De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2003
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 25-08-2003, 20:18
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Bij vraag 25 had ik direct een foto gevonden die enkele seconden later was genomen, dus was alles goed herkenbaar.

Vraag 26 was wat anders. Ik had de eerste dag dat ze bekend was al eens de statistieken doorlopen, en het viel me op dat Johnny Servoz-Gavin Rosset achtige neigingen had. De wagen was ik ook zeker. Bleef enkel het jaar over. Ik dacht dat 1969 het eerste jaar was waarin men łet vleugels reed, en in 1970 waren de wagens al te veranderd. Ik heb dus 1969 gegokt.
De baan dan. In 1969 waren er enkele opties met een grasberm zoals op de foto, en heb dan voor Duitsland gekozen.
__________________
Reply With Quote
  #17  
Old 25-08-2003, 20:55
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
vraag 25 had ik meteen het circuit herkend, en ook enkele piloten. Even opgezocht en de juiste namen gevonden;

vraag 26 was moeilijker. De donkere wagen met de witte strepen was echt typisch. Er reden verschillende piloten met dit team. Even gekeken naar de Nurburgring, Rouen en Francorchamps aangezien dit veruit de enige circuits waren met zulke grasbermen. De namen genoteerd en de tip gesnapt. Ging vlot.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #18  
Old 25-08-2003, 22:15
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Quote:
Originally posted by guy
Vraag 26 was totaal onvindbaar. Er stond wel op de thread dat je maar de gegevens van het jaar en de Grand Prix op google diende in te vullen en dat deze foto te voorschijn floepte.
Ja, dag Jan.......
Niet bij de afbeeldingen he... gewoon "het internet". Eerste bladzijde van de resultaten. Ik kan de zoekstring posten, maar ik weet niet of dat mag, want die foto staat op die supergeheime fotosite (die ik nu dus ook weet zitten )

Quote:

Dan maar gaan zoeken naar de auto. Er rijdt inderdaad in Classic Force races zo een renwagen mee in rode kleur met witte strepen, ex-Lucien Bianchi mee.
Is dat geen Cooper-Alfa? -Nu ja, ge hebt in ieder geval de goeie gevonden.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi

Last edited by Obi-Jan; 26-08-2003 at 03:48.
Reply With Quote
  #19  
Old 26-08-2003, 09:00
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Vraag 25 behoorde grotendeels tot de kategorie "parate kennis".
Toegegeven, ik ben wel even gaan spieken ivm Mike Hailwood, die heeft daar toen met een Surtees gewoon de snelste tijd gerealiseerd, zeeeer ongewoon voor een Surtees (niet dat het destijds met de auto's van Big John zo erg gesteld was als met Minardi nu).

Vraag 26 was een ander paar mouwen, puur afgaand op het beeld leek het mij een tafereeltje uit Spa. Dat het om een Cooper BRM ging was ook niet zo moeilijk om vast te stellen door die typische witte strepen en de twaalfpitter achter de piloot. Maar dan begon de pret. In het geval van Spa '68 zou het Brian Redman moeten wezen, alleen sleurde die in zijn slip tgv een gebroken ophanging nog enkele vrienden mededingers mee en eindigde het op een brandje. Dat viel uit die foto allemaal niet af te leiden. Lucien Bianchi leek me ook niet evident, die eindigde immers in de top 6. Als je dan weet dat het gros van de piloten destijds een bonte kleurenmengeling van helmen droeg, zolang het maar zilvergrijs is, en dat in het bewuste jaar God en Klein Piereke bij Cooper BRM heeft gereden, ja dan zou het antwoord een stevige gok worden. De tip had ik toen trouwens nog helemaal niet door.....behalve dan dat er iets "Frans" in zat.
Tot er opeens een lampje van 15W begon te branden: de "Elf"-sticker was toen nog niet zo populair en moest naar Frankrijk verwijzen. Ik was net terug uit Frankrijk en was van plan geweest om via Rouen huiswaarts te keren (de aangename temperaturen van augustus beslisten er echter anders over), dus Rouen kon wel eens een gelijkaardig landschap als Spa vertonen, en zo werd ook de tip duidelijk. Oef, 3de plaats gehandhaafd
Vrij dramatische GP trouwens: Jacky Ickx wint, Jo Schlesser sterft.

jan
Reply With Quote
  #20  
Old 02-09-2003, 10:08
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Straf, die vragen heb ik goed kunnen beantwoorden. De volgende rallyvraag gaat weer leerrijk zijn.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.