De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Community > De Paddock - Autosport Quiz > Quiz 2003
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-07-2003, 17:17
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Oplossing vraag 19 en 20

Net terug van de Bokkencup, en hier zijn we dan toch met de oplossingen.

Vraag 19 :

De piloot was Piers Courage. Dat was vrij makkelijk, het stond op de wagen, en de tip (moed=courage) was ook duidelijk. Iedereen had dit dan ook juist.

De wagen was een ander paar mouwen : het ging hier om de Brabham Ford BT 26 A, en dus niet om de BT 26. Ik moet echt streng zijn, en kan dus enkel de volledige juiste benaming goedrekenen. En dus betekent dit dat ook leider Huudo een eerste steekje laat vallen, alhoewel hij nog steeds aan de leiding blijft van het klassement. De rest komt echter wel zéér kortbij...

De rest was simpel : de GP van Duitsland op de Nürburgring in 1969, waar Piers niet finishte... Dat kon je vrij gemakkelijk herkennen aan de jump van de wagen.

Vraag 20:

Piloot 1 was Niki Lauda.
Piloot 2 was Denny of Dennis of Denis of Danny Hulme. Alle schrijfwijzen van zijn voornaam reken ik goed, ze komen allemaal voor in de klassementen.
Piloot 3 was Mike Hailwood.
Piloot 4 was John Surtees.
Piloot 5 was Reine Wisell.

En dan de tip : "Welke Snul Heeft Liever Hulp ?"
Als je de eerste letter neemt van elk woord van de tip, zie je dat die overeenkomen met de eerste letter van de achternamen van de piloten. Ok, misschien vergezocht, maar het was dan ook moeilijkheidsgraad 5...

De tussenstand dus, die je zoals altijd hier kan vinden, en die weer in grafiekvorm staat zodat je een leuker overzicht hebt :
[list=1][*]Huudo : We hebben nog slechts 1 koploper, maar hoe lang houdt hij nog stand ?[*]Guy : nog steeds sterk bezig ![*]Raceboy : sterke 3e ![*]HHugo : blijft hangen op plaats 4.[*]Jan : houdt moedig stand.[*]Fleabite : heeft zich losgemaakt van Andy.[*]Andy : 1 plaatsje gezakt.[*]Porsche : nog steeds mooi mee met de kopgroep.[*]Megane en Marshal : blijven samen ex-aequo.[*]Johan : ook vrij goed bezig.[*]Mario : is terug goed bezig.[*]Obi-Jan : blijft ook standhouden.[*]Schumivill : verdedigt zijn positie.[*]Sledge : houdt ook zijn positie vast.[*]Lambo : eveneens status-quo.[*]R@ce@holic : nu wel terug meedoen eh![*]Joost : heeft afgehaakt.[*]Oneliner : idem.[*]Bart : idem.[/list=1]





Nog even vermelden dat onze studenten nog steeds wat zakken in het klassement omdat ze waarschijnlijk belangrijkere dingen te doen hadden dan te quizzen, waarvoor uiteraard alle begrip! Maar nu : geen uitvluchten meer!

En nu : op naar vraag 21 en 22!
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 06-07-2003, 17:23
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Doemme toch!! Op de gemakkelijkste vraag van de 2 verlies ik dan nog punten ook 1 lettertje miljaarde.

Maar goed, er wordt streng opgetreden en da's maar goed ook. Nog 3 anderen die in dezelfde val zijn gelopen.

Ik zal alles moeten dubbelchecken in't vervolg.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-07-2003, 17:24
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Vraag 19 wist ik direct de naam, maar de rest was een ander paar mouwen. Gelukkig wist een site me te melden dat hij slechts éénmaal met N°17 aan de start gekomen was, de gp en uitslag stond er direct bij.

Vraag 19 was wat anders. De tip had ik niet door, alhoewel hij nu wel logisch is. Niki Lauda? Nooit gedacht dat die zo ne helm had. Voor anderen had ik de gouden tip gekregen. Alleen die laatse was ik niet zeker. Hij had toch een groene helm, dus was hij de beste keus.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 06-07-2003, 17:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by sledge
Hij had toch een groene helm, dus was hij de beste keus.
Ik heb me suf gezocht naar een bevestiging. Twijfelde tussen Pescarolo en Wisell. Tot ik een foto vond met ELMO erop. Pas toen was ik zeker. Ook aan Surtees heb ik lang getwijfeld, vanwege geen badges, helm enz. 't is ook nog van voor mijne tijd.
Reply With Quote
  #5  
Old 06-07-2003, 17:28
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Re: Oplossing vraag 19 en 20

Quote:
Originally posted by Sennake
De rest komt echter wel zéér kortbij...

't begint warm te worden in mijne nek
Reply With Quote
  #6  
Old 06-07-2003, 17:29
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally posted by Huudo
't is ook nog van voor mijne tijd. [/B]
Amai nog niet, da's iets uit mijn vader zijn tijd
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 06-07-2003, 17:30
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Re: Oplossing vraag 19 en 20

Quote:
Originally posted by Sennake
[*]Sledge : houdt ook zijn positie vast.
t' Zou maar erg zijn hé
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 06-07-2003, 18:47
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Re: Oplossing vraag 19 en 20

Quote:
Originally posted by Sennake

Piloot 2 was Denny of Dennis of Denis of Danny Hulme. Alle schrijfwijzen van zijn voornaam reken ik goed, ze komen allemaal voor in de klassementen.
Voor diegene die de originele onbewerkte foto gezien hebben: op zijn overal stond Denis Hulme. Ik he echter ook overal Denny gevonden, maar ben toch maar voor Denis gegaan
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #9  
Old 06-07-2003, 18:49
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: Antwerpen
Posts: 285
Ok, een bekke uitleg van mijn kant.

Vraag 19: dacht bij de tip onmiddelijk aan Piers Courage en merkte vlak daarna op dat dat nog eens in kanjers van letters op de auto stond ook (zoals toen de gewoonte was). Gezien het uitzicht van de auto, de "klassieke" hoek waaronder deze foto genomen werd en het feit dat Piers in 1970 op Zandvoort overleden is dacht ik ook aan de Ring '69. Even uitslag en type Brabham opgezocht en dat was dat.

Vraag 20: vraag me niet waarom, maar ik heb me veel te lang aan het idee "Monza '73" vastgehouden (stom eigenlijk want toen reed Surtees al niet meer zelf en het lijkt me sterk dat hij als teambaas/constructeur zo gekleed zou gaan bij een GP). Vandaar dat ik eerst de correctie i.v.m. JYS vanwege Jan en Andy niet wou aanvaarden (Nanni Galli was er in '73 ook niet bij). Ik ben pas op '72 terecht gekomen na te beginnen twijfelen aan mijn eerste antwoord en vanwege de helm/overall van Lauda. Die sponsering was van '72 en niet van '73 en zo viel alles op zijn plaats.

De tip was was zo'n gewrochtte zin dat wel iets met initialen te maken moest hebben. Inderdaad, met degenen die ik herkend had kwam het overeen (Lauda, Hulme en Surtees). In mijn '73 periode dacht ik eerst aan Hunt en Watson, maar dat wrong met Surtees en de helmen. Na overgeschakeld te zijn op '72 en te zoeken naar namen met H en W viel mijn frank betreffende Hailwood (wist dat ik de helm kende) en kwam ik uit op Reine Wisell (als je goed kijkt kan je het team, Marlboro-BRM, op zijn borstzakje zien staan). Eerlijk gezegd: nooit van gehoord, maar met enig spitten toch een paar fotos van hem met een groene pot op gevonden, zodoende.

Jan.
=---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi
Reply With Quote
  #10  
Old 06-07-2003, 21:45
Guy's Avatar
Guy Guy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: MASSENHOVEN
Posts: 249
Ok, even mijn toelichting.

Piers Courage stond inderdaad op de auto , als je dan weet dat het hier om een wedstrijd op de Nurburgring gaat, kan je snel (?) de andere vragen oplossen.

Op de vraag 20, had ik onmiddellijk door dat de eerste letters de namen van de piloten aangaven. Surtees en Hulme waren herkenbaar, Lauda zag je aan de publiciteit op zijn helm, op de overall van Mike Hailwood zag je met een vergrootglas de publiciteit staan van Matchbox-Team-Surtees en de letter W kon ik niet direkt thuisbrengen. Door één of andere (?) reden zag die helm meer zwart dan groen, strikvraag natuurlijk, maar zoveel pilotennamen beginnen niet met een W. De kombinatie met een door Marlboro gesponsorde team gaf de oplossing.
Vraag 21 en 22 belooft meer problemen.....
Reply With Quote
  #11  
Old 06-07-2003, 22:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Nog even iets over de tip. Ik dacht dat het een kriptische omschrijving was... Immers geen van de vijf piloten haalde de finish, dus ik dacht, die "snullen" hebben allemaal hulp nodig. Allen bij Surtees wrong het, want die had in Monza 72 niet gereden. Maar goed, tussen de uitvallers zat er ook een Surtees-Ford, dus ik dacht dat zit wel goed.

TIPBLIND heet zoiets
Reply With Quote
  #12  
Old 07-07-2003, 08:00
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Big John heeft wel degelijk meegedaan aan de GP toen. Als een soort testsessie voor de nieuwe wagen (TS 14 ?).

Intussen weten we al wel dat je niet zoveel aan tips hebt. Ik snap de meesten ook niet trouwens (zoals die van de volgende 2 vragen ).

Ik had voor de 5de uiteindelijk voor Pescarolo gegokt, ook al kwalificeerde die zich niet eens voor de wedstrijd, maar die scheen wel een karakteristiek groene helm te hebben... Het stoorde me daarbij wel dat dat deze helm onderaan niet groen was. Had het beter bij Wisell gehouden. Dacht ook een tijdje aan Mike Beuttler, maar daar vond ik nergens een helmontwerp van terug.
__________________

Last edited by Mario; 07-07-2003 at 08:02.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-07-2003, 09:45
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Bij Wisell kon de race-overall met het Marlboro BRM logo uitluitsel brengen over wie die groene helmdrager wel mocht wezen, niet Pescarolo dus.

Degenen die dachten Jackie Stewart herkend te hebben aan zijn kapsel (achter de rug van Big John Surtees), moesten gewoon even naar de naam op de overal kijken: Nanni Galli
Trouwens, in die tijd had iedereen die een beetje haar had een dergelijk kapsel (Denny Hulme en John Surtees hebben het daar een beetje moeilijk mee, maar proberen toch de mode te volgen)

jan
Reply With Quote
  #14  
Old 08-07-2003, 09:19
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Ik had die Reine Wisell fout. Ik heb die naam even opgeschreven, maar toch vervangen. Uiteindelijk had ik beter bij m'n eerste gedachte gebleven. Maar ik had dan ook nog nooit van die Reine Wisell gehoord ...
Reply With Quote
  #15  
Old 08-07-2003, 19:31
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally posted by Johan
Ik had die Reine Wisell fout. Ik heb die naam even opgeschreven, maar toch vervangen. Uiteindelijk had ik beter bij m'n eerste gedachte gebleven. Maar ik had dan ook nog nooit van die Reine Wisell gehoord ...
Reine Wisell heeft rond 1980 nog in Belgian Production Car Championship gereden met een BASTOS Camaro
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.