|
#1
|
|||
|
|||
Legend Car Series Benelux
Is al langer bekend in de USA maar ze zouden ook naar de Benelux komen. In Frankrijk wordt er reeds mee gereden...
Spirit Racing, oa bekend uit de Funcup, zou het in de Benelux promoten. Dat is de reden dat ik er afgelopen weekend eentje zag in de paddock in Zolder. Technisch : - tubulair chassis - 1250 cc Yamaha motor, 150 PK - 480 kg - sequentiële 5 bak - achterwiel aangedreven - 3 formules tussen 6000 en 10000 € per seizoen (excl BTW) - in 2005 20 wedstrijden van 20' (4 per weekend) Alles te lezen in Turbo Magazine. Men meldt ook een website www.legendspirit.com maar deze blijkt nog niet actief te zijn. Alweer een Cup erbij. De laatste jaren zijn ze met paddestoelen uit de grond gekomen terwijl iedereen spreekt van een crisis in de autosport. Waar gaat dat naartoe. C U |
#2
|
||||
|
||||
Re: Legend Car Series Benelux
Quote:
Twee jaar terug zagen we het debuut van de Saker, die zitten nu op 10 wagens ongeveer. 2004 was pas het eerste "echte" jaar. Benieuwd hoe dat verder gaat.... In 2003 zegen we voor de eerste keer de BRL-V6 wagen verschijnen, in 2004 het eerste seizoen met coureurs van naam. Door de zeer slimme en geslepen tactiek van Har Maessen (organisator) is deze klasse zeer snel van de grond gekomen. Hoe lang Maessen deze tactiek kan volhouden is de heikele vraag. Dit jaar de Roadster Cup...........te kampen met opstart problemen waardoor pas op het einde van het seizoen de eerste demo-races te zien waren. Maar 10 wagens aan de start...... Dan plannen voor Legend's en Ford GT40's.......benieuwd welke series in 2006 of 2007 nog over zijn
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#3
|
|||
|
|||
Re: Re: Legend Car Series Benelux
Quote:
Daarenboven hebben vele piloten hun krijtlijnen voor 2005 al uitgezet en zijn reeds op zoek naar de nodige budgetten. Horen deze nieuwe zaken daar al bij, zoveel te beter maar ik vrees er echter een beetje voor... Nu ja, ik wesn ze allen veel succes met hun projecten en het vervolg zullen we wel zien. C U |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** |
#5
|
||||
|
||||
en de races zijn spannend en mooi om te zien. Heb ze vorig jaar in Donington bezig gezien. Korte en krachtige races.
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#6
|
||||
|
||||
Er heeft ooit al eens een Legend als pace-car gediend op een Belgsich kartcircuit (EK wedstrijd in Genk, in '99 of '00). Dat kleine kreng had heel wat power in zich op dat korte baantje. Mooi om naar te kijken, tijdens de afgelopen Race-Rally in Maastricht werd er met een Legend in MG kleuren een spectaculaire demo gegeven. Veel dough-nuts
Willen ze met deze wagentjes richting de circuits als Zolder en Spa? Of is het iets voor de scene in Warneton? Quote:
Juiste URL: http://www.legendsspirit.com/
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 25-10-2004 at 22:58. |
#7
|
|||
|
|||
Neen, ze zouden rijden in het in de stijgers staande provinciaal ASAF-kampioenschap. Dus Chimay, Croix, ...
C U |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
C U |
#9
|
||||
|
||||
Da zijn die wagentjes waarmee Team Dynamics toch demos geeft tijdens tuning shows en zo?
__________________
That's right... Taunt the professional ass kicker. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Maar de Britten hebben wel wat meer info: http://www.legends-cars.com/main.php (ook daar zijn de prijzen relatief laag)
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#11
|
|||
|
|||
De legends waren in 2001 reeds te gast op Warneton en waren er dit jaar op 19/20 juni terug met meer dan 20 wagens om hun 'European Champ' te rijden,
Zéér snel, close racing , met 4 naast elkaar door de bocht kortom een fantastisch spektakel, laat ze maar komen hoe meer hoe liever al heb ik mijn twijfels over de spektakelwaarde op een groot circuit zoals Zolder, mischien als er 50 deelnemers zijn.... |
#12
|
||||
|
||||
de Legends hebben in juni 2004 al op Speedway Warneton (in 2002 geheel vernieuwde baan met 10 graden banking) gereden. Er waren er toen 25 aan de start tijdens de meeting Day's of British Power, welke in 2005 wederom wordt georganiseerd (zie www.camso.com) en verder zullen ze nog 3x op andere evenementen van Warneton acte de presence geven in 2005. Wisten jullie trouwens dat je op Speedway Warneton ook een soort NASCAR serie kunt zien racen, 905 kilootjes en 450 pk. V8 power. Echt de moeite waarde om te zien, close racen van de bovenste plank. Oh ja, de Legends hebben 128 pk en geen 150 en kosten ca. 10000 pounds, terwijl een V8 helemaal compleet ca. 25000 euro kost. Value for money.
|
#13
|
||||
|
||||
Die V8's zien dat die auto's met 3 versnellingen?
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#14
|
||||
|
||||
nee, 1 wegrijversnelling, waarmee je door de koppeling in te trappen wegrijdt. Bij 3500 RPM schakel je dan naar neutraal om vervolgens doorschakelen met een toefje tussengas naar de race-ratio. Deze race-ratio is een directe verbinding tussen motor en achteras (prise direct) en een achteruit hebben we gelukkig ook. Uiteraard met 100% sper op de achterwielen. De overbrengingen van de race-ratio zijn erg eenvoudig te wisselen in 10 minuten en de diverse combinaties van tandwielen maakt het mogelijk te rijden op een 1/4 mile, 1/2 en zelfs een mile oval. Of desnoods op Spa of Zolder. Zou het graag eens proberen op Spa of Zolder en ik denk dat we staan te flappen van de lage rondetijden
[URL=http://www.actionracingschool.com] Last edited by joep #88; 27-10-2004 at 13:32. |
#15
|
||||
|
||||
Op de Engelse site is wel te zien dat er niet gereden wordt op circuits zoals Warneton.
Blijkbaar wordt er gereden op de gewone circuits zoals Oulton Park, Croft, Anglesey, Rockingham. In Frankrijk zien we Clermont-Ferrand. Weliswaar niet al te lange banen, maar ook geen ovals. Misschien een ideetje om bij de ZTC en de Sprinters te steken ! |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
Rate This Thread | |
|
|