De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2003
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 25-08-2003, 13:28
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossing vraag 25 en 26

Na een verkwikkende nachtrust van meer dan 12 uur (!) voel ik me weer fit genoeg om alle inzendingen te verbeteren. Meteen mag ik eraan toevoegen dat het me deze keer het allermoeilijkst gevallen is om streng, eerlijk en rechtlijnig te zijn omdat sommige antwoorden zó verschrikkelijk close tegen de juiste oplossing kwamen en toch niet correct waren, dat ik ze met pijn in het hart moeten afkeuren heb... Maar ik kan niet de ene keer wel streng zijn en de andere keer weer niet. Dus, Marshal en Porsche, sorry jongens, maar het moet nu eenmaal juist zijn. No hard feelings hoop ik?

Ok, dan kunnen we nu van start gaan :

Vraag 25 :

1) Wie zit in wagen 1 ? François Cévert . (en niet Franqois )
2) Wie zit in wagen 2 ? Chris Amon .
3) Wie zit in wagen 3 ? Ronnie Peterson .
4) Wie zit in wagen 4 ? Mike Hailwood .
5) En natuurlijk : wie won eigenlijk deze GP ? Denny Hulme .

Denny Hulme zit dus niet tussen de eerste 4 antwoorden, meer moest je achter de tip deze keer niet zoeken. Overigens betrof het de GP van Zuid-Afrika in Kyalami in 1972.

Vraag 26 :

1) Noem de piloot aan het stuur van de wagen, die hier even het goede spoor kwijt is ? Johnny Servoz-Gavin . (en niet Jonnhy )
2) En wat voor een wagen is dit dan wel ? Een Cooper . Meer had ik deze keer niet gevraagd, wat niet betekent dat je er niet mocht bijzetten dat het een T86B - BRM V12 betrof natuurlijk
3) Welke GP is dit ? GP van Frankrijk , circuit Rouen les Essarts.
4) En het jaartal waarin zich dit afspeelt ? 1968 .
5) En het behaalde resultaat ? Uitgevallen na een accident, DNF dus.

De originele foto, onbewerkt door mij dus, zie je hier :



Oh ja, de tip : Ja Salu Gasten : JSG : Johnny Servoz-Gavin.

Kijk ook eens naar de tussenstand, die je zoals altijd hier kan vinden, en die weer in grafiekvorm staat zodat je een leuker overzicht hebt :
[list=1][*]Guy : nog steeds leider! Proficiat![*]Huudo : nog steeds 2e.[*]Jan : nog steeds 3e.[*]HHugo : schuift op van 5 naar 4.[*]Fleabite : schuift op van 6 naar 5.[*]Andy : schuift op van 7 naar 6.[*]Obi-Jan : schuift op van 8 naar 7.[*]Raceboy : valt terug van 4 naar 8.[*]Johan : schuift op van 10 naar 9.[*]Marshal : "Jonnhy" kost hem 1 plaats, van 9 naar 10.[*]Mario : schuift op van 11 naar 10.[*]Sledge : blijft op 12 staan.[*]Porsche : schuift op van 14 naar 13, ondanks "Franqois".[*]Schumivill : schuift op van 15 naar 14.[*]Megane : valt terug van 12 naar 15, zijn laconieke antwoorden waren het gevolg van een ernstig tijdsgebrek.[*]Lambo : blijft staan op 16.[*]Bart VDC : klimt ook een plaats.[*]R@ce@holic : heeft blijkbaar ook afgehaakt?.[*]Joost : heeft afgehaakt.[*]Oneliner : idem.[*]Bart : idem.[/list=1]





En nu : op naar vraag 27 en 28!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 25-08-2003 at 13:31.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-08-2003, 14:15
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Toch nog 1 antwoord juist, zijn daar geen bonus punten voor??

Theoretische kan ik nog altijd winnen.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-08-2003, 14:21
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by Megane
Theoretische kan ik nog altijd winnen.
Theoretisch kan zelfs iemand die pas vanaf nu begint mee te doen nog winnen !
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #4  
Old 25-08-2003, 14:30
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Thumbs up

Wel, deze keer heb ik het warm gehad.

Geen van de twee foto's heb ik gevonden.
Bij vraag 25 wist ik wel dat het Kyalami was. Dan even de startgrid van de verschillende jaren opgezocht en , mede door de helmen, antwoord gevonden.

Vraag 26 was totaal onvindbaar. Er stond wel op de thread dat je maar de gegevens van het jaar en de Grand Prix op google diende in te vullen en dat deze foto te voorschijn floepte.
Ja, dag Jan.......

Dan maar gaan zoeken naar de auto. Er rijdt inderdaad in Classic Force races zo een renwagen mee in rode kleur met witte strepen, ex-Lucien Bianchi mee. Enorm kenmerkend zijn die speciale velgen en zo werd het jaar gevonden. Dat het Rouen was, kon je wel herkennen, maar op de startgrid vond je achteraan Vic Elford (zilveren helm en nummer 30) en Johnny Servoz Gavin (ook zilveren helm en nummer 32). Het stukje van de 2 dat Sennake overgelaten had en de tip gaven de juiste piloot. Trouwens, zijn ploegmaat Vic Elford , ook op de laatste plaats vertrokken werd uiteindelijk vierde in deze Grote Prijs, die meteen de allereerste GP overwinning betekende voor onze landgenoot Jacky Ickx !

Niet gemakkellijk, wel leuk.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-08-2003, 14:31
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
Wauw, beter dan dat ik verwacht had. Bij vraag 25 serieus in de miserie gezeten omdat blijkbaar iedere race er andere nummers waren. Ofwel lag het aan mijn info, maar ik kwam meerdere sites tegen waarbij die van race tot race wisselden. Cevert was parate kennis, Peterson was ik zeker na opzoekingswerk, Hailwood was een berekende gok. Alleen Schenken verkeerd dus. Dacht aan gp van Brands Hatch, vandaar dat ik met fittipaldi op de proppen kwam als winnaar.

Vraag 26 in welgeteld 5 seconden opgelost (geen tijd om op te zoeken). Toch nog twee antwoorden goed: Cooper (berekende gok) en DNF. aan de wagens had ik echter gegokt op 1967. Circuit en piloot was natuurlijk wat anders
Reply With Quote
  #6  
Old 25-08-2003, 14:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Re: Oplossing vraag 25 en 26

Quote:
Originally posted by Sennake

[*]Marshal : "Jonnhy" kost hem 1 plaats, van 9 naar 10.

Stom kuiken dat ik ben, heb dat gewoon verkeerd overgetikt

regels zijn regels, dat is de enige manier om het spelletje eerlijk te laten verlopen...........krijg je achteraf ook geen gezever.


ps. 12 uur slaap.............luiwammes

Vraag 25: met het F1 databoek op schoot alle mogelijke opties wegstrepen..............na eerst het jaar te hebben opgezocht via mijn favoriete fotosite

Vraag 26: Foto binnen 3 minuten teruggevonden op wederom mijn favoriete fotosite
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 25-08-2003 at 14:43.
Reply With Quote
  #7  
Old 25-08-2003, 14:57
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Re: Re: Oplossing vraag 25 en 26

Vraag 26: Foto binnen 3 minuten teruggevonden op wederom mijn favoriete fotosite [/B][/QUOTE]


Die fotosite wil ik wel eens leren kennen..........................
Reply With Quote
  #8  
Old 25-08-2003, 14:59
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Sennake
Theoretisch kan zelfs iemand die pas vanaf nu begint mee te doen nog winnen !
Deze vragen bleken toch makkelijker te zijn dan de vorige set (23 & 24) toen er maar 2 alles juist hadden, tegen nu 9.

Met nog 3 races en 6 vragen te gaan, staan er ook hier 3 heeel dicht bij elkaar.

35 punten tussen de 1ste en de 2de en 115 tussen de 2de en de 3de. Als je dan bedenkt dat bij de volgende set telkens 100 punten per vraag en de 2 daaropvolgende sets telkens 250 te verdienen zijn, dan kan idd. alles nog... Jammer van de "offhookers" ofte afhakers.
Reply With Quote
  #9  
Old 25-08-2003, 14:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Re: Re: Re: Oplossing vraag 25 en 26

Quote:
Originally posted by guy
Vraag 26: Foto binnen 3 minuten teruggevonden op wederom mijn favoriete fotosite

Die fotosite wil ik wel eens leren kennen.......................... [/B][/QUOTE]

Voor 100 euro ben je de man
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 25-08-2003, 15:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Re: Re: Re: Oplossing vraag 25 en 26

Quote:
Originally posted by guy
Vraag 26:

Die fotosite wil ik wel eens leren kennen..........................
Ik denk dat ik weet welke site Marshal bedoelt. Ik heb ook zo'n site waar ik ze telkens weer terugvindt, allicht dezelfde...

Last edited by Guido; 25-08-2003 at 15:11.
Reply With Quote
  #11  
Old 25-08-2003, 15:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Re: Re: Re: Re: Oplossing vraag 25 en 26

Quote:
Originally posted by Marshal
Voor 100 euro ben je de man
Afzetter!

95 euro bij mij
Reply With Quote
  #12  
Old 25-08-2003, 15:03
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
En nu hebben jullie binnenpretjes , zeker ?..............................
Reply With Quote
  #13  
Old 25-08-2003, 15:18
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by guy
En nu hebben jullie binnenpretjes , zeker ?..............................
Ja maar ik ben dan weer jaloers op jouw kennis.........want zoals jij die vraag hebt weten op te lossen was het mij nooit gelukt

enig nadeel is dat op die site geen rallyfoto's staan, het is dus alweer feest in Huize Zandbak om vraag 27 + 28 op te lossen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 25-08-2003 at 15:22.
Reply With Quote
  #14  
Old 25-08-2003, 15:23
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
De bocht in kwestie van de laatste vraag was trouwens Sanson. Jammer dat dat ook geen vraag was .

Voor mij niet moeilijk, ook mede door m'n Ulrich Schwab-collectie.

Die rallyvragen zullen bij mij wel weer voor een terugval zorgen.

Aan Lambo: pas vanaf 1973 werden vaste nummers voor een heel jaar gebruikt.
__________________

Last edited by Mario; 25-08-2003 at 15:27.
Reply With Quote
  #15  
Old 25-08-2003, 15:25
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Dat ging niet zo goed precies
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.