Paddock Rookie

Waarom moeten deze spannende finales (of moet ik voor Talladega het woord loterij gebruiken) altijd verpest worden door een non finish ? Laat ze voor mijn part nog een paar keer herstarten green,white,chequered tot dat er niet meer genoeg zijn om er mekaar uit te rijden en we eindelijk er een hebben, welke effectief op volle snelheid over de meet gaat.

Mij is opgevallen dat de tribunes aan de overkant slechts voor 20% bezet waren.

Newman vindt dat de fans er geen bal aan hebben aan deze restrictor plate races. Hij mag zeker niet in mijn naam spreken, want ik vind deze races juist beter dan de andere. Wat is zijn voorstel dan? Zonder restrictor plates? Plaats dan nog 2 spoilertjes aan de deuren en ze gaan vanzelf beginnen vliegen, want boven de 350km/uur gaan ze zeker.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules