De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 23-05-2008, 18:48
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Porsche Cayman S - Eerbetoon Sterchele - Fujimi - 1/24

Eindelijk is deze kit binnen. Het leek weken te duren, maar uiteindelijk is ie in een weekje vanuit HongKong naar hier gevlogen. Supersnel, net zoals zijn reputatie...

In België is deze wagen gekend als de doodskist van François Sterchele (aldus zijn grootvader). Begin mei kwam de stervoetballer van Club Brugge met deze wagen immers om het leven na een tragisch ongeluk. Swa reed veel te snel, naar het schijnt voorbij de 200 km per uur, week wegens een onverklaarbare reden uit en knalde op een boom... Een ongeval zoals er dertien in een dozijn zitten maar voor mij en heel veel Clubsupporters een pijnlijk slot van de competitie.

Als eerbetoon bouw ik zijn wagen in de oorspronkelijke staat na. Het klinkt misschien vreemd maar voor mij zal het een manier van afscheid nemen zijn. Ik was er wel bij tijdens de slotmatch waar hij herdacht werd, maar deze kit zal het voor mij "af" maken.

Over naar de foto's...

Dit zit er allemaal in de Fujimi-doos. Ik heb er ook meteen een PE-setje van Crazy Modeller bijgekocht om wat meer detail in te stoppen.













Foto's van de eigenlijke wagen heb ik eigenlijk niet. Althans niet van hoe hij er voor het ongeval uit zag. Ik weet wel, "dankzij" de foto's van het ongeval dat de velgen alvast niet kloppen. Dat detail wil ik wel aanpassen en ik hoop om ook de nummerplaat te achterhalen. Langs de andere kant kan ik daarin wel de naam van Sterchele verwerken (vb Serchele - 23 of zoiets)



Alle commentaar is welkom, maar graag enkel over de bouwdoos en de wagen. Er is immers al genoeg geschreven over de dood van Sterchele zelf. Ik heb geen zin in discussies daarover hier in de thread.

R.I.P. Sterchele...



Edit by Dominique: foto van het wrak verwijderd.
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)

Last edited by Dominique; 25-05-2008 at 17:42.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-05-2008, 19:33
MLN's Avatar
MLN MLN is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Oudenburg
Posts: 2
Mooi eerbetoon aan het nummer 23 van club brugge
Reply With Quote
  #3  
Old 23-05-2008, 20:58
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Quote:
Originally Posted by MLN View Post
Mooi eerbetoon aan het nummer 23 van club brugge
I agree
Reply With Quote
  #4  
Old 23-05-2008, 22:35
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Volgens mij zijn het deze fujimi-velgen die je onder deze wagen moet monteren: OZ Super Tourismo Wheel (FU19182)

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	10011093.jpg
Views:	613
Size:	11.9 KB
ID:	10103  
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-05-2008, 23:31
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Alle commentaar is welkom, maar graag enkel over de bouwdoos en de wagen.
Ik begrijp maar al te goed hoe je je moet voelen en waarom je zo'n model wil bouwen: ik heb hetzelfde gevoel over de Ferrari waarmee Gilles Villeneuve verongelukt is. Ik heb die al wel 3 keer gebouwd (en nu ben ik er weer mee bezig) en ergens helpt het ook een beetje om het rouwproces te verwerken.

Maar precies omdat ik met Villeneuve hetzelfde gevoel had, toch even deze bizarre bedenking: toen ik in de krant las dat Sterchele geboren was in 1982dacht ik meteen "tiens, die mens is geboren in het jaar dat Villeneuve verongelukt is", en omdat ik weet dat Gilles op 8 mei om het leven kwam in Zolder checkte ik even de datum waarop Sterchele verongelukte... inderdaad, het is exact 26 jaar later gebeurd, wéér op 8 mei... Toeval natuurlijk, maar het zette me toch even aan het denken...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 24-05-2008, 01:52
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Maar precies omdat ik met Villeneuve hetzelfde gevoel had, toch even deze bizarre bedenking: toen ik in de krant las dat Sterchele geboren was in 1982 dacht ik meteen "tiens, die mens is geboren in het jaar dat Villeneuve verongelukt is", en omdat ik weet dat Gilles op 8 mei om het leven kwam in Zolder checkte ik even de datum waarop Sterchele verongelukte... inderdaad, het is exact 26 jaar later gebeurd, wéér op 8 mei... Toeval natuurlijk, maar het zette me toch even aan het denken...
Bizar toeval inderdaad... Op die dag verjaart een nichtje van me en ieder jaar opnieuw vergeet ik het. Dit jaar had ik beloofd het nooit meer te vergeten. Denk dat dat wel zo zal blijven...

En nog toevalliger... François overleed dus op 8 mei 2008. Als je de getallen samentelt: 8 + 5 + 2 + 0 + 0 + 8 = 23. Laa dat nu net zijn nummer zijn waar hij al jaren van houdt...

Mercikes alvast voor de steun. Morgen (oeps vandaag dus) beginnen we eraan want alles zag al een dreftsopje...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #7  
Old 24-05-2008, 13:34
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Zo, de eerste schuurbeurt is achter de rug. Er waren echt wel weinig gietnaden en bramen en zo te vinden op de body. Knap werk van Fujimi, ook al is de plastic van andere kwaliteit dan die van Tamiya... Er zat wel één putje in die ik moest dichtmaken met putty. Ook de panellines moeten uitgediept worden. Deze week haal ik daarvoor zo'n tool zodat ik het eindelijk eens goed kan doen ipv met ander, minder (niet) geschikt materiaal.

Om niet te hard van stapel te lopen, heb ik eens rustig de bouwtekening bekeken (PLUSPUNTJE he ) en daarop aangetekend waar de PE moet komen (nog een PLUSPUNTJE). Op die manier ga ik niet overhaast te werk of ga ik niet nodeloos eerst primer spuiten en dan knippen en zagen... Dat ziet er dan als volgt uit (zie fluo):





Volgende stap is het opzoeken van interieurpics en referentiemateriaal op internet zodat alles daarbinnen een beetje klopt. Het kriebelt echt om volle bak erin te vliegen, maar ik ga dat dus NIET doen. Slow is beter en je bespaart diesel... (euhm...)

Grtzzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #8  
Old 24-05-2008, 21:22
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Hey Loeten ,

Als vurige Anderlecht supporter wil ik je zeggen dat toch niet alleen de Club supporters dit erg vinden. Ik vind dit ook bijzonder jammer voor iemand waar zijn toekomst nog volledig voor zich lag. Ik vid dit een zeer mooi eerbetoon .
Maak er een mooie van!
Reply With Quote
  #9  
Old 24-05-2008, 21:23
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Misschien een tip voor de nummerplaat : FCB-023 ?
Reply With Quote
  #10  
Old 25-05-2008, 11:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Alle commentaar is welkom, maar graag enkel over de bouwdoos en de wagen. Er is immers al genoeg geschreven over de dood van Sterchele zelf. Ik heb geen zin in discussies daarover hier in de thread.

R.I.P. Sterchele...
Ik zou mijn commentaar graag beperken tot de kit alleen, maar daar heb ik het dan toch wat moeilijk mee als de foto van de crash er gewoon tussenstaat, publiekelijk voor iedereen. Dat is in principe "vragen" om commentaar. Met enkel de foto van de juichende speler in kwestie, had er helemaal geen reden geweest voor mij om dit neer te tikken. Immers, je gaat geen diorama van de crash maken, dus heeft deze foto absoluut geen meerwaarde aan deze thread. De juichende Sterchele daarentegen wel, als eerbetoon.

Ik ken maar zeer weinig mensen, om niet te zeggen geen enkele, die een foto posten van het wrak van Villeneuve of Senna als opening van hun "tribute build".

Maar goed, dat moest er even uit.

Veel succes bij het bouwen!
Reply With Quote
  #11  
Old 25-05-2008, 15:58
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Ik zou mijn commentaar graag beperken tot de kit alleen, maar daar heb ik het dan toch wat moeilijk mee als de foto van de crash er gewoon tussenstaat, publiekelijk voor iedereen. Dat is in principe "vragen" om commentaar. Met enkel de foto van de juichende speler in kwestie, had er helemaal geen reden geweest voor mij om dit neer te tikken. Immers, je gaat geen diorama van de crash maken, dus heeft deze foto absoluut geen meerwaarde aan deze thread. De juichende Sterchele daarentegen wel, als eerbetoon.

Ik ken maar zeer weinig mensen, om niet te zeggen geen enkele, die een foto posten van het wrak van Villeneuve of Senna als opening van hun "tribute build".

Maar goed, dat moest er even uit.

Veel succes bij het bouwen!
Geen probleem. Heb je voor een stuk wel gelijk in. Op een ander forum is er wel even discussie geweest, maar jah, daar hebben ze ook minder respect als je wat vraagt en kijken ze liever plaatjes Langs de andere kant vind ik dat het wel moet kunnen. Ik eer immers zijn voetbaltalent, niet zijn way of life 's nachts. Het gebeurde ook niet op circuit, daar waar bovengenoemde stuurkunstenaars wel hun leven lieten en er zelf weinig aan konden doen. Had François zich aan de snelheid gehouden, dan had hij meer kans gehad (nu ja, op die weg...). En daar ben ik ook boos om. Maar het kan reacties uitlokken, inderdaad...

Ik vond trouwens ook niet meteen een foto van de wagen voordien. Maar met die foto kon ik wel aantonen welke velgen ik precies zocht en ging nodig hebben. Misschien kon ik die via photoshop eruit gehaald hebben. Anyway, nu weet ik welke velgen ik moet zoeken, dankzij Nismo en kan de foto stilletjes verwijderd worden. Iets wat ik ook op het andere forumpje doe...

Mercikes
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #12  
Old 25-05-2008, 17:44
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Anyway, nu weet ik welke velgen ik moet zoeken, dankzij Nismo en kan de foto stilletjes verwijderd worden.
Done, en discussion closed.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #13  
Old 25-05-2008, 21:02
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Om even op de velgen terug te komen: Ik ben er vrij zeker van dat dit geen OZ Supertourismo's zijn maar gewoon Porsche velgen, gelijk aan de velgen op de volgende 911's (deze zijn ook leverbaar op de Boxster en Cayman):

http://www.autocult.com.au/img/galle.../997GT3779.jpg

http://www.garnettmotorcars.com/file...08267-1137.JPG

OZ Supertourismo's zijn anders van vorm:

http://www.extremecarforli.it/immagi...a/focusab5.jpg
Reply With Quote
  #14  
Old 25-05-2008, 21:36
MBC230 MBC230 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2007
Location: Utrecht
Posts: 2
Dit zijn de velgen:

Reply With Quote
  #15  
Old 26-05-2008, 19:58
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Hmm, die velgen zullen me nog kopzorgen baren... Hieronder even een foto van de oorspronkelijke velgen. Het klopt dus wat hierboven gezegd wordt. We gaan zien of deze te vinden zijn en anders proberen we te benaderen via de Super Tourismo's



Ondertussen doe ik verder aan de wagen. De grijze primerlagen zitten er op en ik kan geen foutjes bespeuren...









En hier een foto van de PE-remschijven. Ik ben druk aan het schuren van de remklauwen. Voorlopig is het nog verre van goed. Ik vraag me af hoe jullie dit doen. PE-zaagjes hoorde ik al??



Grtzzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.