De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   ALMS Round 3 Mid-Ohio (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13085)

Viper GTS-R*** 20-05-2006 15:30

ALMS Round 3 Mid-Ohio
 
Uitslag van de 2uur durende testsessie:
http://www.imsaracing.net/2006/event.../ALMS_Test.pdf
Porsche RS Spider is snelste algemeen tot nu toe, nipt sneller dan de Audi R8.
GT1: 1 Corvette 2 Aston Martin 3 Aston Martin 4 Corvette

Viper GTS-R*** 20-05-2006 18:35

Uitslag practice session 1
http://www.imsaracing.net/2006/event...io/ALMS_P1.pdf

Viper GTS-R*** 20-05-2006 22:10

In de kwalificatie ging het er zo aan toe:
http://www.americanlemans.com/Galler...6101125312.JPG
Jep AM dus net iets sneller als de Corvette
infoscourse.org

gwyllion 21-05-2006 11:00

De 2 Porsches op de eerste startrij, nipt gevolg door de verzwaarde Audi. Benieuwd of de betrouwbaarheidsproblemen met de versnellingsbak opgelost zijn.

Qualifying

gwyllion 21-05-2006 11:34

Quote:

Originally Posted by gwyllion
De 2 Porsches op de eerste startrij, nipt gevolg door de verzwaarde Audi. Benieuwd of de betrouwbaarheidsproblemen met de versnellingsbak opgelost zijn.

De tijd van #7 Porsche is geschrapt omdat de wagen onder het minimum gewicht zat. Daardoor dat McNish toch op de eerste rij.

Porsche heeft vooral betrouwbaarheidsproblemen op hobbelige circuits (bv. Sebring), maar Mid-Ohio heeft onlangs een nieuwe asfalt laag gekregen dus is de kans wel wat kleiner dan het mis loopt tijdens de race.

Viper GTS-R*** 21-05-2006 15:26

Kwalificatie: http://www.imsaracing.net/2006/event.../ALMS_Qual.pdf

De warm up werdt zo te zien in de regen gereden,
snelste wagen was namelijk de GT2 Ferrari F430.
Deze was zo bijna een seconde sneller als de RS Porsche SPider LMP2
Warm up: http://www.imsaracing.net/2006/event...LMS_WarmUp.pdf

gwyllion 21-05-2006 22:57

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Porsche heeft vooral betrouwbaarheidsproblemen op hobbelige circuits (bv. Sebring), maar Mid-Ohio heeft onlangs een nieuwe asfalt laag gekregen dus is de kans wel wat kleiner dan het mis loopt tijdens de race.

Porsche 1-2, nipt gevolgd door de Audi.

Uitslag staat momenteel enkel op live timing: http://www.imsaracing.net/2003/lt/ltc.html

smiley 22-05-2006 16:41

ook weer een dubbel voor corvette in gt1 met een ronde voorsprong op de eerste A-M :worship:

gwyllion 22-05-2006 18:00

Quote:

Originally Posted by smiley
ook weer een dubbel voor corvette in gt1 met een ronde voorsprong op de eerste A-M :worship:

Die ronde voorsprong is wel het gevolg van een safety car :rolleyes:
Quote:

“We lost the race due to safety car decisions,” said Prodrive Chairman, David Richards. “We were not quite on the pace, but the strategy was superb and we lost it because of some rather strange safety car decisions.”

Aston Martin Racing Team Principal, George Howard-Chappell, added: “Our best chance of winning was by going longer on the fuel which we did. This very nearly paid off but a puncture and the safety car decision ruined that chance. We were hoping when the Corvettes had pitted and we were still out that there might be a safety car, but it did not work out as we hoped.”

smiley 22-05-2006 18:38

nuja.. ze hebben toch weer een dubbel gehaalt bij corvette.. en hebben zo voor de 3de keer dit jaar a-m verslaan in het alms.

gwyllion 23-05-2006 10:43

Enkel Le Mans telt natuurlijk. Ik vrees dat Aston Martin een vergissing gedaan heeft om Pirelli te kiezen, misschien kan de Cirtek Aston Martin (op Michelin rubber en super lineup) het Corvette fabrieksteam toch kloppen.

Bramzel 23-05-2006 11:10

Denk toch dat Aston het weer niet gaat redden op LeMans. De stap die de Corvettes hebben genomen ten opzichte van vorig jaar is toch groter dan de stap die de Astons hebben genomen lijkt het.

gwyllion 23-05-2006 12:15

Inderdaad, en de Corvettes rijden in ALMS met extra restricties. Gelden die beperkingen ook in Le Mans?

Aston Martin mag trouwens in Le Mans niet meer met de low drag voorspoiler rijden. Dus het topsnelheid voordeel zijn ze ook kwijt. Er wordt wel gesuggesteerd dat de fabrieks DBR9s toch op Michelin rubber zullen rijden. Ook benieuwd of de hitte in de cockpit onder controle is dit jaar.

Bramzel 23-05-2006 13:07

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Aston Martin mag trouwens in Le Mans niet meer met de low drag voorspoiler rijden.

Godzijdank niet nee ;) Dat ding was zo netvliesverstuikend lelijk...

gwyllion 23-05-2006 13:49

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Inderdaad, en de Corvettes rijden in ALMS met extra restricties. Gelden die beperkingen ook in Le Mans?

Aston Martin mag trouwens in Le Mans niet meer met de low drag voorspoiler rijden. Dus het topsnelheid voordeel zijn ze ook kwijt.

Ik heb eens in de ACO GT1 reglement gekeken en daar staat het volgende in:
Quote:

Appendix 2 - Balance of performances

In order to maximise equality of performance and to maintain the current level of performance as well, the following adjustments must be carried out :
Aston Martin DB9 Coupe (ACO homologation N°: LMGT1-01) :
- Addition of 25 Kg to their minimum weight ;
Corvette C6/ZO6 (ACO homologation N°: LMGT1-02) :
- Addition of 25 Kg to their minimum weight ;
Ter herinnering de regels in ALMS gedurende het seizoen:
  • IMSA bulletin # 06-02 (19/12/2005)
    • Aston Martin DBR9:
      • Minimum Weight: Per ACO Specifications Appendix 2 requiring 25kg added to minimum weight. (ie Minimum weight 1150kg.)
    • Corvette C6R:
      • Minimum Weight: Per ACO Specifications Appendix 2 requiring 25kg added to minimum weight.
      • Minimum Weight: Under IMSA balance of performance 30kg added to minimum weight. (ie Minimum weight of 1180kg.)
  • IMSA bulletin # 06-04 (01/03/2006)
    • Aston Martin Racing DBR9:
      • Minimum Weight: 1125kg
      • Restrictor table column: 1175kg.
  • IMSA bulletin # 06-05
    • Aston Martin DBR9
      • Minimum Weight: Under IMSA balance of performance, reduced to 1100kg.
      • Maximum Restrictor Diameter: Under IMSA balance of performance, one column to the right: i.e. 31.8mm (2 restrictors) for 6.0L @ 1100kg.
Conclusie:
  • Aston Martin:
    • ACO: 1150 kg, 2 x 31.2 mm of 1 x 43.6 mm (6000 cc)
    • IMSA: 1100 kg en 2 x 31.8 mm of 1 x 44.6 mm
  • Corvette:
    • ACO: 1150 kg, 2 x 30.7 mm of 1 x 43 mm (7000 cc)
    • IMSA: 1180 kg, 2 x 30.7 mm of 1 x 43 mm

Bramzel 23-05-2006 22:18

D'r zijn foto's opgedoken van de schuiver van Lamy. Potdikke, dat was een beste (de foto's zijn onbewerkt), en dan te bedenken dat ze klaar waren met wat nieuwe ophangingonderdeeltjes, een diffuser en wat bodywork.

http://www.autoblog.com/media/2006/05/Picture313.jpg

http://www.autoblog.com/media/2006/05/Picture314.jpg

http://www.autoblog.com/media/2006/05/Picture315.jpg

http://www.autoblog.com/media/2006/05/Picture316.jpg

http://www.autoblog.com/media/2006/05/Picture317.jpg

Bron: http://www.autoblog.com/2006/05/23/a...n-wright-bros/

Viper GTS-R*** 23-05-2006 22:25

Quote:

Originally Posted by Bramzel
D'r zijn foto's opgedoken van de schuiver van Lamy. Potdikke, dat was een beste (de foto's zijn onbewerkt).

En dan zeggen dat Lamy Ex-F1 piloot was, ik dacht even een Ex-F16 piloot die een noodlanding heeft :p

marcel 23-05-2006 23:15

pff, zo heb ik er al veel meegemaakt :+ (maar dat was dan wel in de sim-wereld)

man, een geluk dat die op zijn 4 pootjes terecht komt

Fonne 24-05-2006 21:00

Die tweede en derde foto zijn precies toch nep ze.
Ik zou denken dat ze de wagen op de achtergrond hebben geplakt want hij lijkt mij een beetje hoog te gaan.

Integra 24-05-2006 22:03

Quote:

Originally Posted by Fonne
Die tweede en derde foto zijn precies toch nep ze.
Ik zou denken dat ze de wagen op de achtergrond hebben geplakt want hij lijkt mij een beetje hoog te gaan.

Ongeveer 50 m ver gevlogen, dus ik denk niet dat die 2e en 3e foto nep zijn.

marcel 24-05-2006 23:09

waarom zouden ze die foto's vervalsen, en dan op autosport-sites posten?

Stranger 25-05-2006 00:26

Voor diegene die nog denkt dat het nep is.

http://www.youtube.com/watch?v=hl2UUunlI2Q

Fonne 25-05-2006 20:55

Ok ik trek mijn woorden in. Maar als die zo'n jumpen kunnen weerstaan zouden ze die dan niet in het WRC kunnen inzetten ? Ze doen het mss beter dan de Subaru's.

Juha 25-05-2006 21:15

Prodrive is je al voorgeweest, ze hebben het geprobeerd in Frankrijk. ;)

Integra 26-05-2006 10:48

Quote:

Originally Posted by Fonne
Ok ik trek mijn woorden in. Maar als die zo'n jumpen kunnen weerstaan zouden ze die dan niet in het WRC kunnen inzetten ? Ze doen het mss beter dan de Subaru's.

Het zijn eigenlijk vooral die Pirelli's die het slecht doen.

Viper GTS-R*** 26-05-2006 14:18

Quote:

Originally Posted by Juha
Prodrive is je al voorgeweest, ze hebben het geprobeerd in Frankrijk. ;)

Jep, zie hier maar Fonne:
http://66.249.93.104/translate_c?hl=...language_tools

Fonne 26-05-2006 21:59

Quote:

Originally Posted by Juha
Prodrive is je al voorgeweest, ze hebben het geprobeerd in Frankrijk. ;)

Is dat een auto van prodrive ?
Lijk mij een standaard auto. Het is een V8 Vantage en geen DB 9. Voor de kenners.

Juha 26-05-2006 22:08

Het is een standaard wagen van prodrive. En ik vermoed dat de DB9 (nog) minder geschikt is om rally mee te rijden.

marcel 26-05-2006 22:08

het is Stéphane Sarrazin, en die rijdt voor Prodrive, denk ik

Grig-O 26-05-2006 22:12

Samen met Prévot geloof ik


All times are GMT +2. The time now is 03:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.