De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 11-04-2009, 00:28
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Is annulatie van seizoen 2009 niet de beste optie?

Na een lange heerlijke week hard en veel werken werd ik op de terugweg naar het diepe zuiden overvallen door het nieuws dat BGTC 2009 welgeteld 2 betaalde inschrijvingen heeft. De bron van alle nieuws is hier te vinden: http://www.dhnet.be/sports/moteurs/a...ur-le-bgt.html

Een creatieve vertaling is hier te vinden: http://www.autosport.be/news/2009/04...nGtOverTeNemen

Een eigen visie is hier te vinden: http://www.autosportvideo.be/pitstop2009/?p=1299

Tijdens het vernemen van het nieuws vernam ik ook nog enkele details die in de drie genoemde artikelen niet aan bod aankomen. Het geeft wel aan dat de tekst van Olivier de Wilde her en der wat kort door de bocht is.

De mooiste waar de eerste twee links de mist ingaan:

Quote:
(est-il possible de promouvoir en même temps un championnat sous contrat Michelin ?).

http://www.dhnet.be/sports/moteurs/a...ur-le-bgt.html
Quote:
La DH stelt zich wel de vraag of iemand die intens met Dunlop samenwerkt, ook een Michelin-kampioenschap kan promoten. Hans Van de Ven zou hieromtrent al de nodige garanties gegeven hebben.

http://www.autosport.be/news/2009/04...nGtOverTeNemen
Beide sites nemen niet de moeite om zich te verdiepen in de persoon Van de Ven (waar ik overigens geen banden mee heb, ken de beste man niet persoonlijk). Van de Ven weet wel met zijn Motorsportschool duizenden, zo niet tienduizenden klanten (sorry, moto's) naar CZ te lokken. Als ik die site goed lees en begrijp lijkt Pirelli me een goede partner van de Motorsportschool.

Voor de DSMEC heeft Van de Ven en zijn DSMEC-crew een goede afspraak/samenwerking met Dunlop. U ziet, de beste man kan alvast twee verschillende petten goed dragen. Waarom zou daar een derde pet van Michelin niet passen? Iemand die de juiste instelling heeft als zakenman kan perfekt verschillende rollen vervullen. Dat is wellicht een vreemde wereld voor autosportjournalisten die ietwat buiten de maatschappij staan. Sterker nog, echte autosportjournalisten bestaan niet in de Benelux. Een echte journalist werkt voor een medium (even niet kijkend naar het signatuur van het medium) en verkondigd daar zijn mening. In de Benelux leveren 99.9% van de autosportjournalisten tevens de beruchte persbabbels aan. Ik wil best verbanden leggen tussen journalisten en organisaties/teams/coureurs waar zij zich nooit kritisch over uit zullen laten. Je poept niet op je broodheer

Terug naar BGTC 2009. Het startveld ziet er volgens de laatste info zeer pover uit. SRO geeft een doodschop aan SRO BE en is op zoek naar een franchisenemer. Franchisen in wat? Een lege grid? Volgens bepaalde (welingelichte) bronnen heb je +/- 40 wagens nodig om break even te draaien met het concept (lees: lasten) BGTC.

De laatste twee jaar heb ik geen 40 wagens gezien, daarnaast resten ons krap twee weken voor de start van het seizoen. Iemand die in 2009 BGTC gaat overnemen weet bij deze dat hij zwaar in het rood gaat eindigen. PRC valt in mijn ogen af omdat deze met de BTCS al twee jaar een flinke daling te pakken hebben t.o.v. het gouden seizoen 2007. DSMEC heeft tegen de stroom in een groei gerealiseerd in 2008. Deze club zit in jaar twee en gezien de rocky roads ahead lijken zware investeringen me niet handig op dit moment.

In het belang van de sport, teams, organisaties en fans lijkt mij een annulatie van seizoen 2009 de beste optie. Niemand die ergernis heeft aan zwakke startvelden, niemand die rood moet schrijven ...............alleen SRO. Voor mij geen probleem, ik heb reeds eerder mijn twijfels geuit over de expansiedrift van deze maffe fransoos. Soms win je iets, soms verlies je. SRO heeft gegokt en verloren. Dat is gewoon normaal zakendoen. Tranen deppen en vrolijk doorgaan met je WK voor GT1's (koop alvast een zakdoekje voor de volgende tranen )

Mijn persoonlijk gedachte is dat de term BGTC, concept GT3 een doodgeboren kindje is voor de toekomst. Noem het een vergiftigd geschenk. Er zit zoveel negatief sentiment op geplakt aan deze termen dat geen enkele organisatie/persoon dit nog kan compenseren. Vergelijk het met het alcoholvrije bier Buckler van Heineken. Jaren terug in Nederland verwijderd van de markt omdat een volks-cabaretier dit biertje tot op het bot afzeikte, niemand die het nog durfde te drinken. Ga naar Spanje en daar is het nog vrolijk te koop.

Toch zitten heel wat goede Belgische teams met een GT3 in hun maag die 1 of 2 jaar op de teller hebben staan. Zo'n wagen schrijf je af op 3 of 4 jaar. Wat is nu de beste en meest gezonde optie mijn eigenwijze inziens voor 2009 en verder:

BTCS is en blijft zoals het is in 2009, enkele BGTC-budgetten zullen opteren voor iets in S1. Wagens zat lijkt me zo.
RACB kiest eindelijk eens voor het welvaren van de sport (ijdele hoop) en geeft DSMEC het recht om een GT3/klasse 1 vluchtelingen op te nemen.
DSMEC mag voor 1, 2 of 3 jaar een klasse(s) inrichten voor echte GT3's en GT4's. Zo kunnen de desbetreffende teams hun investering gezond afronden.
DSMEC gaat doorgroeien naar een nationaal kampioenschap.
BTCS gaat voor silhouettes in de toekomst. Op die manier kunnen ze een ladder van silhouettes opstarten. Via VW Funcup richting S3, S2 naar de premier league van S1.
DSMEC gaat voor een GT&Toerisme mix, wellicht opgesplitst in twee velden zoals het DSC sinds twee jaar.

En SRO? Met de staart tussen de benen terug richting Parijs.

Tja, bij deze mijn eerste visie op het nieuws dat ik hedenavond mocht vernemen en lezen. Vrienden maak ik er wss niet mee, het zij zo. Let wel, ik ben begaan met feit dat ik mooie nationale autosport mag (wil) aanschouwen op Zolder en Spa. Anders tik ik geen 1.000 woorden in
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-04-2009, 01:32
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Anders tik ik geen 1.000 woorden in
Als ik goed geteld heb, zijn het er maar 915...
Reply With Quote
  #3  
Old 11-04-2009, 15:27
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: tessenderlo
Posts: 396
Sorry als ik het zeg maar is een annulatie niet wat overdreven.
dat het niet zo goed doet als desmc en de btcs is al langer geweten.
En toch vind ik het mooi kampioenschap.
Er word niet gezegd dat sro stopt ze willen gewoon samen werken met iemand. Ik hoop dat het Van De Ven wordt want die staat toch dichter bij gt gebeuren.
Er zijn twee soorten artikels over dit.
Je hebt de normale versie van autosport.be
En je hebt die van pitstop die gewoon alles wat met bgt temaken heeft de kop wil indrukken.Ik heb totaal niks tegen de mensen van pitstop.
Maar kan het ook iets minder negatief. Je hoort ze alleen als er iets slechts gebeurt met BGTC.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-04-2009, 15:49
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Het zou toch jammer zijn voor de teams die al sponsors en zo hebben aangetrokken. Annuleren zou ik dus zeker niet doen want probeer je pakket het jaar nadien dan nog aan je sponsors verkocht te krijgen. Een optie zou zijn om met een ander kampioenschap samen te werken. Ik zou het wel leuk vinden om een inmenging te krijgen van de S1's uit de BTCS en klasse 1 en 2 uit DSMEC.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #5  
Old 11-04-2009, 19:43
klopklop1 klopklop1 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2009
Location: Essene
Posts: 83
Ik hoop eerlijk gezegd dat het PRC wordt, zij hebben toch al 2 prachtige kamioenschappen grootgebracht (Fun Cup en BTCS) waarmee ik niet wil zeggen dat de DSMEC geen succes is.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-04-2009, 22:55
936lover 936lover is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 68
tja, tis weer zover

Iemand nog eens nagedacht wie dit kampioenschap opgestart heeft??? WITMEUR
overal waar die zijn dikke buik tussens steekt gaat het naar de kloten. Zijn ogen puilen uit zijne kop... als ie geld ziet!! Hij is er alwel tussenuit , maar één jaar WITMEUR was genoeg om den boel om zeep te helpen.

Nog een reden: BELGIË is te KLEIN voor zo'n regelement. In welke veel grotere landen heeft men een deftig GT3 kampioenschap????

Het niveau: eigelijk om mee te lachen. Het grootste gedeelte van de piloten bestaat uit mensen me ne zak geld maar zouden met moeite kunnen volgen in de dunlop cup of btcs (er rijden er dit week-end een deel me in spa, zoek ze in de uitslag)

overnemer van organisatie: van de ven natuurlijk!!! in de btcs verbied men mensen snel te rijden, waarom races rijden dan, ga dan regelmatigheidsritten rijden met een oldtimer.

RACB : als zij er zich me moeien....

De carglass cup ... dat was racen een bende mensen met passie voor racewagens die zich gingen amuseren!!!!

Het is nu net dat amusement dat weg is!!!!!!

Draai de klok terug of zoek iets in die zin en het zal vanzelf wel lopen...
Reply With Quote
  #7  
Old 11-04-2009, 23:07
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally Posted by 936lover View Post
Het niveau: eigelijk om mee te lachen...
Christophe Bouchut, Pedro Lamy, Eric Van de Poele, Vincent Vosse, Marc Goossens, Jeffrey Van Hooydonck, Kurt Mollekens, Vanina Ickx, Vincent Radermecker, Fred Bouvy, Anthony Kumpen, Bert Longin,...

Geen piloten van niveau zeker?
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 11-04-2009, 23:53
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by 936lover View Post
Iemand nog eens nagedacht wie dit kampioenschap opgestart heeft??? WITMEUR
overal waar die zijn dikke buik tussens steekt gaat het naar de kloten. Zijn ogen puilen uit zijne kop... als ie geld ziet!! Hij is er alwel tussenuit , maar één jaar WITMEUR was genoeg om den boel om zeep te helpen.

Nog een reden: BELGIË is te KLEIN voor zo'n regelement. In welke veel grotere landen heeft men een deftig GT3 kampioenschap????

Het niveau: eigelijk om mee te lachen. Het grootste gedeelte van de piloten bestaat uit mensen me ne zak geld maar zouden met moeite kunnen volgen in de dunlop cup of btcs (er rijden er dit week-end een deel me in spa, zoek ze in de uitslag)
Gelieve op uw woordenschat te letten aub.
Binnen 2 weken zien we wel hoeveel auto's er op de grid staan, dan pas kunnen we een grondig oordeel vellen naar mijn mening. Dan zal blijken of men hier van een muis een olifant (ook met een dikke buik, net als WITMEUR) heeft gemaakt of niet...
Reply With Quote
  #9  
Old 12-04-2009, 09:14
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2005
Location: Limburg
Posts: 169
Het niveau: eigelijk om mee te lachen. Het grootste gedeelte van de piloten bestaat uit mensen me ne zak geld maar zouden met moeite kunnen volgen in de dunlop cup of btcs (er rijden er dit week-end een deel me in spa, zoek ze in de uitslag)

QUOTE]

Het niveau van de BGTC om te lachen: heb je de top 3 bekeken van Francorchamp. Allemaal mensen van de BGTC, die zelf niet in het lijstje staan van ICEMAN. En dat lijstje kan nog veel langer: Verbist, Maas, Couwberghs, Haane, Soulet,...
Reply With Quote
  #10  
Old 12-04-2009, 22:25
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Jullie begrijpen dat lezen en volgen voor mij hier het enige is wat ik kan doen. Ik kan enkel zeggen dat de versie op Pitstop het meest aansluit bij de realiteit. Als ik het artikel lees op DH van O.D.W dan stel ik mij de vraag: is deze brave man ooit al naar de DSMEC komen kijken en kent hij Van de Ven überhaubt? De opmerking van Mark is terecht. En is de Belcar een Michelin kampioenschap? Bij mijn weten is er een tender (dewelke afloopt eind 2009) en dient er dan opnieuw gegokt te worden. Het zal diegene zijn die het meest in de enveloppe steekt die de banden zal leveren aan de nieuwe promotor van de BGTC.

Ik kan jullie verzekeren, dit is een aardsmoeilijke klus. Waarom? Hoe kan je als bandenleverancier weten hoeveel banden je moet forecasten als je niet eens weet hoeveel deelnemers, hoe lang de wedstrijden, hoeveel weekends... enz.. Op basis van die gegevens ga je tenderen.

Als je als promotor niet professioneel genoeg bent om diverse malen per dag van pet te wisselen dan ben je volgens mij niet op je plaats op circuit. Je kiest de weg van de zekerheden, en dit is de weg van de sponsors, en niet diegene die de mooiste kleur heeft of de vriendelijkste is.

Tevens ben ik het 200% eens met de stelling van Mark aangaande de toekomst.
Een seizoen in 2010 moet er als volgt uitzien:

8 weekends met 2 schrapresultaten
Clio Cup
Legend Cars
Historics
BTCS met de silh
BGTC met GT4
DSMEC met GT's en Toursime
1 motowedstrijd

Vrijdag:
Training en kwalificaties voor:
Clio Cup (30min + 30 min)
Legends (30min + 30 min)
BTCS Silh.(60min + 30 min)
BGTC GT4 (60min + 30 min)
Moto's (30min + 30 min)

Zaterdag:
Wedstrijd 1 voor:
Clio Cup (12 ronden)
BTCS Silh (60 min)
BGTC GT4 (30 min)
Training en Kwalificatie DSMEC (60 min)
Moto (10 ronden)
Legends (20 min)

214 MINUTEN AUTOSPORT

Zondag:
Training en kwalificatie Historics (30 min)
Race 2 Legends (20min)
Race 2 BGTC (30 min)
Moto (12 ronden)
Race 2 Clio Cup (12 ronden)
DSMEC (180 min)
Race 3 Legends (20 min)
Race Historics (12 ronden)
Race 3 BGTC (30 min)

383 MINUTEN AUTOSPORT


Moet misschien hier en daar wat bijgeschaafd worden, maar waarom zou dit niet kunnen. Alle promotie van 1 kanaal, opnieuw veel volk zowel op zaterdag ALS zondag, organisatorisch perfect voor de teams die meerdere wagens bollen hebben in meerdere kampioenschappen, de vrouw content want we zijn maar 8 weekends van huis.

Wedstrijden in volgende maanden:

April
mei
juni
juli
aug
sept
okt
nov

8 wedstrijden en 2 schrapresultaten

4 maanden de tijd om je voor te bereiden op volgend seizoen.

5 x Zolder
2 x Francorchamps
1 x ? (waar het leuk is en niet te duur)

Haalbaar? Ik denk van wel!! En als alle partijen er het nut van inzien, hun risico willen spreiden en we opnieuw volle tribunes willen dan zal het zo moeten. Er zal misschien enig werk aan de winkel zjn om sommige instanties te overtuigen, maar eigenlijk dient er niets te veranderen.

Moto's kunnen eventueel nog éénzitters worden bv.

Wat betreft de annulatie van de BGTC voor 2009 ben ik het niet eens Mark. Hoe je dit probleem oplost is een andere vraag maar annuleren is bijna niet te doen. Er zijn ook bepaalde contracten die dienen gevolgd te worden, teams hebben afspraken met sponsors. Maar nogmaals, tja, hoe los je het op hé.

Mijn insziens zal er deze week wel één en ander gebeuren (moeten) en zullen jullie het wel vernemen.

Hopelijk lukt het!

Last edited by BSOT; 12-04-2009 at 22:30.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-04-2009, 22:36
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Wel, zo'n weekends zouden me anders wel doen watertanden.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #12  
Old 13-04-2009, 14:08
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Geraardsbergen
Posts: 657
+1

Ik kom direct naar z'n superweekend.
__________________
SimRacer by Nature
www.iRacing.com


Reply With Quote
  #13  
Old 13-04-2009, 14:17
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
schrapresultaten
Reply With Quote
  #14  
Old 13-04-2009, 18:18
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
schrapresultaten
En ook een zinnige uitleg waarom niet?
Ik heb anders genoeg redenen waarom wel
Reply With Quote
  #15  
Old 13-04-2009, 18:44
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Omdat er dan maar 6 evenementen overblijven, bovendien vind ik schrapresultaten in z'n algemeenheid gewoon belachelijk. Bij voetbalcompetitie ga je toch ook geen resultaten schrappen? Als het financiele redenen heeft (dus maar geld voor 6 ipv 8 evenementen) dan heb je als rijder/team gewoon een te grote broek aangetrokken.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.