De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Jan Heylen in derde Minardi? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10930)

schumivill 02-07-2005 17:07

Jan Heylen in derde Minardi?
 
Net gelezen op pitstop.tv dat Jan Heylen dicht bij een zitje als derde rijder bij minardi zou staan,hij zou al in Silverstone kunnen rijden,als hij zijn licentie op basis van zijn resultaten zou kunnen verkrijgen! Het mocht eigenlijk nog niet geweten zijn,maar in ieder geval,het zou leuk zijn om weer een belg aan een F1 stuur te zien draaien! De ticketverkoop in spa zou er wel es wel bij kunnen varen,want er zijn nog maar 27.000 :confused: tickets verkocht.

Sennake 02-07-2005 18:03

Dit werd ook tijdens de kwalificaties verteld op La Deux. Laat ons hopen dat het allemaal gaat lukken. Ik duim voor Jan :)

Frank 490 02-07-2005 23:27

Ik heb Jan een paar jaar geleden op het Formule Ford Festival op Brands Hatch 'wel leuk zien meedoen'. Sindsdien heb ik van harte gehoopt dat ie nog eens de doorgroei naar de top zou kunnen maken. Een aanrader dat FFF mensen! Zie daar de mannen van de toekomst en dat geldt ieder jaar weer.

A.J. 03-07-2005 00:07

Quote:

Originally Posted by Frank 490
Ik heb Jan een paar jaar geleden op het Formule Ford Festival op Brands Hatch 'wel leuk zien meedoen'.

is 'wel leuk zien meedoen' in Nederland een synoniem voor winnen?

Frank 490 03-07-2005 00:34

Quote:

Originally Posted by A.J.
is 'wel leuk zien meedoen' in Nederland een synoniem voor winnen?

Nou, de meeste NL-ers zouden zich waarschijnlijk in lyrische bewoordingen hebben uitgelaten. Ik pas me daar jaarlijks aan aan de de omgeving en heb me dus de kunst van het 'understatement' eigen gemaakt, en zet dan nu tussen apostrophes 'dat ie wel leuk meedeed'. Maar inderdaad A.J., een geweldige race met een terechte winnaar. En wat was ie blij, na afloop in het Kentagon, net als de meegereisde zeer trotse familie. Dat zijn die leuke momenten in de sport; als het langzamerhand tot zo'n knulletje begint door te dringen dat ie zojuist een prestatie heeft neergezet die écht ergens over gaat. Nogmaals mensen, een absolute aanrader dat FFF en maak dan ook de huldiging na afloop (vol met vaste programmapunten, noem het maar tradities) in het Kentagon even mee. Echt een seizoensafsluiter om niet te missen!

JPMontoya 03-07-2005 11:08

Ik heb er toch maar een dubbel gevoel bij. Leuk als Heylen er in zou geraken.

Maar langs de andere kant met het verhaal van Leinders vorig jaar indachtig heb ik er toch mijn vraagtekens bij. Heylen heeft echt met krachtige F1 of vergelijkbare auto's toch maar weinig of geen ervaring.

Ten tweede, wat is de reele kans dat er iets verder uit verder komt...Het lijkt me eerder een initiatief waar weer veer geld zal inkruipen maar weeral het typisch belgische probleem. Alle bedrijven/sponsors steunen weer hun eigen kandidaat... We werken weer naast elkaar in plaats van alle krachten te bundelen..

bluelite 03-07-2005 21:58

Jan Heylen is na Marc Goossens, Kurt Mollekens en David Saelens het grootste belgische talent van de afgelopen jaren.

Mooie overwinning in Brands Hatch. De helft van het Duitse F3-seizoen missen en toch iedereen naar huis rijden en nog 3 de eindigen. En nu een mooi seizoensbegin in de Mégane Trophy.
Akkoord, de F3 Euroseries en F3000 waren minder goed, maar Bas Leinders had het in de F3000 ook niet bepaald makkelijk.

Indien Jan daadwerkelijk bij Minardi derde rijder wordt, dan vraag ik me af of hij dat zal combineren met de Mégane Trophy, want Donington valt tijdens het Spa-weekend als ik me niet vergis. Daar kan Jan dus cruciale punten laten liggen voor het kampioenschap indien hij daar niet zou meerijden.


Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Maar langs de andere kant met het verhaal van Leinders vorig jaar indachtig heb ik er toch mijn vraagtekens bij. Heylen heeft echt met krachtige F1 of vergelijkbare auto's toch maar weinig of geen ervaring.

Räikkönen en Massa.. die komen ook van nergens. Räikkönen is dan nog een extreem geval om meteen uit de Formule Renault naar de F1 te verhuizen.

Mark 03-07-2005 22:14

Quote:

Originally Posted by bluelite
Akkoord, de F3 Euroseries en F3000 waren minder goed, maar Bas Leinders had het in de F3000 ook niet bepaald makkelijk.

Het F3 Euroseries drama kun je Heylen niet aanrekenen. In die periode was Team Kolles een regelrecht baggerteam. Zijn vervanger Green zette precies dezelfde slechte prestaties neer. Die gast tuft nu mee in het DTM ;)

2004 was niet een van de sterkste Astromega jaren.....alles kwam zeer laat rond. Gebrek aan testwerk?

bluelite 03-07-2005 22:34

Ik denk inderdaad dat de prestaties van Jan slecht waren door de omstandigheden. We zien nog steeds dat Team Kolles (aka Midland) niet kan meedraaien in de Euroseries.

En Astromega kende ook geen goed jaar, maar natuurlijk springt dan de prestatie van Gianmaria in het oog, die tijdens de laatste race aan het stuur van de wagen kroop.. meteen 4de.

Nu ja, ik zou Jan erg graag in een F1-wagen zien zitten.

Thomaske 03-07-2005 23:24

Ik zou Jan ook graag zien zitten in een F1-wagen. Maar hij moet er gewoon NIET alles opzetten, want dan kom je zo uit als Leinders.

Mvg

Mark 04-07-2005 22:00

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Maar langs de andere kant met het verhaal van Leinders vorig jaar indachtig heb ik er toch mijn vraagtekens bij. Heylen heeft echt met krachtige F1 of vergelijkbare auto's toch maar weinig of geen ervaring.

Testrijden op vrijdag is wel leuk voor de coureur zelf maar wat is daar de waarde van bij een team als Jordan of Minardi? Zo op het eerste oog, buiten het plezier en de ervaring voor de coureur zelf, niet veel. Ze krijgen wat KM's in de armen en circuitkennis..........en het idee: "in de kijker rijden voor een groter team" geloof ik niet zo. De coureurs voor 2008 bij Ferrari, McLaren of Renault liggen nu al bij wijze van spreke vast ;)

Echter als het "vrijdag-plan" deel uitmaakt van een groter geheel dan kan dat de zaak weleens aardig veranderen. We zullen dat morgen wel lezen als we mogen uitgaan van dit bericht op Pitstop.

Of meer ervaring gewenst is op F3000/ GP2 nivo? Als je kijkt wie de laatste jaren de sprong heeft gemaakt zijn er toch heel wat die rechtstreeks uit de F3 komen. Als je de boekjes mag geloven was de oude F3000 wagen niet echt een goed leermiddel voor de F1. De karakteristiek van zo'n wagen week teveel af van een F1. Een F3 lag wat dat betreft dichter in de buurt van een F1. Hoe dat zit met de huidige GP2 wagens weet ik niet.

JPMontoya 04-07-2005 22:10

Normaliter komt zijn Mégane Trophy programma niet in gevaar.. Bilbao / Donington vallen samen met F1 weekend maar hij kan makkelijk op de zaterdag aan de kwalificaties deelnemen.

Mark 04-07-2005 22:57

Zojuist werd in RTL5's Autosport e.e.a. reeds als een zekerheid verteld. Dus de "Doornbos-optie" lijkt me niet van toepassing ;)

The Interceptor 05-07-2005 00:58

Het prijskaartje eens bekeken? Volgens pitstoptv.be zo'n 800.000 euro voor de licentietest en de 5 Europese GP's als derde rijder :eek:
Met hoeveel geld zijn die Friesacher en Albers dan wel niet moeten afkomen?

Mark 05-07-2005 08:07

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
Het prijskaartje eens bekeken?

Ja, heb het meteen liggen na te rekenen ;)

In de Autosport noemen ze vaker het bedrag van 1800 Euro's per gereden F1 testkilometer, buiten een GP weekend, als ze het hebben over kostenbesparing e.d. met het oog op de toekomst.

Kilometers voor de boeg:
-300 KM ivm licentie
- 5 GP's => 10 vrije trainigen => gemiddeld rijden de 3de piloten zo'n 20 rondjes per training => gemid. circuit is 4 KM lang => 800 KM

Dus 1100 km * 1800 GBP = 1.980.000 Euro.........dus die 800.000 is een koopje :D :D

Nu denk ik dat 1800 Euro voor een Minardi F1 Kilometer tijdens een GP wat aan de hoge kant ligt. Dat bedrag zal lager uitvallen omdat er geen kosten zijn voor huur van het circuit, reiskosten e.d.


All times are GMT +2. The time now is 16:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.