Quote:
Originally Posted by ICEMAN
Dan reed de SC in het midden van de baan & niet opzij. 
|
Nog eens Redjes vriedin hier: SC rijdt niet in het midden omdat hij net de Pitexit uitkomt. Had dus de intentie in het midden te gaan rijden, maar werd iets te laat uitgestuurd en daardoor reed Euser hem net voorbij. Euser had blijkbaar geen zin in SC en dus ging hij, goed wetende dat hij eigenlijk achter de SC moest staan, "maar effie weer op het gas", zoals hij het zo mooi zegt. Idd, respect voor gele vlag en SC is verleden tijd. Sterker nog: ze worden gebruikt om voordeel uit te halen en tijd in te halen.
Als de piloten de briefing goed zouden gevolgd hebben, dan zouden ze allemaal geweten hebben hoe de SC procedure in elkaar zat. Maar blijkbaar bleef het niet bij iedereen plakken en dus ging de Lambo in de fout, al lijkt 170 km/u op 200 m van je voorligger onder SC (de BMW) me ook behoorlijk snel...
Kleine foutjes van iedereen die resulteren in een behoorlijke crash, gelukkig zonder zwaar gekwetsten.
Over wedstrijdleiding: moet zeggen dat ik toch bewondering heb voor die mensen, hoor. Denk niet dat je zomaar kan zeggen dat ze een bepaald diplomavereiste moeten hebben of zo, maar vooral een bepaalde gave: die om 10 dingen tegelijk te doen. Iedereen die ooit een tijdje op Race Control heeft doorgebracht, zal verstaan wat ik bedoel. Je moet het circuit en alles errond (en dan denk ik vb. aan de servicewegen e.d. op Spa) door en door kennen en een ongelooflijk geheugen hebben. Het is zeker niet voor iedereen weggelegd en ik denk dat het gezegde 'De beste stuurlui staan aan wal' niet misstaat. Het is moeilijker dan de meesten denken.
Ik werk op een interventievoertuig en ja, ik maak foto's op rustige momenten, maar meestal vanuit de auto, op voorhand nagedacht over hoe het toestel snel en veilig op te bergen, etc. Moet kunnen, vind ik eigenlijk, maar uiteraard met verstand!