De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2003
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 04-08-2003, 19:26
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Niet te veel aan toe te voegen dit was ook mijn denkpiste
Die kleuren stonden op forix
Het mijne komt niet van forix
__________________
Reply With Quote
  #17  
Old 04-08-2003, 20:13
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Ingelmunster
Posts: 567
"Ik dacht eerst dat het een Datsun was, maar de officiële autos van dat merk waren allemaal rood, dus dat kon ik laten vallen."

Mja, het embleem van Mitsubishi was nochtans duidelijk leesbaar


"Inderdaad, zo noemden de Britten hun Indische bedienden in koloniaal Indië. Ik volgde dezelfde redenatie, maar dacht wel onmiddelijk aan Joginder Singh."

Ha, dan was ik toch enigzins juist. Alleen kende ik Singh niet (in 1977 was ik nog lang niet geboren, dusja )


"Vond je? -Ik vond wel voldoede gelijkenis bestaan om het in overweging te nemen, vooral ook omdat men daar over zulke slechte condities sprak voor 1976 en 1977."

Mja, khad zo direct een gevoel dat dit landschap niet echt Australisch leek. En wat die condities betreft, daar heb ik niks over kunnen terugvinden (ook al omdat ik direct eigenlijk die piste heb laten varen)
Reply With Quote
  #18  
Old 21-08-2003, 16:26
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Misschien een wat late reaktie, maar graag wou ik ook even mijn denkpiste kenbaar maken voor vraag 24.

De auto herkende ik meteen, alleen werd die zowat vier jaar na mekaar in gezet, dus was het even zoeken naar het jaartal. Als je een beetje goed keek kon je op het dak het nummer 3 ontcijferen en op het kofferdeksel een typische sticker voor de Safari Rally. Als je daarbij de tip "ik ben uw boyke niet" interpreteert als "het is NIET Joginder Singh", dan heb je genoeg elementen om het juiste antwoord te vinden.
De bevestiging van dat alles inklusief foto heb ik later teruggevonden, en dat bleek dezelfde bron als waar die Mercedes 500 SLC in terug te vinden was.

Wat die landen van vraag 23 betreft heb ik nergens kunnnen terugvinden dat de kombinatie rood bovenaan/wit onderaan voor Portugal moest doorgaan. Wel vond ik ergens het verhaal dat de USA van oorspronkelijk rood, via rood bovenaan/wit onderaan in 1907 naar uiteindelijk wit met blauw evolueerde. Blijkbaar hebben onze quizmasters dat niet goedgekeurd.

Ik ben alleszins tevreden dat ik weeral een plaatsje omhoog ben geschoven, maar ik realiseer me maar al te goed dat nog niet de helft van de punten zijn uitgedeeld terwijl er nog slechts 8 vragen te gaan zijn.

jan
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.