De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #61  
Old 18-10-2005, 21:14
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Zonet heel je verhaal gelezen, en je mag mij ook bij de fantastischschitterendprachtig-clan indelen!!! Het lijkt me echter wel zéér zonde dat je van al dat werk nauwelijks iets gaat zien. Waarom maak je geen dioramaatje van dit model? Een garage met de Merc helemaal opengesmeten, zoals een restauratieproject. Dan zie je meteen alles (en kan je je ook nog gaan amuseren met de cablage!!)
Reply With Quote
  #62  
Old 18-10-2005, 22:33
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by kristofgtv6
Waarom maak je geen dioramaatje van dit model? Een garage met de Merc helemaal opengesmeten, zoals een restauratieproject. Dan zie je meteen alles (en kan je je ook nog gaan amuseren met de cablage!!)
merci merci. Ik had al zoiets in mijn gedacht. Alleen weet ik nog niet goed hoe ik het ga uitwerken. Iemand zei me om een rollend chassis te maken (ge weet wel, motor en overbrenging er aan), en dan de body er boven te laten "zweven". We zien wel. In ieder geval moet de boel proper uitgewerkt worden, met cablage en heel de mikmak er op en aan. Het heeft geen zin om dit te bouwen en dan mijn voeten te vegen aan de afwerking. Dat zou op niks trekken.
Maar jouw idee houd ik zeker in beraad.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #63  
Old 19-10-2005, 12:50
JJoris's Avatar
JJoris JJoris is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2003
Location: Duffel
Posts: 129
Domi,

Super project, pure klasse !

Weet je dat schaal 1/1 staat in de Daimler Chrysler dealer schowroom in Mechelen ? Je kan er niet naast kijken, als je binnen loopt, loop je er recht op ! Als je een detail wil checken moet je het niet te ver gaan zoeken.
Reply With Quote
  #64  
Old 19-10-2005, 17:54
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by JJoris
Weet je dat schaal 1/1 staat in de Daimler Chrysler dealer schowroom in Mechelen ? Je kan er niet naast kijken, als je binnen loopt, loop je er recht op ! Als je een detail wil checken moet je het niet te ver gaan zoeken.
Yep, dat klopt. Dat is op 300 meter van mijn deur Ik heb er foto's van genomen. Echt behulpzaam zijn de verkopers echter niet op dat vlak. De eerste keer dat ik ging kijken vroeg ik of de motorkap open mocht, en toen zeiden ze dat ze hem van de eigenaar niet mochten aanraken, en dat alles op slot was. De keer daarna stond de motorkap wel open voor zover ik van buitenaf kon zien, maar had ik niet de tijd om naar binnen te gaan.
Anyway, van het verhaal van die kloefkappers klopt niet veel. Maar ja, zij hebben het er voor het zeggen. Ik niet
Maar als er soms iemand iemand op het forum zit die in die garage een heel dikke mercedes heeft gekocht, pak mij dan eens mee. Dan mag de motorkap waarschijnlijk wel open ...
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #65  
Old 01-11-2005, 00:11
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Update:

we hebben kabelgeleiders gemaakt. Die bevinden zich aan de rechterzijde van het raam.





Daarnaast hebben we ook gewerkt aan het deel dat zich net vóór de zgn "firewall" bevindt. Dat is een assymetrische constructie die zich rond de transmissie buigt, en een brug vormt naar de achterkant van het motorkompartiment.



Vanaf de top van deze brug vertrekken 2 stangen naar de beide zijden van het raam. Die stangen zijn met bouten aan de brug en het raam bevestigd.
Ik heb getracht dit te simuleren. Daarom heb ik het volgende gedaan: eerst de nodige bevestigingsplaten gemaakt aan de brug en het raam:





Daarna heb ik de 2 stangen gemaakt. Aan de kant waar ze aan de brug worden bevestigd is een verdikking aangebracht. Een soort van mof die over de buis werd gelast. Aan die mof zit dan een bevestigingsring.



Aan de andere kant van de stang is enkel een vernauwing met een gat voor de bout.





Wanneer alles gemonteerd is, ziet het er zo uit (hier nog met provisoire stukjes tindraad):





Alleen moet ik nu nog zien uit te vissen hoe ik iets fabriceer dat op een bout lijkt. Suggesties iemand?
__________________
Groetjes,
Domi.

Last edited by Dominique; 01-11-2005 at 00:14.
Reply With Quote
  #66  
Old 01-11-2005, 01:53
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
een punch&die set zou hier misschien uitkomst kunnen brengen. Een set waarmee je cirkelvormige plaatjes kan uitkloppen. Als je zo'n plaatje dan op een stuk plastic-rod kan lijmen, lijkt het al ergens op. Als je dan bovendien nog een moer-kopje in foto-ets óp de plaatje lijmt, zou dat op een bout moeten lijken, eens gemonteerd. Allez, zo effkes uit mijn mouw geschud.

Dominique, da's geen normaal werk meer! Ben bijna van mijne stoel gevallen. Sjiek, ech sjiek!
Reply With Quote
  #67  
Old 01-11-2005, 09:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Huudo
een punch&die set zou hier misschien uitkomst kunnen brengen. Een set waarmee je cirkelvormige plaatjes kan uitkloppen. Als je zo'n plaatje dan op een stuk plastic-rod kan lijmen, lijkt het al ergens op. Als je dan bovendien nog een moer-kopje in foto-ets óp de plaatje lijmt, zou dat op een bout moeten lijken, eens gemonteerd. Allez, zo effkes uit mijn mouw geschud.

Dominique, da's geen normaal werk meer! Ben bijna van mijne stoel gevallen. Sjiek, ech sjiek!
Ik breng er de 5e november eentje mee vanuit de IPMS Nationals in Nieuwegein, en Huudo heeft er ook al eentje besteld. Misschien kan er wel 3 meebrengen?

Prachtig werk overigens, begint er een beetje surrealistisch uit te zien!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #68  
Old 01-11-2005, 11:04
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Huudo
een punch&die set zou hier misschien uitkomst kunnen brengen. Een set waarmee je cirkelvormige plaatjes kan uitkloppen. Als je zo'n plaatje dan op een stuk plastic-rod kan lijmen, lijkt het al ergens op. Als je dan bovendien nog een moer-kopje in foto-ets óp de plaatje lijmt, zou dat op een bout moeten lijken, eens gemonteerd. Allez, zo effkes uit mijn mouw geschud.

Ben bijna van mijne stoel gevallen.
Misschien nog niet zo'n slecht gedacht.

Quote:
Originally Posted by Huudo
Ben bijna van mijne stoel gevallen.
Zie maar dat ge u gene zeer doet
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #69  
Old 02-11-2005, 15:11
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Hey Dominique,ik was daarnet even op het automotive forum aan het surfen en kwam op deze thread uit.Ik dacht dadelijk aan U , kijk maar eens wat deze kerel gaat bouwen :
http://www.automotiveforums.com/vbul...d.php?t=477299

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #70  
Old 02-11-2005, 22:09
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
da's al net dezelfde als ik: eerst de boel in stukken snijden en dan gaan zoeken naar referentiefoto's
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #71  
Old 17-11-2005, 01:07
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Nu Sennake met zijn Toleman zwaar aan het scratchbuilden is geslagen, kan ik hem niet in de steek laten. Hier komt mijn bijdrage aan het modelbouwrelaas van vanavond:

De brug is nu volledig af, zoals te zien is op foto 1. Daarnaast hebben we ook de voorste delen van de draagarmen op maat gezaagd, en de voorste steunbalk gebouwd. Die heeft een zware lasnaad bovenaan. Ik heb die gecreëerd met een ijzerdraadje dat op het onderdeel werd gekleefd.

Ik breng heel de hutsekluts mee naar de Wheels op vrijdag. Als je hem eens life wil zien, dan weet je waar je moet zijn!

Tot het zover is zal je het met deze foto's moeten doen. Tot later!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	WIP23.jpg
Views:	56
Size:	186.6 KB
ID:	277   Click image for larger version

Name:	WIP22.jpg
Views:	46
Size:	177.2 KB
ID:	278   Click image for larger version

Name:	WIP25.jpg
Views:	47
Size:	156.9 KB
ID:	279   Click image for larger version

Name:	WIP27.jpg
Views:	45
Size:	160.2 KB
ID:	280  
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #72  
Old 24-11-2005, 21:34
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
OK, we komen stillekesaan aan het punt dat het chassis ongeveer is afgewerkt. Er ontbreken nog 2 stangen vooraan, maar die worden pas gezet wanneer de motor er in zit. Daarnaast is er nog de zijdelingse motorsteun aan de linkerkant. Ook die wordt gemaakt wanneer de exacte inpassing van het blok is gekend. Voor de rest zijn er nog wat bevestigingsogen en -plaatjes die her en der moeten worden aangebracht. Maar die worden ook samen met de betrokken onderdelen gebouwd.

We gaan onze aandacht dus verleggen naar het opbouwen van de verschillende componenten. Te beginnen met de achterkant weeral. Waarom eerst de achterkant? Wel waarom niet? Stap voor stap krijgen jullie hier alles te zien. Beloofd!

Enjoy!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	WIP29.jpg
Views:	44
Size:	153.6 KB
ID:	285   Click image for larger version

Name:	WIP30.jpg
Views:	27
Size:	168.3 KB
ID:	286   Click image for larger version

Name:	WIP31.jpg
Views:	36
Size:	168.9 KB
ID:	287   Click image for larger version

Name:	WIP32.jpg
Views:	26
Size:	169.9 KB
ID:	288  
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #73  
Old 24-11-2005, 21:37
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Nog een paar piccies om het af te leren ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	WIP33.jpg
Views:	46
Size:	147.2 KB
ID:	290   Click image for larger version

Name:	WIP34.jpg
Views:	41
Size:	143.3 KB
ID:	291   Click image for larger version

Name:	WIP35.jpg
Views:	39
Size:	166.3 KB
ID:	292   Click image for larger version

Name:	WIP36.jpg
Views:	56
Size:	167.3 KB
ID:	293  
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #74  
Old 24-11-2005, 22:36
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
mooi, mooi! Ben super benieuwd naar de volgende stappen. ;
Reply With Quote
  #75  
Old 25-11-2005, 02:49
ac.cobra427's Avatar
ac.cobra427 ac.cobra427 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2002
Location: hoboken
Posts: 212
Dit is geen modelbouw. Dit is kunst.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.